Τροχοί & TIR

Αναβαθμίζονται τα Irizar

Σημαντικά αναβαθμισμένη εμφανίζεται η νέα γενιά του ηλεκτρικού Irizar ie bus, το οποίο υπενθυμίζεται πως λανσαρίστηκε τον Ιούλιο του 2014. Καταρχάς, στη νέα έκδοση του λεωφορείου χαμηλού πατώματος τ
Τρίτη 18/02/2020 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
Αναβαθμίστηκε το πλήρως ηλεκτρικό Irizar ie bus.
Αναβαθμίστηκε το πλήρως ηλεκτρικό Irizar ie bus.

Σημαντικά αναβαθμισμένη εμφανίζεται η νέα γενιά του ηλεκτρικού Irizar ie bus, το οποίο υπενθυμίζεται πως λανσαρίστηκε τον Ιούλιο του 2014.

Καταρχάς, στη νέα έκδοση του λεωφορείου χαμηλού πατώματος των 10, 12, 15 και 18 μέτρων, έχουν τοποθετηθεί νέες πιο αποδοτικές μπαταρίες, οι οποίες -για παράδειγμα- στην έκδοση των 350 kWh που φέρουν οι δύο μικρότερες εκδόσεις (525 kWh στις δύο μεγαλύτερες εκδόσεις), προσδίδουν αυτονομία 250 χλμ. σε αστικό περιβάλλον. Η ισχύς φόρτισης ποικίλει από τα 50 ως τα 600 kW, με τον χρόνο φόρτισης να έχει μειωθεί, καθώς πλέον απαιτούνται τρεις ώρες για τη διαδικασία της αργής φόρτισης μέσω βύσματος Combo 2. Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα και ταχείας φόρτισης μέσω παντογράφου.

Αλλαγές υπάρχουν στη σχεδίαση τόσο του αμαξώματος όσο και του εσωτερικού του ηλεκτρικού λεωφορείου της Irizar, προκειμένου το μοντέλο να εναρμονιστεί με τη νέα αισθητική ταυτότητα της μάρκας. Αξίζει να αναφερθεί, πως το εσωτερικό του ηλεκτρικού λεωφορείου αντλεί έμπνευση από τα τραμ της μάρκας, υιοθετώντας στοιχεία όπως τα μεγάλα παράθυρα, οι πλευρικές οθόνες κ.α. Επιπλέον, νέο είναι και το ταμπλό, το οποίο είναι πιο λειτουργικό και συμμορφώνεται με τους κανονισμούς πυροπροστασίας 118R (παραρτήματα 6, 7 και 8), με το Irizar ie bus να πληροί και τους νεότερους κανονισμούς ασφαλείας ανατροπής, ECE-R66 / 02.

Την ασφάλεια προάγει και η δυνατότητα αντικατάστασης των εξωτερικών καθρεπτών με κάμερες και δύο εσωτερικές οθόνες, ένα σύστημα που υπενθυμίζουμε θα είναι υποχρεωτικό από το 2022. Στο ίδιο πλαίσιο έχουν υπάρξει μερικές ακόμα προσθήκες στον εξοπλισμό, όπως η συσκευή AVAS η οποία εκπέμπει έναν τεχνητό ήχο, προκειμένου το σχεδόν αθόρυβο όχημα να γίνεται αντιληπτό από τους υπόλοιπους χρήστες του οδικού δικτύου, ειδικά τους πεζούς και τους δικυκλιστές. Σημειώνεται πως η έκδοση των 10.850 χλστ. και αυτή των 12.160 χλστ. φέρουν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 180 kW (241 hp) ισχύος και 1.500 Nm ροπής και μπορούν να μεταφέρουν έως και 76 και 100 επιβάτες αντίστοιχα. Η έκδοση μήκους 14.980 χλστ. δύναται να μεταφέρει μέχρι και 105 άτομα, ενώ η αρθρωτή των 18.730 χλστ. έχει χωρητικότητα έως και 155 ατόμων. Αμφότερες οι δύο πιο μεγάλες εκδόσεις, διαθέτουν ηλεκτρικό κινητήρα ισχύος 235 kW (315 hp) και ροπής 2.300 Nm.

Νέο Irizar i4

Στο μεταξύ, χαμηλότερη κατανάλωση υπόσχεται το -ελαφρύτερο και πιο αεροδυναμικό- νέο Irizar i4 (φωτό πάνω), το οποίο διατίθεται -μεταξύ άλλων- με ενσωματωμένο εμπρόσθιο ραντάρ, νέους full-LED προβολείς (προαιρετικά) με αυξημένη απόδοση φωτισμού κατά 30%, πίσω φώτα LED, νέο παρμπρίζ με μεγαλύτερη καμπυλότητα, πιο ανθεκτικό σύστημα υαλοκαθαριστήρων και πίσω προφυλακτήρα τριών τμημάτων.

Στο εσωτερικό, η χρήση νέων υλικών και σύγχρονων τεχνολογιών παραγωγής βελτιώνει σύμφωνα με την εταιρεία την ανθεκτικότητα, την αντοχή στον χρόνο και την ανακυκλωσιμότητα των πλευρικών τοιχωμάτων, των εσωτερικών επιφανειών και των υλικών του κέντρου της οροφής. Επιπλέον, ο νέος σχεδιασμός του ταμπλό επιτρέπει την ενσωμάτωση των μηχανημάτων αυτόματης πώλησης εισιτηρίων και των συστημάτων SAE. Ακόμα, οι άνθρωποι της μάρκας προχώρησαν στον επανασχεδιασμό των καθισμάτων και των χωρισμάτων για να δημιουργηθεί ένα πιο ζεστό και σύγχρονο περιβάλλον. Στην ίδια λογική, τοποθέτησαν νέες ελαφρύτερες μπαγκαζιέρες, πλήρη φωτισμό LED ενσωματωμένο στο κεντρικό τμήμα της οροφής και καλύμματα πάνελ από ανοξείδωτο χάλυβα.

Στο ίδιο τεύχος #382

PreviousNext