Στα 12 λεπτά/ λίτρο παραμένει η ενίσχυση για το ντίζελ που ανακοίνωσε ο υπ. Οικονομικών, Χρήστος Σταϊκούρας. Όπως και στην πρώτη ενίσχυση, τα 12 λεπτά πάνε στην πηγή (διυλιστήρια). Για τον καταναλωτή, το όφελος, κατά τον κ. Σταϊκούρα είναι 12 λεπτά, πλέον Φ.Π.Α. σύνολο 15 λεπτά/ λίτρο και «στόχος της κυβέρνησης είναι να κρατηθεί η τιμή στην αντλία κάτω των 2 ευρώ».

Δηλαδή, λέμε εμείς, αν το πετρέλαιο πωλείται στα 1,99 ευρώ, θα πρέπει να είμαστε και ευχαριστημένοι.

Σε κάθε περίπτωση, οι επαγγελματίες αυτοκινητιστές δεν είναι σε θέση να γνωρίζουν ότι φουλάροντας πετρέλαιο το πληρώνουν με τιμή μειωμένη κατά 12 λεπτά/ λίτρο λόγω ενίσχυσης.

Κατά τα άλλα, το Fuel Pass 2 ενισχύει τους πολίτες ανάλογα με το εισόδημά τους ως εξής:

Η βάση για το εισοδηματικό κριτήριο θα παραμείνει στα 30.000 ευρώ, προσαυξημένο όμως κατά 3.000 ευρώ για κάθε μέλος του νοικοκυριού, και έως 45.000 ευρώ. Όσοι δικαιούχοι διαλέξουν ψηφιακή κάρτα, αντί για κατάθεση στον τραπεζικό λογαριασμό, θα πάρουν επιπλέον 15 ευρώ, αντί για 5 ευρώ που ίσχυε έως τώρα στo Fuel Pass 1.

Η επιδότηση είναι για 180 λίτρα καυσίμων και φτάνει τα 44 λεπτά το λίτρο για τις ηπειρωτικές περιοχές και τα 52 λεπτά το λίτρο για τις νησιωτικές περιοχές, ενώ το κόστος του μέτρου ανέρχεται στα 200 εκατ. ευρώ. To μέτρο καλύπτει περίπου τα 3,1 εκατομμύρια από τα 3,5 εκατομμύρια των ιδιοκτητών Ι.Χ. αυτοκινήτων.

Η νέα επιδότηση θα είναι αυξημένη, στα 80 ευρώ από 45 ευρώ, σήμερα. Ειδικότερα, η επιδότηση για οχήματα που κινούνται σε ηπειρωτικές περιοχές της χώρας θα είναι 65 ευρώ (από 45 ευρώ στο Fuel Pass 1) και φτάνει στα 80 ευρώ με το μπόνους των 15 ευρώ αν επιλεγεί η μεταφορά του ποσού σε ηλεκτρονική κάρτα.

Αντιστοίχως, για τις νησιωτικές περιοχές η επιδότηση είναι 85 ευρώ και με το μπόνους των 15 ευρώ λόγω ηλεκτρονικής κάρτας φτάνει τα 100 ευρώ.

Ξεχωριστή παρέμβαση θα υπάρξει για τους αγρότες, καθώς επισπεύδεται, για τις αρχές Αυγούστου, η επιστροφή σε αυτούς του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης για το πετρέλαιο το οποίο αγόρασαν το πρώτο εξάμηνο του 2022.