Χρήσιμες συμβουλές για τον σωστό τρόπο χρήσης των συστημάτων κλιματισμού σε λεωφορεία και πούλμαν στην εποχή του κορονοϊού, έδωσε προς οδηγούς και operators η MAN Truck & Bus, δια στόματος του επικεφαλής μάρκετινγκ λεωφορείων, Heinz Kiess.

Προκειμένου, λοιπόν, να μειωθεί η πιθανότητα εξάπλωσης του ιού σε όλο το λεωφορείο δια μέσου του συστήματος κλιματισμού, θα πρέπει αυτό να χρησιμοποιείται αποκλειστικά σε λειτουργία καθαρού αέρα, δίχως να γίνεται επανακυκλοφορία του εσωτερικού αέρα. Επιπλέον, το κλιματιστικό δεν πρέπει να απενεργοποιείται χειροκίνητα μέσω του σχετικού διακόπτη, καθώς αυτό θέτει εκτός λειτουργίας μόνο τον συμπιεστή ψυκτικού και όχι τον ανεμιστήρα. Για να αποφευχθεί η μείωση της ποσότητας καθαρού αέρα στο εσωτερικό, η ταχύτητα του ανεμιστήρα δεν πρέπει επίσης να μειώνεται χειροκίνητα.

Ακόμα, στα τουριστικά λεωφορεία που υπάρχουν ατομικοί αεραγωγοί για κάθε κάθισμα, συνιστάται αυτοί να κλείνουν από πριν και ο αέρας να προέρχεται μόνο από τους αεραγωγούς της οροφής, ώστε να αποφευχθεί η άμεση ροή αέρα προς τους επιβάτες. Προκειμένου να αυξηθεί η καθαρότητα του αέρα, σημαντικό είναι να αντικαθίστανται σε τακτικά χρονικά διαστήματα τα εσωτερικά φίλτρα αέρα της μονάδας κλιματισμού της οροφής, όπως και αυτής που είναι τοποθετημένη μπροστά.

«Θεωρητικά, δεν μπορούμε να αποκλείσουμε πλήρως την πιθανότητα μόλυνσης από κορονοϊό λόγω του συστήματος κλιματισμού των λεωφορείων. Ωστόσο, εκτιμούμε ότι ο κίνδυνος είναι πολύ χαμηλός. Άλλοι παράγοντες - κυρίως η μη τήρηση των γενικών κανόνων υγιεινής και απόστασης - ενέχουν πολύ μεγαλύτερο κίνδυνο μόλυνσης», δήλωσε ο κ. Heinz Kiess. Σε ό,τι αφορά στην ασφάλεια των οδηγών, το στέλεχος της MAN Truck & Bus τόνισε πως η γερμανική εταιρεία θα παρουσιάσει σύντομα τη δική της πρόταση για το διαχωριστικό από plexiglass που απομονώνει το κόκπιτ από τον χώρο επιβατών, κάτι ιδιαίτερα χρήσιμο στα αστικά λεωφορεία.

p-bus-iot-reisebus-servicesets_1_0.jpg