Απαντήσεις στη Βουλή έδωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, σε μια σειρά ερωτήσεων του ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με τις υποδομές.

Ειδικότερα, όσον αφορά στο ΒΟΑΚ, ο κ. Καραμανλής δήλωσε ότι μέσα στο επόμενο τρίμηνο θα κατατεθούν όλες οι μελέτες για να δοθεί η απαραίτητη περιβαλλοντική αδειοδότηση. Αναφέρθηκε, επίσης, στην προμελέτη οδικών και υδραυλικών έργων στα ήδη κατασκευασμένα τμήματα του ΒΟΑΚ με διαχωρισμένη επιφάνεια κυκλοφορίας και συγκεκριμένα στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου και Ηρακλείου, στο πλαίσιο της οποίας θα εξετασθεί και το ζήτημα των πέντε ανισόπεδων κόμβων, Μεσσαράς, Φοινικά, Κνωσσού, Κατσαμπά και Αεροδρομίου. Επισήμανε δε πως αυτοί αναπτύσσονται σε ένα μήκος αυτοκινητοδρόμου της τάξης των 7 περίπου χιλιομέτρων, γεγονός που δημιουργεί τεράστια ζητήματα οδικής ασφάλειας και τεχνικές δυσκολίες.

Αναφέρθηκε, επίσης, στο Πάτρα - Πύργος, υπενθυμίζοντας ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «τότε που ήθελε να φτιάξει καναλάρχες- εργολάβους» διέλυσε μία έτοιμη δημοπράτηση για να δώσει το έργο στους «αγαπημένους του αριστερούς εργολάβους». Σημείωσε πως και αυτό το έργο έχει πάρει τον τελικό του δρόμο και κατέληξε πως: «Δύο οδικά δίκτυα που πραγματικά λείπουν από τη χώρα, ο ΒΟΑΚ και το Πάτρα- Πύργος μπαίνουν σε μία σειρά».

Αναφέρθηκε, κατόπιν, στον Ε65 και στη θετική απάντηση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής με την οποία δίδεται το πράσινο φως για την έναρξη της κατασκευής του βόρειου τμήματος, μήκους 70,5 χιλ., αυτό που θα συνδέσει τα Τρίκαλα με την Εγνατία, λέγοντας: «Για άλλη μία φορά η κυβέρνηση έχει πετύχει μία μεγάλη νίκη. Ο Ε65 ξεμπλόκαρε. Ένας δρόμος που προσπαθούσε και ο ΣΥΡΙΖΑ επί τόσα χρόνια να ξεμπλοκάρει, ξεμπλόκαρε μέσα σε 16 μήνες».

Όσον αφορά στην Εγνατία Οδό, ο κ. Καραμανλής τόνισε ότι η σημερινή κυβέρνηση έβαλε πρώτα διόδια λελογισμένα στα τρία λεπτά ανά χιλιόμετρο, ενώ η ΚΥΑ Σπίρτζη – Τσακαλώτου προέβλεπε εξαρχής διόδια στα πέντε λεπτά ανά χιλιόμετρο.

Στη συνέχεια, ο υπουργός Μεταφορών υπερασπίστηκε τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού, τονίζοντας: «Δεν μιλάμε για μία ιδιωτικοποίηση. Μιλάμε για μία παραχώρηση ενός αυτοκινητόδρομου για συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Ένας δρόμος μήκους 900 χλμ., τον οποίο το ελληνικό δημόσιο δεν έχει καταφέρει όλα αυτά τα χρόνια να συντηρήσει και ο οποίος σε αρκετά κομμάτια είναι προβληματικός». Εκτίμησε, επίσης, ότι κερδισμένοι σε μία σωστή σύμβαση παραχώρησης δεν είναι οι κατασκευαστές, αλλά οι χρήστες, διότι οι οδηγοί που χρησιμοποιούν τον δρόμο θα έχουν υπηρεσίες αναβαθμισμένες, θα έχουν ΣΕΑ, θα έχουν ένα δρόμο καλά συντηρημένο και ασφαλή.

Ξεκαθάρισε, τέλος, ότι η Κυβέρνηση στηρίζει τους εργαζόμενους της Εγνατίας, η οποία μεταξύ άλλων έχει αναλάβει και το έργο των παρεμβάσεων σε 7.000 επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου όλης της χώρας, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία του ανθρώπινου δυναμικού της.

Και όμως παραμένει επικίνδυνη η Εγνατία

Με αφορμή την τελευταία παράγραφο για τα επικίνδυνα σημεία του οδικού δικτύου, το περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR μεταφέροντας γεγονότα (ατυχήματα) και σχόλια αυτοκινητιστών, μπορούμε να επισημάνουμε ότι η Εγνατία Οδός παρουσιάζει αρκετά επικίνδυνα σημεία για τα οποία πρέπει να γίνουν παρεμβάσεις. Η επικινδυνότητα αυτή έγκειται στις ριπές ανέμου που δέχονται οι νταλίκες πάνω σε γέφυρες, είχαμε πάλι ατύχημα σχετικά πρόσφατα, και σε συγκεκριμένα άλλα σημεία, στα οποία έχουν σημειωθεί ατυχήματα και είναι γνωστά στη διεύθυνση της Εγνατίας. Εδώ να σημειώσουμε πως ορισμένα συστήματα προειδοποίησης ισχυρών ανέμων απλά σκούριασαν και δεν λειτουργούν. Επικινδυνότητα, επίσης, προκαλείται από την έλλειψη επαρκών σημείων στάθμευσης (παρκίδες) σε συνδυασμό με την απουσία του ΣΕΑ.

Επομένως, είναι σημαντικό, οι άνθρωποι της Εγνατίας που θα ασχοληθούν με τα 7.000 επικίνδυνα σημεία στο οδικό δίκτυο όλης της χώρας, να ξεκινήσουν πρώτα με τα του οίκου τους…