Με σύστημα επιδότησης για τους δυσπρόσιτους προορισμούς σχεδιάζεται η απελευθέρωση των ΚΤΕΛ, η οποία θα θεσμοθετηθεί με νομοσχέδιο την άνοιξη του 2013, όπως δήλωσε ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκη. Από την ψήφιση του νομοσχεδίου, θα μεσολαβήσει μεταβατική περίοδος μέχρι δύο χρόνια.
Στόχος, είπε, είναι να ανοίξει ο κλάδος των υπεραστικών συγκοινωνιών το 2015 και ήδη συντάσσεται μελέτη η οποία θα αποτυπώσει την εικόνα της αγοράς, προκειμένου στη συνέχεια να καθοριστούν οι κανόνες της απελευθέρωσης.
Επιδίωξη του υπουργείου είναι να ενταθεί ο ανταγωνισμός με την είσοδο των τουριστικών λεωφορείων στα υπεραστικά δρομολόγια και να ωφεληθεί ο επιβάτης από τις χαμηλότερες τιμές που θα προκύψουν, εφόσον λειτουργήσει ομαλά η αγορά.
Ταυτόχρονα όμως, υπάρχει η ανάγκη να καλύπτονται όλοι οι προορισμοί και να μην υπάρξει στρέβλωση της αγοράς από μία πιθανή είσοδο των τουριστικών λεωφορείων μόνο στις γραμμές - φιλέτα όπως π.χ. η Αθήνα - Θεσσαλονίκη και να μείνουν χωρίς ΚΤΕΛ, χωριά και κωμοπόλεις.
Για να διασφαλιστεί αυτό, κατεύθυνση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου είναι να υιοθετηθεί ένα σύστημα ανάλογο με αυτό που ισχύει στις άγονες γραμμές των αεροπορικών δρομολογίων, το οποίο θα υποχρεώνει τον αυτοκινητιστή που έχει μία προσοδοφόρα γραμμή να εξυπηρετεί συγκοινωνιακά και τους λιγότερους δημοφιλείς προορισμούς, όπως άλλωστε συμβαίνει σήμερα με τα ΚΤΕΛ, που διασχίζουν τα χωριά.