Τροχοί & TIR

ΚΤΕΟ: Και φωτογραφικός έλεγχος του ταμπλό για τα διανυθέντα χιλιόμετρα

Ποινικό αδίκημα τα ψευδή στοιχεία Ακόμη αυστηρότερος γίνεται ο έλεγχος των διανυθέντων χιλιομέτρων για κάθε όχημα που περνά από τεχνικό έλεγχο στα ΙΚΤΕΟ με υποχρεωτική φωτογράφιση του ταμπλό του αυτ
από Θάλεια Αγριμανάκη | Δευτέρα 15/07/2019 - 11:54
Κοινοποίηση στα Social Media
Ολόκληρο το ταμπλό και όχι μόνο ο χιλιομετρητής πρέπει να φαίνονται στη φωτογραφία.
Ολόκληρο το ταμπλό και όχι μόνο ο χιλιομετρητής πρέπει να φαίνονται στη φωτογραφία.

Ποινικό αδίκημα τα ψευδή στοιχεία

Ακόμη αυστηρότερος γίνεται ο έλεγχος των διανυθέντων χιλιομέτρων για κάθε όχημα που περνά από τεχνικό έλεγχο στα ΙΚΤΕΟ με υποχρεωτική φωτογράφιση του ταμπλό του αυτοκινήτου και την αποστολή των ενδείξεων στο Μηχανογραφικό Σύστημα του υπ. Υποδομών και Μεταφορών.

Συγκεκριμένα, με πρόσφατη υπ. απόφαση ορίζεται ότι:

«Για κάθε όχημα, πλην ρυμουλκούμενου - ημιρυμουλκούμενου ή οπίσθιου τμήματος αρθρωτού λεωφορείου, απαιτείται η λήψη μίας (1) φωτογραφίας του πίνακα οργάνων του οχήματος, έτσι ώστε να εμφανίζεται ευκρινώς η αναγραφόμενη ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων. Η κάμερα δεν πρέπει να εστιάζει αποκλειστικά στην ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, προκειμένου να εμφανίζεται στη φωτογραφία, στο βαθμό που είναι εφικτό, ολόκληρος ο πίνακας οργάνων».

Επίσης, για «κάθε όχημα επιτρέπεται η λήψη πρόσθετων φωτογραφιών, κατά την κρίση του ελεγκτή, οι οποίες θα θεμελιώνουν διαπιστωθείσες ελλείψεις ή προβλήματα του οχήματος».

Κατά τη διαδικασία ελέγχου της ένδειξης του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, η ένδειξη του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων του οχήματος σε κάθε τεχνικό έλεγχο πρέπει να είναι μεγαλύτερη από τις ενδείξεις κατά τους προηγούμενους τεχνικούς ελέγχους. Η σύγκριση των ενδείξεων γίνεται αυτόματα από το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΙΚΤΕΟ.

Ωστόσο, σε περίπτωση διαπίστωσης οποιασδήποτε ανακολουθίας των ενδείξεων του μετρητή διανυθέντων χιλιομέτρων, είτε σε σχέση με την ένδειξη του αμέσως προηγούμενου ελέγχου είτε με παλαιότερου, σημειώνεται αυτόματα από το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΙΚΤΕΟ Σοβαρή Έλλειψη που συνεπάγεται κυρώσεις για τον ιδιοκτήτη του οχήματος, αν δεν προβεί στην άμεση αποκατάσταση των βλαβών.

Αν όμως, κατά τη διαδικασία του ελέγχου του ιστορικού του τεχνικού ελέγχου του οχήματος, ευρεθεί η παρατήρηση «Επανεκκίνηση καταγραφής χιλιομέτρων (μιλίων)» ή «Αντικατάσταση μετρητή χιλιομέτρων (μιλίων)», το Μηχανογραφικό Σύστημα του ΚΤΕΟ δεν σημειώνει Σοβαρή Έλλειψη.

Ποινικό αδίκημα τα ψευδή στοιχεία μεταχειρισμένων

Ενδιαφέρον παρουσιάζει η τελευταία ενημέρωση από το υπ. Μεταφορών σύμφωνα με την οποία θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου Μεταφορών, η παροχή κρίσιμων πληροφοριών για τους υποψήφιους αγοραστές εισαγομένων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Τα «χιλιόμετρα» του αυτοκινήτου, κατά την τελευταία διέλευση για σέρβις, οι ανακλήσεις που οφείλεται να γίνουν, το ιστορικό ΚΤΕΟ στη χώρα προέλευσης (άρα και τα «χιλιόμετρα» που είχε το αυτοκίνητο, όταν ελέγχθηκε και τυχόν βλάβες) και πολλά άλλα, θα πρέπει να τίθενται υπόψη των αγοραστών. Με τον τρόπο αυτόν θα τεθεί έλεγχος στην εισαγωγή αυτοκινήτων με παραποιημένα «χιλιόμετρα», άγνωστο ιστορικό κλπ.

Για τις ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων από το εξωτερικό, ο ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων) με ανακοίνωσή του σημειώνει τα εξής:

  • Στις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ η παραποίηση του ιστορικού του αυτοκινήτου (γυρισμένα χιλιόμετρα, αλλαγή έτους πρώτης κυκλοφορίας, δήλωση ψευδούς περιβαλλοντικής κλάσης, ζημιές κα.) αποτελεί ποινικό αδίκημα.

  • Στις ίδιες χώρες, τα αυτοκίνητα με πολλά χιλιόμετρα πωλούνται σε εξευτελιστικές τιμές, καθώς διατίθενται ως διαφορετικής ποιότητας προϊόντα, σε σχέση με αυτοκίνητα που έχουν διανύσει λογικές, για την ηλικία τους αποστάσεις.

  • Πολλοί καταναλωτές δεν γνωρίζουν ότι τυχόν ατασθαλίες κατά τον τελωνισμό των εισαγομένων μεταχειρισμένων «ακολουθούν» το όχημα. Συνεπώς, μελλοντικοί ιδιοκτήτες μπορεί να βρεθούν με αυτοκίνητα δεσμευμένα, αν σε δεύτερο χρόνο διαπιστωθούν ζητήματα παρατυπιών.

  • Όλες οι χώρες της Ευρώπης λαμβάνουν μέτρα να αποθαρρύνουν την κυκλοφορία των παλαιών, ρυπογόνων αυτοκινήτων, ώστε να διατηρήσουν το υψηλό επίπεδο οδικής ασφάλειας και να ελαχιστοποιήσουν την επιβάρυνση στο περιβάλλον.

  • Συνέπεια είναι, οι ανεξέλεγκτες εισαγωγές μεταχειρισμένων να μεταφέρουν στις πόλεις της Ελλάδας το επικείμενο πρόβλημα ρύπανσης άλλων χωρών, καθώς η χώρα μας καταλήγει να «συνταξιοδοτεί» τα υπέργηρα αυτοκίνητα της Ευρώπης.

  • Η τυχόν παραποίηση κρίσιμων στοιχείων για την κατάσταση στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα δεν είναι μόνο ευθεία παραπλάνηση για τον καταναλωτή, αλλά επίσης θέτει σε κίνδυνο τη ζωή των επιβαινόντων, αφού ο ανυποψίαστος αγοραστής δεν μπορεί να γνωρίζει τις ανάγκες συντήρησης και επισκευής του οχήματος, με βάση την πραγματική ηλικία του

  • Είναι απόλυτα θεμιτό να λειτουργεί η αγορά εισαγομένων μεταχειρισμένων, σε κάλυψη αναγκών των καταναλωτών. Όμως, πρέπει η πολιτεία να μεριμνά οι καλόπιστοι αγοραστές να μην γίνονται θύματα τυχόν επιτηδείων.

Τονίζεται, τέλος, ότι η πλατφόρμα του Υπ. Μεταφορών, εκτός της ως άνω πληροφόρησης των καταναλωτών, θα λειτουργήσει επαληθευτικά και για τα στοιχεία που δηλώθηκαν κατά τη εισαγωγή των μεταχειρισμένων ως σήμερα, καθώς πολλοί καταναλωτές μπορεί να έχουν ήδη γίνει θύματα εξαπάτησης.

Κατά την κρίση του ελεγκτή λαμβάνονται και πρόσθετες φωτογραφίες, οι οποίες αποστέλλονται στο Μηχανογραφικό Σύστημα.
PreviousNext