Στο εργοστάσιο Mirafiori της Fiat Chrysler Automobiles στο Τορίνο, ξεκίνησε η δημιουργία του μεγαλύτερου δικτύου φόρτισης V2G στον κόσμο, με την FCA να επιλέγει την ENGIE Eps ως τεχνικό συνεργάτη για την κατασκευή της εγκατάστασης.
Σημειώνεται, πως τα δίκτυα V2G (Vehicle-to-Grid) δίνουν τη δυνατότητα μεταφοράς ενέργειας από το δίκτυο ηλεκτροδότησης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και αντίστροφα. Με αυτό τον τρόπο τα οχήματα φορτίζονται, ενώ όταν υπάρχει μεγάλη κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας από το δίκτυο, τα οχήματα μέσω των μπαταριών τους «δανείζουν» ενέργεια στο σύστημα. επιτρέποντας τη σταθεροποίησή του.
Αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η πρώτη φάση στο κέντρο logistics του Mirafiori, μια έκταση 3.000 τ.μ. όπου θα τοποθετηθούν 10 χλμ. καλωδίων που θα συνδέουν 32 αμφίδρομους ταχυφορτιστές απόδοσης έως 50kW έκαστος. Οι φορτιστές θα μπορούν να φορτίζουν ταυτόχρονα συνολικά έως 64 ηλεκτρικά οχήματα και αναμένεται να ξεκινήσουν να λειτουργούν μέσα στον Ιούλιο.
Μέχρι τα τέλη του 2021, το σύστημα, προβλέπεται να είναι σε θέση να υποστηρίζει έως και 700 ηλεκτρικά οχήματα. Το δίκτυο θα λαμβάνει επιπλέον ενέργεια από το ηλιακό πάρκο των 150.000 τ.μ., απόδοσης 15 MW, που επίσης κατασκευάζεται στο Mirafiori και θα συμβάλει στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 5.000 τόνους.
Με την ολοκλήρωσή του, το δίκτυο V2G στο Mirafiori, θα έχει τη δυνατότητα παροχής 25 MW, που θα το καθιστά τη μεγαλύτερη σχετική εγκατάσταση στον κόσμο. Χαρακτηριστικό είναι ότι θα έχει τη δυνατότητα να βελτιστοποιεί τη ροή ενέργειας που αντιστοιχεί στην κατανάλωση που έχουν 8.500 σπίτια.
«Κατά μέσο όρο, τα αυτοκίνητα παραμένουν σταθμευμένα το 80 με 90% της ημέρας. Κατά τη διάρκεια αυτού του διαστήματος, οι χρήστες που θα έχουν συνδεδεμένα τα αυτοκίνητά τους στο δίκτυο V2G θα κερδίζουν χρήματα ή δωρεάν ενέργεια, ως αντιστάθμισμα της βοήθειας που προσφέρει το όχημά τους στην σταθερότητα του δικτύου, χωρίς να περιορίζεται στο ελάχιστο η χρηστικότητα του αυτοκινήτου τους. Παράλληλα, αυτό το πρόγραμμα αποτελεί μέρος μιας ευρύτερης συνεργασίας της FCA με την ENGIE Eps, με στόχο να μειωθεί για τον πελάτη μας το συνολικό κόστος αγοράς και χρήσης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου», δήλωσε ο επικεφαλής του e-Mobility της FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ, Roberto Di Stefano.
«Υπολογίζουμε ότι μέχρι το 2025, η συνολική χωρητικότητα των μπαταριών των ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη θα είναι άνω των 300 GWh, αντιπροσωπεύοντας τη μεγαλύτερη “μετακινούμενη πηγή ενέργειας” στην ήπειρο. Η εγκατάσταση στο Mirafiori είναι μια παγκόσμια πρωτοτυπία. Είμαστε σίγουροι ότι στο μέλλον το παράδειγμά της θα ακολουθηθεί από όλους του εταιρικούς στόλους», τόνισε με τη σειρά του ο CEO της ENGIE Eps, Carlalberto Guglielminotti.