Τροχοί & TIR

Με φυσικό αέριο τα Irizar για αυτονομία 1.000 χλμ.

Σε εκδόσεις συμπιεσμένου και υγροποιημένου φυσικού αερίου (CNG και LNG, αντίστοιχα) προσφέρονται πλέον τα τουριστικά λεωφορεία της Irizar, υποσχόμενα αυτονομία μέχρι και 500 χλμ. στις εκδόσεις CNG κ
Σάββατο 23/01/2021 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Σε εκδόσεις συμπιεσμένου και υγροποιημένου φυσικού αερίου (CNG και LNG, αντίστοιχα) προσφέρονται πλέον τα τουριστικά λεωφορεία της Irizar, υποσχόμενα αυτονομία μέχρι και 500 χλμ. στις εκδόσεις CNG και τη διπλάσια για τις LNG.

Στην εν λόγω γκάμα περιλαμβάνονται τα Irizar i4 και Irizar i3le σε εκδόσεις CNG μήκους 12 - 15 μέτρων, όπως και τα Irizar i4, Irizar i6 και Irizar i6S σε εκδόσεις LNG στις ίδιες διαστάσεις. Σημειώνεται, πως όλα τα παραπάνω πούλμαν «χτίζονται» σε σασί της Scania και ότι ντεμπούτο γίνεται με το Irizar i4 στην έκδοση «Η», που έχει μήκος 12.920 χλστ. και λειτουργεί με συμπιεσμένο φυσικό αέριο.

Το τελευταίο διαθέτει 4 διαμήκεις κυλινδρικές δεξαμενές τύπου IV CNG, οι οποίες ζυγίζουν περίπου 750 κιλά, έχουν συνολικό όγκο 1.260 λτ. και χωρητικότητα περί τα 240 κιλά αερίου. Ανάλογα με τις ανάγκες του κάθε υποψήφιου πελάτη, μπορεί να τοποθετηθεί και μία πέμπτη δεξαμενή για αύξηση της αυτονομίας.

Σημειώνεται, πως τα Irizar φυσικού αερίου φέρουν το ίδιο σύστημα κλιματισμού με τα οχήματα ντίζελ. Επιπλέον, τίποτα δεν έχει αλλάξει στο εσωτερικό ύψος της οροφής, στις ραφιέρες του σαλονιού και στη χωρητικότητα της μπαγκαζιέρας. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του μια οθόνη ελέγχου αερίου, η οποία πληροί όλα τα πρωτόκολλα ασφαλείας. Μέσω αυτής, παρακολουθεί τις πιθανές διαρροές και το σύστημα πυρόσβεσης του οχήματος. Τονίζεται, πως όλα τα παραπάνω οχήματα συμμορφώνονται με τον Κανονισμό R66.02 ακόμη και με 700 κιλά επιπλέον βάρους στην οροφή, όπως και με τα πρωτόκολλα θερμικής και μηχανικής ασφάλειας, σύμφωνα με τον Κανονισμό 110.

Αξίζει να αναφερθεί, ακόμα, πως τα πούλμαν φυσικού αερίου έχουν μειωμένες εκπομπές CO2 κατά 20-25%. Επιπλέον περιορίζουν τα επίπεδα εκπομπών οξειδίου του αζώτου (NOx) έως και κατά 60% και τις εκπομπές σωματιδίων κατά περισσότερο από 98%, ενώ είναι και πιο αθόρυβα κατά 4-5 dB. Σε σχέση με το λειτουργικό κόστος, τέλος, εκτιμάται ότι η μείωση μπορεί να φτάσει έως και το 35% του συνολικού κόστους κατανάλωσης και συντήρησης, ανάλογα με τις κατά τόπους διαφορές μεταξύ της τιμής του φυσικού αερίου και του ντίζελ.

PreviousNext