Με κοινό δελτίο Τύπου, οι δύο μεγαλύτεροι σε ταξινομήσεις κατασκευαστές φορτηγών, η Daimler Truck και ο όμιλος Volvo ανακοίνωσαν τη δημιουργία ενός νέου κοινοπρακτικού σχήματος που σκοπό θα έχει οι δύο εταιρείες «να ηγηθούν του ψηφιακού μετασχηματισμού προς τα βαρέα επαγγελματικά οχήματα που καθορίζονται από λογισμικό (software-defined vehicles)».
Για να ενισχύσουν τις προσπάθειές τους, οι δύο εταιρείες κατέληξαν σε προκαταρκτική συμφωνία για τη δημιουργία joint venture για την ανάπτυξη μιας κοινής πλατφόρμας οχήματος που καθορίζεται από το λογισμικό και ενός ειδικού λειτουργικού συστήματος φορτηγών, το οποίο θα αποτελέσει τη βάση για τα μελλοντικά επαγγελματικά οχήματα στα οποία το software θα έχει κρίσιμο ρόλο. Πρόθεση σύμφωνα με τους δύο εταίρους είναι «να καταστεί η νέα κοινοπραξία κορυφαίος κατασκευαστής τυποποιημένου υλικού και λογισμικού». Αυτή η τεχνική βάση θα επιτρέψει στη συνέχεια στη Daimler Truck και στον Όμιλο Volvo και ενδεχομένως σε άλλους εταίρους να παρέχουν διαφοροποιητικά ψηφιακά χαρακτηριστικά οχημάτων για τα προϊόντα τους, βελτιώνοντας τελικά την αποδοτικότητα και την εμπειρία των πελατών.
Η Daimler Truck και η Volvo Group σκοπεύουν να είναι εταίροι 50/50 στην κοινοπραξία, η οποία θα λειτουργεί ως ανεξάρτητη οντότητα, με τη Daimler Truck και τον όμιλο Volvo να συνεχίζουν να είναι ανταγωνιστές σε όλους τους άλλους επιχειρηματικούς τομείς. Στο πλαίσιο των ήδη μεγάλων επενδύσεων για τη μετάβαση σε τεχνολογίες κίνησης χωρίς CO2, η συνεργασία για την ανάπτυξη ψηφιακών τεχνολογιών έχει γίνει ακόμη πιο ζωτικής σημασίας για την καλύτερη δυνατή επίτευξη των στόχων ανάπτυξης και των προσδοκιών των πελατών εντός ενός εφικτού χρονικού πλαισίου. Η κοινή επιχείρηση θα έχει την έδρα της στο Γκέτεμποργκ της Σουηδίας, ενσωματώνοντας τα υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία και τους πόρους και των δύο εταιρειών στον νέο οργανισμό.
Ενδιαφέρον έχει και η ακόλουθη δήλωση: «στόχος και των δύο μετόχων είναι να θέσουν το βιομηχανικό πρότυπο για ένα λειτουργικό σύστημα φορτηγών και να προσφέρουν τα προϊόντα τους και σε άλλους κατασκευαστές». Για το σκοπό αυτό, η κοινοπραξία θα παρέχει μια κοινή πλατφόρμα «προγραμματιστών ως υπηρεσία», πάνω στην οποία οι πελάτες της θα μπορούν να δημιουργήσουν διαφοροποιημένα επίπεδα λογισμικού. Daimler Truck και ο Όμιλος Volvo τονίζουν ότι «θα παραμείνουν σκληροί ανταγωνιστές και θα συνεχίσουν να διαφοροποιούν τις πλήρεις προσφορές προϊόντων και υπηρεσιών τους, συμπεριλαμβανομένων των αντίστοιχων ψηφιακών λύσεων» προφανώς για να καθησυχάσουν πελάτες που θα σκεφτούν ότι λ.χ., ένα Actrosκι ένα FHθα έχουν ίδια χαρακτηριστικά.
Και οι δύο εταιρείες θα παρέχουν τις δικές τους εφαρμογές «τελικού χρήστη» πάνω στην πλατφόρμα για να προσφέρουν διαφοροποιημένες ψηφιακές λειτουργίες οχημάτων στους αντίστοιχους πελάτες τους. Η υπογραφείσα προκαταρκτική συμφωνία δεν είναι δεσμευτική, και η τελική συμφωνία αναμένεται εντός του τρέχοντος έτους, με στόχο την ολοκλήρωση της τελικής συναλλαγής το α' τρίμηνο του 2025, υπό την προϋπόθεση της απαραίτητης εξέτασης και έγκρισης από τις αντίστοιχες αρχές. Στην ανακοίνωση τέλος, δεν υπάρχει κάποιο χρονοδιάγραμμα για το εμπορικό λανσάρισμα των πρώτων οχημάτων που θα έχουν κοινό software.