Τη μέση ηλικία του στόλου των οχημάτων της Ε.Ε. ανά χώρα δείχνει έρευνα που έδωσε στη δημοσιότητα η Ένωση Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) και φαίνεται μια γενική αύξηση της ηλικίας που ενδεχομένως σχετίζεται και με τις ελλείψεις μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια, καθώς ο ιδιοκτήτης του καινούριου το κρατάει πλέον περισσότερα χρόνια μέχρι την αντικατάστασή του.

Αναλυτικότερα, βλέπουμε ότι τα επιβατικά αυτοκίνητα έχουν πλέον κατά μέσο όρο ηλικίας 11,8 έτη στην Ευρωπαϊκή Ένωση, τα vans 11,9 χρόνια, τα φορτηγά 14,1 και τα λεωφορεία 12,8. Αυτός ο χάρτης δείχνει τη μέση ηλικία ανά τύπο οχήματος για τους στόλους καθενός από τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ.

Τα επιβατικά αυτοκίνητα της ΕΕ είναι πλέον κατά μέσο όρο ηλικίας 11,8 ετών. Η Λιθουανία και η Ρουμανία έχουν τους παλαιότερους στόλους αυτοκινήτων, με οχήματα σχεδόν 17 ετών. Τα νεότερα επιβατικά αυτοκίνητα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (6,7 χρόνια). Ο μέσος όρος στην Ελλάδα είναι 16,6 έτη.

1

Η μέση ηλικία των ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων στην ΕΕ είναι 11,9 έτη. Από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της ΕΕ, η Ιταλία έχει τον παλαιότερο στόλο φορτηγών (13,8 έτη), ακολουθούμενη από την Ισπανία (13,3 έτη). Ο μέσος όρος στην Ελλάδα είναι 20,2 έτη.

 

1

Τα φορτηγά είναι κατά μέσο όρο 13,9 ετών στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Με μέσο όρο ηλικίας τα 21,4 έτη, η Ελλάδα έχει τον παλαιότερο στόλο φορτηγών, ενώ τα νεότερα βρίσκονται στο Λουξεμβούργο (6,7 έτη) και στην Αυστρία (7 έτη).

1

Τα λεωφορεία στους δρόμους της ΕΕ είναι κατά μέσο όρο 12,8 ετών. Με ηλικία άνω των 19 ετών, τα ελληνικά λεωφορεία είναι τα παλαιότερα στην Ε.Ε (19,4 έτη). Μόνο έξι χώρες στην Ευρωπαϊκή Ένωση διαθέτουν στόλο λεωφορείων ηλικίας μικρότερης των 10 ετών.

1