Τροχοί & TIR

Λάβρος ο πρόεδρος της Iveco κατά του Euro 7

Με έντονο τρόπο αντέδρασε ο CEO του Iveco Group, στις προτάσεις της Κομισιόν για τα νέα αντιρρυπαντικά πρότυπα. Σε συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της –εισηγμένης πλέον στο χρηματιστήριο- ιτ
Πέμπτη 30/03/2023 - 14:48
Κοινοποίηση στα Social Media

Με έντονο τρόπο αντέδρασε ο CEO του Iveco Group, στις προτάσεις της Κομισιόν για τα νέα αντιρρυπαντικά πρότυπα. Σε συνέντευξη Τύπου, ο διευθύνων σύμβουλος της –εισηγμένης πλέον στο χρηματιστήριο- ιταλικής εταιρείας κατασκευής φορτηγών και λεωφορείων Iveco (IVG.MI) καταδίκασε ως «απλά ανόητο» το πρότυπο Euro 7 που κάνει τα όρια εκπομπών ρύπων των οχημάτων πολύ αυστηρά, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου και του μονοξειδίου του άνθρακα, στην Ευρωπαϊκή Ένωση από το 2025. 

Το αφεντικό του Iveco Group, Gerrit Marx, δήλωσε ότι ο κανονισμός, όπως έχει συνταχθεί από την Ε.Ε., απαιτεί περικοπές στις εκπομπές οξειδίων του αζώτου και σωματιδίων, οι οποίες είναι «τεχνικά ανέφικτες». "Η προσπάθεια για να φτάσουμε εκεί είναι τεράστια. Και δεν υπάρχει πραγματική απόσβεση», ανέφερε. Οι χώρες της Ε.Ε. και οι νομοθέτες πρόκειται να διαπραγματευτούν φέτος την προτεινόμενη νομοθεσία, η οποία έχει σχεδιαστεί για να εφαρμοστεί στα αυτοκίνητα και τα ελαφρά επαγγελματικά από την 1η Ιουλίου 2025 και στα λεωφορεία και τα φορτηγά δύο χρόνια αργότερα. Επιπλέον, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε αυστηρότερα όρια CO2 για τα βαρέα φορτηγά οχήματα, απαιτώντας από τα νέα φορτηγά να μειώσουν τις εκπομπές κατά 90% έως το 2040 και από όλα τα νέα αστικά λεωφορεία να έχουν μηδενικές εκπομπές από το 2030.

Να σημειωθεί ότι, αν και σε πολύ έντονο ύφος, οι δηλώσεις του Marx απηχούν και τις απόψεις του συνδέσμου ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών (ACEA) τα μέλη του οποίου θεωρούν την προτεινόμενη νομοθεσία μη ρεαλιστική. Ο Marx δήλωσε ότι αν οι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων πρέπει να μειώσουν τις εκπομπές τόσο απότομα για να ανταποκριθούν στην εν λόγω νομοθεσία, δεν έχει νόημα να υπάρχουν επίσης κανόνες Euro 7 που επιβάλλουν αυστηρά όρια στους σημερινούς κινητήρες, απαιτώντας σημαντικές επενδύσεις, βραχυπρόθεσμα. 

«Όσον αφορά τα επαγγελματικά μας οχήματα, αυτό που δεν είναι σωστό είναι να διαμορφώνουν ένα τόσο αυστηρό Euro 7 και ταυτόχρονα έναν πολύ αυστηρό κανονισμό για τις εκπομπές CO2.» Ο Marx, ο οποίος είναι Γερμανός, και πνέει μένεα εναντίον των νέων κανονισμών, πρόσθεσε ότι τα νέα (προτεινόμενα) πρότυπα Euro 7 είναι «απόλυτη ανοησία», που έχει τις ρίζες της στο «δυσλειτουργικό πολιτικό σύστημα» στο μπλοκ των 27 χωρών, στο οποίο διαφορετικοί Επίτροποι με διαφορετικές πολιτικές ατζέντες προωθούν νόμους που συχνά αλληλοσυγκρούονται μεταξύ τους.

PreviousNext