Μικρότεροι εξωτερικοί βραχίονες, μεγαλύτερες εσωτερικές οθόνες, ρεαλιστική απεικόνιση του περιβάλλοντος. Αυτά είναι τα κύρια χαρακτηριστικά της δεύτερης γενιάς MirrorCam που ήδη τοποθετεί η Mercedes-Benz Trucks στα Actros, Arocs και eActros φορτηγά της.

«Οι εντατικές συζητήσεις με τους πελάτες μας και οι εμπειρίες τους από την καθημερινή χρήση αποτέλεσαν τη βάση, για να προχωρήσουμε σε περαιτέρω προσαρμογές επιμέρους τεχνικών παραμέτρων, δημιουργώντας έτσι ακόμη μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία, ιδίως όσον αφορά την εμφάνιση και την ασφάλεια», αναφέρει ο Δρ. Uwe Baake, Επικεφαλής Ανάπτυξης Προϊόντων της Mercedes-Benz Trucks.

Εκτός από τη βελτιωμένη αεροδυναμική και, συνεπώς, τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου και των ενεργειακών απαιτήσεων, το MirrorCam έχει επίσης αυξήσει την οδική ασφάλεια, διότι αντίθετα με τους κλασικούς καθρέφτες που έκρυβαν προηγουμένως μεγάλες περιοχές δεξιά και αριστερά των κολόνων Α, το MirrorCam δεν παρεμποδίζει το οπτικό πεδίο. Αυτό είναι ιδιαίτερα χρήσιμο σε διασταυρώσεις, κατά τους ελιγμούς και σε κλειστές στροφές.

Επιπλέον, το ηλεκτρονικό σύστημα χρησιμοποιεί λειτουργίες, όπως η παρακολούθηση επικαθήμενου ή οι ειδικές προβολές για απαιτητικούς ελιγμούς, ώστε να διευκολύνει τις καθημερινές εργασίες των επαγγελματιών οδηγών.

1

Εξωτερικά, το δεύτερης γενιάς MirrorCam ξεχωρίζει επειδή το μήκος του βραχίονα κάμερας και στις δύο πλευρές έχει μειωθεί κατά δέκα εκατοστά, τόσο στη στενή όσο και στη φαρδύτερη έκδοση καμπίνας. Ένα πλεονέκτημα, μεταξύ άλλων, είναι ότι οι οδηγοί μπορούν να κινούνται όπισθεν ευκολότερα από ό,τι με την πρώτη γενιά MirrorCam, κυρίως επειδή η προοπτική του MirrorCam μοιάζει πλέον περισσότερο με εκείνη των συμβατικών καθρεφτών.

Οι μικρότερες διαστάσεις προσφέρουν άλλο ένα πλεονέκτημα, διότι στην καμπίνα πλάτους 2,50 μέτρων, ο βραχίονας της κάμερας δεν προεξέχει περισσότερο από τον καθρέφτη ράμπας, ο οποίος βρίσκεται εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού. Οι προσκρούσεις σε αντικείμενα που βρίσκονται στην άκρη του δρόμου είναι πλέον σχεδόν αδύνατες. Χάρη στο πανομοιότυπο πλάτος του πλαισίου οχήματος, αυτό ισχύει και για την έκδοση καμπίνας πλάτους 2,30 μέτρων.

Προστασία και ευκρίνεια

Στο πλαίσιο της ανανέωσης του συστήματος που βασίζεται σε κάμερες, η Mercedes-Benz Trucks εξέλιξε κι άλλα χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, στο κάτω μέρος του MirrorCam έχει ενσωματωθεί μια ακμή εκτροπής σταγόνων, ώστε το νερό της βροχής να μην στάζει πάνω στον φακό παρεμποδίζοντας την καλή ορατότητα. Επιπλέον, οι μηχανικοί της Mercedes-Benz Trucks βελτίωσαν ακόμη περισσότερο το tone mapping (χαρτογράφηση αποχρώσεων).

Η χαρτογράφηση αποχρώσεων είναι μια διαδικασία κατά την οποία η εικόνα προσαρμόζεται, ώστε να προβάλλεται σωστά ένα ευρύ φάσμα αποχρώσεων - γεγονός που γίνεται αντιληπτό κυρίως ως βελτιωμένη απεικόνιση της αντίθεσης. Η εξέλιξη του συστήματος καμερών ως προς την προσαρμογή χρωμάτων και τη φωτεινότητα σημαίνει ότι οι οθόνες προβάλλουν με μεγαλύτερη ακρίβεια την περιοχή που αφορά την οδηγική κατάσταση, για παράδειγμα κατά την οπισθοπορεία σε σκοτεινό ή ελάχιστα φωτισμένο χώρο.

Αυξημένη ασφάλεια

Οι βελτιώσεις που πραγματοποιήθηκαν οδήγησαν σε συνολική αύξηση της προστιθέμενης αξίας του MirrorCam. Χάρη στην υποστήριξη που προσφέρει, το αναβαθμισμένο σύστημα μπορεί να συμβάλλει στη διαχείριση καταστάσεων, όπως προσπεράσεις, ελιγμοί, οδήγηση σε συνθήκες κακής ορατότητας και σκοταδιού, οδήγηση σε στροφές και διέλευση από στενούς χώρους, με μεγαλύτερη ασφάλεια και σιγουριά.

Τα γνωστά πλεονεκτήματα του συστήματος, όπως η ευρυγώνια λειτουργία κατά τους ελιγμούς οπισθοπορείας, οι γραμμές απόστασης στην οθόνη για καλύτερη εκτίμηση της απόστασης από αντικείμενα πίσω από το κινούμενο όχημα, η περιστροφή της εικόνας της κάμερας σε στροφές ή η παρακολούθηση του χώρου γύρω από το όχημα κατά τη στάση, εξακολουθούν να είναι διαθέσιμα.

1

Η αλληλεπίδραση μεταξύ του MirrorCam και του συστήματος υποβοήθησης αλλαγής κατεύθυνσης της Mercedes-Benz Trucks έχει ήδη αποδειχθεί χρήσιμη, ειδικότερα σε απαιτητικές κυκλοφοριακές συνθήκες και περίπλοκες διασταυρώσεις.

Εάν, παρ’ ελπίδα, υπάρχει κίνδυνος ο οδηγός ενός φορτηγού να μην εντοπίσει έναν ποδηλάτη ή πεζό κατά τη δεξιά στροφή, το σύστημα μπορεί να επέμβει εντός των ορίων του, να προειδοποιήσει τον οδηγό στο πλαίσιο μιας διαδικασίας πολλαπλών σταδίων και, εάν υπάρχει το προαιρετικό Active Sideguard Assist, να ξεκινήσει αυτόματη πέδηση μέχρι ταχύτητα στροφής 20 km/h. Η υποβοήθηση αλλαγής κατεύθυνσης εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την οθόνη MirrorCam για οπτικές προειδοποιήσεις.

Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Ιουνίου που κυκλοφορεί στα περίπτερα παρουσιάζουμε αναλυτικά το σύστημα MirrorCam 2ης γενιάς που μόλις λάνσαρε η Mercedes-Benz Trucks καταγράφοντας τις πρώτες εντυπώσεις μας.