Τροχοί & TIR

Χιλιομετρική χρέωση διοδίων: θα ξεκινήσει από την Ολυμπία Οδό

Το νέο σύστημα χρέωσης διοδίων με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα θα ξεκινήσει από την Ολυμπία Οδό μέσα στο 2021, αποκάλυψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση επ
Δευτέρα 14/12/2020 - 10:55
Κοινοποίηση στα Social Media
Το νέο σύστημα χρέωσης διοδίων με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα θα ξεκινήσει από την Ολυμπία Οδό
Το νέο σύστημα χρέωσης διοδίων με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα θα ξεκινήσει από την Ολυμπία Οδό

Το νέο σύστημα χρέωσης διοδίων με βάση τα διανυόμενα χιλιόμετρα θα ξεκινήσει από την Ολυμπία Οδό μέσα στο 2021, αποκάλυψε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, κατά τη συζήτηση επί του προϋπολογισμού στη Βουλή. αναφερόμενος και στη διαλειτουργικότητα των διοδίων που είναι ήδη πραγματικότητα.

Αναφέρθηκε ειδικότερα στην ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου, την ενίσχυση της συνδεσιμότητας με τους λιμένες, και την επένδυση στις συνδυασμένες μεταφορές, ώστε να ενισχυθεί ο τομέας των logistics.

«Σε υποδομές και μεταφορές, η προσπάθεια κορυφώνεται το 2021» τόνισε ο κ. Καραμανλής, αναλύοντας διεξοδικά τους τρεις μεγάλους στόχους του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών: Θεσμικές παρεμβάσεις, έργα υποδομής και Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. 

 

1.     Θεσμικές παρεμβάσεις που αλλάζουν τα δεδομένα.

 

«Θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους, με διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων. Κι αυτά τα επιτυγχάνουμε με δύο τρόπους: Αναθεωρούμε τον 4412.

Παράλληλα, είμαστε έτοιμοι να θεσπίσουμε ένα νέο εργαλείο, τις προτάσεις καινοτομίας» σημείωσε.

 

2.     Τα έργα υποδομής μπαίνουν στην πρώτη γραμμή το 2021

Ο κ. Καραμανλής αναφέρθηκε στα έργα υποδομής, τα οποία χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.

Στη μία κατηγορία, ανήκουν τα μεγάλα έργα που η σημερινή κυβέρνηση βρήκε τελματωμένα και ναρκοθετημένα από την προηγούμενη κυβέρνηση και κατάφερε να τα ξεμπλοκάρει: Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, για την οποία οι πρόδρομες εργασίες θα ξεκινήσουν μέσα στο 2021, Μετρό της Θεσσαλονίκης, όπου επισήμανε ότι αυτοί που προσφεύγουν στο ΣτΕ, θα έχουν και την ευθύνη τυχόν καθυστερήσεων, Πάτρα-Πύργος ΒΟΑΚ, Ε-65, Άκτιο-Αμβρακία.

 

Δίπλα σε αυτά τα έργα, υπάρχει και η νέα γενιά έργων, συνέχισε ο κ. Καραμανλής. 

Ενδεικτικά αναφέρθηκε στα νέα σιδηροδρομικά έργα, επισημαίνοντας ότι: «Σχεδιάζουμε το μεγαλύτερο πρόγραμμα που έχει γίνει στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ», αλλά και στα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, τη νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover, ο σχεδιασμός για την υλοποίησή της οποίας με ΣΔΙΤ προχώρησε σε χρόνο ρεκόρ και την περασμένη Δευτέρα, ολοκληρώθηκε η εκδήλωση ενδιαφέροντος, τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού, την επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό προς τη Δυτική Αττική, την οποία το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών σχεδιάζει να προκηρύξει τέλη του 2021, το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7.000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα.

 Για τις αστικές συγκοινωνίες

Ο κ. Καραμανλής σημείωσε ότι σήμερα στους δρόμους της Αθήνας κυκλοφορούν 200 επιπλέον λεωφορεία των ΚΤΕΛ, σε συνολικά 60 γραμμές, ενώ συνολικά έχουμε κατά μέσο όρο 1.100 περισσότερα δρομολόγια την ημέρα.

Την ίδια ώρα, προχωρά ο διαγωνισμός για την προμήθεια 300 σύγχρονων λεωφορείων με leasing, που είναι ήδη στη φάση της αξιολόγησης. Επισήμανε άλλωστε ότι η μέθοδος του leasing εφαρμόζεται ήδη με επιτυχία στη Θεσσαλονίκη. 

«Ταυτόχρονα, στα μέσα σταθερής τροχιάς, οι χρονοαποστάσεις έχουν μειωθεί. Το ένα τρίτο των συρμών ήταν εκτός λειτουργίας, όταν αναλάβαμε. Παραδώσαμε 3 νέους σταθμούς του Μετρό και προχωράμε εντατικά την κατασκευή και των επόμενων τριών της επέκτασης προς Πειραιά. Ο στόλος του Τραμ εκσυγχρονίζεται με 25 νέα οχήματα, ενώ ξεκίνησαν τα δρομολόγια στο Σύνταγμα» πρόσθεσε ο κ. Καραμανλής.

PreviousNext