Τις πρωτοβουλίες του ΟΛΠΑ ΑΕ για την ενδυνάμωση της σχέσης με την Πάτρα και την περαιτέρω ενίσχυση της συνοχής του φορέα με την κοινωνία παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Παναγιώτης Τσώνης, στην επίσημη εκδήλωση του 23ου Forum Ανάπτυξης, επισημαίνοντας ότι μαζί με τις άμεσα εξαρτώμενες επιχειρήσεις διατηρούνται 2.504 θέσεις εργασίας.

Με βάση την Ελληνική Στατιστική Αρχή, το Λιμάνι και οι συνδυασμένες με αυτό επιχειρήσεις συνεισφέρουν σε ποσοστό 3,74% της συνολικής τοπικής απασχόλησης και ποσοστό 1,48% του συνολικά παραγόμενου εισοδήματος, ενώ μαζί με τις άμεσα εξαρτώμενες επιχειρήσεις, δημιουργεί κύκλο εργασιών που ξεπερνάει τα 64,3 εκατ. ευρώ.

Στη συνέχεια, ο κ. Τσώνης αναφέρθηκε σε διάφορες δράσεις του ΟΛΠΑ, όπως η περιβαλλοντική διαχείριση των λιμενικών δραστηριοτήτων καθώς και η προσπάθεια για την απεξάρτηση από το πετρέλαιο και τη μείωση των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα.

Υπενθύμισε στο σημείο αυτό, πως το Λιμάνι της Πάτρας ανήκει στο ονομαζόμενο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και ότι η προβολή ενός πιο φιλικού περιβαλλοντικού χαρακτήρα είναι σημαντική, όσον αφορά τις μεταφορές, η οποία και θα περιλαμβάνει την ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων που κατά γενική ομολογία συμβάλλουν στη μείωση των εκπεμπόμενων ρύπων.

Αναφέρθηκε, κατόπιν, στις εξελίξεις που παρατηρούνται και στον τομέα της ενέργειας, λέγοντας «Πριν από λίγους μήνες υπογράψαμε μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ της ΔΕΠΑ, του ΔΕΣΦΑ και του Οργανισμού Λιμένα Πατρών, με σκοπό την προώθηση της χρήσης του Υγροποιημένου Φυσικού Αερίου (LNG) ως ναυτιλιακό καύσιμο. Η υπογραφή του MoU αποτελεί το πρώτο βήμα προς την υλοποίηση για το LNG bunkering στον Λιμένα Πατρών, ενώ αναμένεται να δώσει προστιθέμενη αξία στο λιμάνι της Πάτρας, καθώς θα ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά του στην ευρύτερη περιοχή της Αδριατικής και του Ιονίου, έχοντας, παράλληλα, θετικό περιβαλλοντικό αντίκτυπο με τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακό καύσιμο.

Ταυτόχρονα, παρακολουθούμε από κοντά την πρωτοβουλία που έχει αναλάβει το Υπουργείο Ναυτιλίας για το σχεδιασμό και την εγκατάσταση στους Ελληνικούς λιμένες ευκολιών παροχής ρεύματος στα πλοία που θα βρίσκονται ελλιμενισμένα, γνωστό ως cold ironing. Το σύστημα αυτό θα καθιστά μη υποχρεωτική τη λειτουργία των μηχανών των πλοίων κατά τη διάρκεια της παραμονής τους, με αποτέλεσμα την ελάφρυνση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης στην ευρύτερη περιοχή που ορμούν τα πλοία, με γενικότερο σκοπό την καταπολέμηση του φαινομένου του θερμοκηπίου. Από την πλευρά μας έχουμε εκφράσει την επιθυμία μας να συμπεριληφθεί το λιμάνι της Πάτρας σε ένα τέτοιο σχεδιασμό».