Σημαντική επιβάρυνση στα προϊόντα εξαγωγής του Ηνωμένου Βασιλείου επήλθε από την 1η του Γενάρη, φέτος, εξαιτίας της αύξησης τω κομίστρων των βρετανικών ΦΔΧ κατά 500%, όπως αναφέρει ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Οδικών Μεταφορέων, Richard Burnett, σε άρθρο του στην εφημερίδα «The Telegraph».

«Η χρέωση πριν το Brexit ήταν περίπου 1,50 ευρώ/ χιλιόμετρο, τώρα έχει φτάσει τα 9 ευρώ/ χιλιόμετρο σε ορισμένες περιπτώσεις», τονίζει ο Richard Burnett και εξηγεί τα αίτια αυτής της μεγάλης χρέωσης:

«Έχουν αυξηθεί οι χρόνοι του ταξιδιού προς τις ευρωπαϊκές χώρες, έχει αυξηθεί το κόστος περαίωσης των εγγράφων λόγω των νέων τελωνειακών απαιτήσεων και της αμοιβής εκτελωνιστών, αλλά το κυριότερο, αυτό που αυξάνει δραματικά το κόστος της μεταφοράς, είναι η αβεβαιότητα που κυριαρχεί στην εύρεση φορτίων επιστροφής».

Η γραφειοκρατία αποθαρρύνει τους ευρωπαίους εξαγωγείς που προτιμούν να διοχετεύουν ευκολότερα και χωρίς κανένα πρόβλημα τα προϊόντα τους προς τις άλλες χώρες της Ε.Ε., συμπλήρωσε αναφέροντας, μάλιστα, πως η Ομοσπονδία του (RHA) έλαβε πρόσφατη ενημέρωση από Πολωνία και Ρουμανία ότι οι μεταφορείς των δύο αυτών χωρών δεν πραγματοποιούν ταξίδια προς το Ηνωμένο Βασίλειο.

Να υπενθυμίσουμε, τέλος, πως ο κολοσσός της μεταφοράς που ακούει στο όνομα DB Schenker ανακοίνωσε επίσημα πριν μια βδομάδα την προσωρινή διακοπή των χερσαίων μεταφορών μεταξύ Ευρώπης και Η. Β. λόγω «γραφειοκρατικών προβλημάτων» (βλέπε την επίσημη ανακοίνωση της DB Schenker εδώ).