Τροχοί & TIR

Χαρτογράφηση φορτιστών φορτηγών ανά χώρα. Πόσους χρειάζεται η Ελλάδα

Νέα δεδομένα χαρτογραφούν τοποθεσίες προτεραιότητας για σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών φορτηγών, όπως προκύπτει από μια νέα ανάλυση που διεξήχθη από το Fraunhofer Institute for Systems and Innovatio
Τετάρτη 25/05/2022 - 16:32
Κοινοποίηση στα Social Media

Νέα δεδομένα χαρτογραφούν τοποθεσίες προτεραιότητας για σημεία φόρτισης των ηλεκτρικών φορτηγών, όπως προκύπτει από μια νέα ανάλυση που διεξήχθη από το Fraunhofer Institute for Systems and Innovation Research ISI για λογαριασμό της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA), η οποία θα βοηθήσει τις κυβερνήσεις και τους φορείς εκμετάλλευσης υποδομών να δώσουν προτεραιότητα στα σημεία από τα οποία πρέπει να ξεκινήσουν την εγκατάσταση σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά φορτηγά.

«Τα ηλεκτρικά φορτηγά με μπαταρίες θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο στην απελευθέρωση των οδικών εμπορευματικών μεταφορών από τις εκπομπές άνθρακα. Εάν εγκατασταθούν γρήγορα αρκετοί σταθμοί φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ, η απορρόφησή τους στην αγορά θα αυξηθεί τα επόμενα χρόνια», δήλωσε ο Martin Lundstedt, Πρόεδρος του Συμβουλίου Εμπορικών Οχημάτων της ACEA και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Volvo.

«Δεδομένου ότι οι σταθμοί φόρτισης που ταιριάζουν στις συγκεκριμένες ανάγκες των φορτηγών απουσιάζουν σχεδόν εντελώς σήμερα, η πρόκληση που έχουμε μπροστά μας είναι τεράστια. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο θέλουμε να βοηθήσουμε τις κυβερνήσεις και τα ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου να κατευθύνουν τις επενδύσεις τους εκεί που χρειάζονται περισσότερο», εξήγησε ο Lundstedt.

Καθώς οι ιδιοκτήτες στόλων φορτηγών μεταβαίνουν στα ηλεκτρικά οχήματα, είναι απίθανο να αλλάξουν τα ακολουθητέα δρομολόγια. Έτσι, ο στόχος αυτής της μελέτης είναι να χαρτογραφήσει ακριβώς πού κάνουν οι οδηγοί στάσεις σήμερα και ποιες από αυτές τις στάσεις φορτηγών χρησιμοποιούνται συχνότερα.

Η Fraunhofer ISI ανέλυσε τις συντεταγμένες GPS περίπου 400.000 φορτηγών σε λειτουργία σε όλη την Ευρώπη σε διάστημα 12 μηνών, εστιάζοντας στη διάρκεια των στάσεων σε μεμονωμένες τοποθεσίες. Η ανάλυση διαπίστωσε ότι το 10% των τοποθεσιών που συχνάζουν τα φορτηγά στην Ευρώπη (πάνω από 3.000) αντιπροσωπεύουν περίπου το 50% (78.000) των συνολικών στάσεων που κάνουν τα φορτηγά.

Έχοντας αυτό κατά νου, η ACEA καλεί τις κυβερνήσεις να διασφαλίσουν ότι το 10% των κυριότερων τοποθεσιών στάσεων φορτηγών στις χώρες τους είναι εξοπλισμένες με κατάλληλους ηλεκτρικούς φορτιστές το αργότερο έως το 2027.

Οι χάρτες διακρίνουν επίσης τους διαφορετικούς χρόνους στάσης των φορτηγών – σύντομες στάσεις (κάτω από μία ώρα) και μεγάλες στάσεις (διανυκτέρευση στάθμευσης). Αυτό είναι σημαντικό καθώς η διάρκεια καθορίζει τις ανάγκες φόρτισης, όπως ο διαθέσιμος χρόνος για πλήρη επαναφόρτιση και η απαιτούμενη ισχύς εξόδου. Οι χάρτες προσδιορίζουν επίσης ακριβώς πού βρίσκονται οι πιο χρησιμοποιούμενες στάσεις φορτηγών (κυρίως σε χώρους ανάπαυσης κατά μήκος αυτοκινητοδρόμων, τοποθεσίες εταιρειών, κόμβους logistics και λιμάνια).

Καθώς οι ευρωβουλευτές και οι υπουργοί της ΕΕ προετοιμάζουν τις τελικές τους θέσεις σχετικά με τον Κανονισμό για την Υποδομή Εναλλακτικών Καυσίμων (AFIR), η ACEA ζητά από τις κυβερνήσεις να ανταποκριθούν θέτοντας φιλόδοξους στόχους για συγκεκριμένες υποδομές ηλεκτρικών φορτηγών.

Πηγή: ACEA

PreviousNext