Η αναμενόμενη στις αρχές του Μάη σταδιακή χαλάρωση των μέτρων και η βήμα - βήμα επανεκκίνηση της οικονομίας βρίσκει έτοιμες τις μεταφορικές επιχειρήσεις να ανταποκριθούν στη ζήτηση των υπηρεσιών τους, καθώς ο στόλος των ΦΔΧ είναι άμεσα διαθέσιμος για μεταφορές εθνικές, αστικές και διεθνείς. 

Λόγω της διάρκειας της κρίσης, εκκρεμεί η μεταφορά και παράδοση χιλιάδων κοντέινερ που ήδη βρίσκονται σε ελληνικά λιμάνια, ενώ σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι φορτώσεις των πλοίων σε Κίνα, Ινδία, Κορέα και άλλες χώρες της Ασίας,  αρκετά απο τα οποία ταξιδεύουν ήδη με προορισμό τον Πειραιά.

Παράλληλα όμως, και  οι εμπορικές επιχειρήσεις θα δώσουν δουλειά στα φορτηγά κοινού φόρτου, ιδιαίτερα σε εκείνα των διεθνών μεταφορών που θα κληθούν να καλύψουν τις ανάγκες εισαγωγής πρώτων υλών και έτοιμων προϊόντων, κυρίως βιομηχανικών.

Αντίθετα, το σοβαρό πρόβλημα της έλλειψης μεταφορικού έργου που ήδη αντιμετωπίζουν τα φορτηγά ψυγεία διεθνών μεταφορών αναμένεται να επιδεινωθεί εξαιτίας της κρίσης που πλήττει τον τουριστικό τομέα και τη δραματική μείωση στις εισαγωγές των κρεάτων και των άλλων νωπών προϊόντων.

Στην ίδια δυσμενή κατάσταση βρίσκονται σήμερα και τα καυσιμάδικα, τα οποία παραμένουν σε ακινησία, λόγω μη κυκλοφορίας αυτοκινήτων. Η δραστηριοποίησή τους στον εφοδιασμό των πρατηρίων συνδέεται άμεσα με την επικείμενη σταδιακή απελευθέρωση της κυκλοφορίας σε πανελλαδικό επίπεδο.

Ερχόμενοι τώρα στην αστική μεταφορά, έχουμε δύο εκ διαμέτρου αντίθετες εικόνες. Την μία με τα φορτηγά ψυγεία, ελαφρά και μεσαία, που δουλεύουν ακατάπαυστα στους ανεφοδιασμούς των super market και όλων των καταστημάτων τροφίμων και η άλλη εικόνα με τους "μουσαμάδες" να μην έχουν ούτε μια μετακόμιση ή άλλη μεταφορά στην πόλη. Στην ίδια δυσμενή κατάσταση βρίσκονται και τα φορτηγά που δουλεύουν με τα πρακτορεία ή με το cargo του αεροδρομίου. "Δεν κουνιέται φύλλο" λένε οι αστικοί μεταφορείς και απλά περιμένουν την επανεκκίνηση του εμπορίου για να ξεκινήσουν.

Στις άλλες μικρότερες κατηγορίες αναφορικά με τον απασχολούμενο αριθμό φορτηγών, επικρατεί μια αναδουλειά στις αυτοκινητάμαξες, καθώς δεν παραλαμβάνονται αυτοκίνητα για ταξινόμηση  ή για διανομή στους ντήλερ. Με λιγότερα  προβλήματα, χωρίς μεγάλες απώλειες συνεχίζουν τις μεταφορές τα φορτηγά βυτία υγρών τροφίμων, κυρίως χάρη στη διακίνηση του γάλακτος μια μεταφορά που θα συνεχιστεί και θα επανέλθει στα πριν τη κρίση του κορωναϊού επίπεδα.

Ακινητοποιημένα σχεδόν στο σύνολό τους είναι σήμερα τα ανατρεπόμενα χωματουργικά και τα άλλα εργοταξιακά φορτηγά τα οποία περιμένουν το άνοιγμα των μεγάλων έργων και κυρίως αυτό της παραλιακής της Αθήνας. Στο μεταξύ όμως η επανεκκίνηση της οικοδομής και άλλων μικρών έργων θα απασχολήσει ένα αριθμό εργοταξιακών φορτηγών.

Αυτή είναι σε γενικές γραμμές η κατάσταση σήμερα στις οδικές μεταφορές με τις επιχειρήσεις του Κλάδου να προσπαθούν να επιβιώσουν σήμερα προσβλέποντας σε καλύτερες μέρες. Θα έλθουν;