Μυστικές πληροφορίες που αφορούσαν στην έρευνα και ανάπτυξη νέων συστημάτων για τα φορτηγά Scania, μοσχοπουλούσε σε Ρώσους 47χρονος Σουηδός, σύμβουλος στη Scania, ο οποίος συνελήφθη τη στιγμή που πληρωνόταν από Ρώσο διπλωμάτη.

Αναλυτικότερα, σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters και το ΑΠΕ-ΜΠΕ, σουηδικό δικαστήριο καταδίκασε χθες 15/09/21 σε φυλάκιση τριών ετών έναν 47χρονο Σουηδό με την κατηγορία της διενέργειας κατασκοπείας για λογαριασμό της Ρωσίας, κρίνοντάς τον ένοχο ότι πωλούσε μυστικές πληροφορίες της εταιρείας κατασκευής φορτηγών Scania.

Το δικαστήριο έκρινε ένοχο τον Σουηδό πολίτη επειδή υπέκλεπτε και πωλούσε μυστικές πληροφορίες της εταιρείας κατασκευής φορτηγών Scania σε αξιωματούχο της ρωσικής πρεσβείας, ενώ τον αθώωσε για παρόμοιες κατηγορίες κατασκοπείας σε βάρος της αυτοκινητοβιομηχανίας Volvo Cars που ανήκει στον όμιλο Geely.

«Για να καταδικαστεί κάποιος για κατασκοπεία, απαιτείται ότι η ασφάλεια της Σουηδίας μπορεί να πληγεί εάν οι πληροφορίες ωφελήσουν ξένες δυνάμεις», αναφέρεται στην ανακοίνωση του δικαστηρίου.

«Το περιφερειακό δικαστήριο έκρινε ότι αυτό ισχύει όσον αφορά τις πληροφορίες που ο άνδρας απόκτησε από τη Scania, ενώ δεν έχει αποδειχθεί ότι αυτό ισχύει όσον αφορά τις πληροφορίες από τη Volvo» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

Στην ανακοίνωση του δικαστηρίου αναφέρεται, επίσης, ότι ο άνδρας λάμβανε τακτικά μετρητά στις συναντήσεις που είχε με τον αξιωματούχο της ρωσικής πρεσβείας, τα οποία θεωρούσε ως αμοιβή για τις πληροφορίες που παρείχε.

Ο καταδικασθείς είχε συλληφθεί κατά τη διάρκεια συνάντησης που είχε με τον Ρώσο διπλωμάτη σε εστιατόριο, τη στιγμή που μόλις είχε λάβει 27.800 σουηδικές κορώνες (3.242 δολάρια).

Ο 47χρονος Σουηδός, ο οποίος αρνήθηκε ότι διέπραξε αδίκημα, είχε εργασθεί ως σύμβουλος για τη Volvo Cars το 2016 και το 2017 και για τη Scania το 2018 και το 2019, μέχρι τη σύλληψή του. Ο δικηγόρος του δήλωσε ότι θα ασκήσει έφεση.

Στο επίκεντρο η εξέλιξη των V8 κινητήρων

Την εποχή της σύλληψής του, το 2019 η Scania ερευνούσε την εξέλιξη των νέων V8 κινητήρων που αργότερα τοποθετήθηκαν στη σειρά S μαζί με τη νέα γενιά κιβωτίων G33CM Opticruise (φωτό), για το οποίο η Scania επένδυσε 400 εκ. ευρώ, προκειμένου να είναι σε θέση να εκμεταλλεύεται πλήρως τη ροπή, ακόμη και των 3.300 Nm των Scania 660 S, έχοντας και μια επιπλέον σχέση όπισθεν για μεγαλύτερη ταχύτητα (4 συνολικά σχέσεις όπισθεν).

Επίσης, την ίδια εποχή, η Scania είχε αναπτύξει ένα σύστημα επεξεργασίας των καυσαερίων στην εξαγωγή με την έγχυση του Adblue να γίνεται σε δύο σημεία. Το σύστημα αυτό υπάρχει τώρα στο «κουτί» των νέων S.