Τη στιγμή που οι 25μετροι συρμοί αδυνατούν να βρουν αποδοχή στην ευρωπαϊκή Μεταφορά καθώς χρησιμοποιούνται ευρέως μόνο στην Ολλανδία, και να παραμένουν ακόμη, κυρίως σκανδιναβική υπόθεση, οι Σουηδοί βρίσκονται στην τελική ευθεία για τη χρήση ακόμη και «Road Trains» μήκους 32 μέτρων.
Η ιδέα των 60τονων συρμών 25,25 μέτρων που οδηγούμε στην Ολλανδία, προέρχεται από τη Σουηδία όπου και συνεχίζει να εφαρμόζεται. Στην υπόλοιπη Ευρώπη υπάρχουν ακόμη και σήμερα διστακτικότητα και αντιδράσεις ως προς την υιοθέτηση και ευρεία χρήση τους, τόσο από τις κυβερνήσεις όσο και από τις μεταφορικές εταιρείες. Οι Σουηδοί όμως τώρα, είναι σε προχωρημένο στάδιο μελετών και επεξεργάζονται νέα, ακόμη πιο «προχωρημένα» σχέδια αναφορικά με τις οδικές μεταφορές εμπορευμάτων.
Σε μία τρανταχτή αντίθεση, οι δοκιμές 25μετρων συρμών στη Γερμανία αφορούν σε μικτά βάρη έως 40 τόνους. Με αποτέλεσμα μέχρι αυτή τη στιγμή στη Γερμανία να μην υπάρχουν ούτε 10 παρόμοια οχήματα, εξαιτίας της έλλειψης ενδιαφέροντος. Αυτό δεν είναι περίεργο –με όριο τους 40 τόνους, δύσκολα εκμεταλλεύεσαι εμπορικά ένα τόσο μεγάλο όχημα. Στη Σκανδιναβία τα πράγματα περνούν σε άλλο επίπεδο καθώς, το ενδιαφέρον μετατοπίζεται σε… 32μετρους συρμούς με μέγιστο μικτό φορτίο 80 τόνων. Αυτό κι αν είναι ενδιαφέρον.
Στο ΤΡΟΧΟΙ & TIR Σεπτεμβρίου παρουσιάζουμε τα αποτελέσματα της έρευνας για τη χρήση ακόμα και 32μετρων συρμών.