Η Scania μόλις ανακοίνωσε ότι η μονάδα παραγωγής αμαξωμάτων για σασί αστικών λεωφορείων στο Slupsk της Πολωνίας θα σταματήσει να λειτουργεί.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι σταματά η παραγωγή των Scania Citywide, Scania Interlink και χαμηλοδάπεδων σασί. Η σουηδική εταιρεία ανακοίνωσε τη συγκεκριμένη απόφαση ως μέρος αυτού που ονομάζει «συνολική αναδιάταξη του τμήματος λεωφορείων και πούλμαν Scania». Οι Σουηδοί θα συνεχίσουν να προσφέρουν ολόκληρα, φουλ Scania αστικά λεωφορεία και πούλμαν, ενώ θα επεκταθεί το πρόγραμμα συνεργασίας με ανεξάρτητους υπερκατασκευαστές.
Η συγκεκριμένη εξέλιξη ήταν σύμφωνα με τα στελέχη του κατασκευαστή αναπόφευκτη, καθώς οι πληγές που άνοιξαν στη διάρκεια της πανδημίας –κατάρρευση της αγοράς νέων λεωφορείων- έχουν αφήσει βαρύ αποτύπωμα, και η όποια ανάκαμψη των ταξινομήσεων είναι πολύ αργή. Επίσης, ο εντεινόμενος ανταγωνισμός, και επερχόμενες νομοθεσίες που υποχρεώνουν τους κατασκευαστές να επενδύσουν τεράστια ποσά σε εναλλακτικές τεχνολογίες, δεν άφηναν πολλά περιθώρια επιλογών. Οι Σουηδοί τονίζουν ότι το τμήμα λεωφορείων και πούλμαν συνεχίζει να αποτελεί βασική προτεραιότητα του γκρουπ, και με οικονομίες κλίμακας και συνεργασίες σε παγκόσμιο επίπεδο θα γίνει πλέον πιο ευέλικτο.
Τον Μάρτιο, σε μία παρόμοια κίνηση, η Volvo Buses ανακοίνωσε το κλείσιμο της δικής της μονάδας παραγωγής, στο Wroclaw της Πολωνίας. Τα στελέχη του κατασκευαστή είχαν δηλώσει τότε πως η κατασκευή λεωφορείων στην Ευρώπη είναι μία διαδικασία η οποία έχει αποδειχθεί μη κερδοφόρα εδώ και χρόνια. Στο ίδιο μήκος κύματος με την Scania, η Volvo Buses θα βασίζεται περισσότερο στο μέλλον στη διάθεση σασί σε διάφορους υπερκατασκευαστές/ αμαξοποιούς. Αμφότερες, πάντως, οι εταιρείες ανακοίνωσαν περαιτέρω επενδύσεις σε ηλεκτρικά λεωφορεία.