Δόθηκε το «πράσινο φως» από το Ελεγκτικό Συνέδριο για την προμήθεια με Leasing 300 λεωφορείων για να κυκλοφορήσουν σταδιακά σε 16 γραμμές της Αθήνας, όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Υπενθυμίζεται πως το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε αποφασίσει ότι δεν μπορεί να υπογραφούν οι σχετικές συμβάσεις προμήθειας από την ΟΣΥ με leasing των 90 αρθρωτών αστικών και των 210 κανονικών 12μετρων λεωφορείων, επειδή δεν πληρούνται ορισμένες τεχνικές προδιαγραφές.

Αυτές αφορούν στο θέμα των παραθύρων, τα οποία πρέπει να είναι ανοιγοκλεινόμενα. Όμως, το Ελεγκτικό Συνέδριο διαπίστωσε ότι τα προτεινόμενα λεωφορεία ενός εκ των προμηθευτών δεν ήταν ανοιγοκλεινόμενα, αποφασίζοντας ότι δεν πρέπει να υπογραφεί η σύμβαση για το σύνολο των λεωφορείων.

Από την πλευρά της η ΟΣΥ ΑΕ έκανε λόγο για λανθασμένη πληροφόρηση που οφείλεται στα προσπέκτ που υποβλήθηκαν μαζί με τα άλλα στοιχεία, και στα προσπέκτ αυτά μιας εκ των εταιρειών, τα παράθυρα εμφανίζονται ως μη ανοιγοκλεινόμενα, ενώ αυτό αφορά μια συγκεκριμένη έκδοση λεωφορείου.

Για το θέμα, ο κ. Καραμανλής, μιλώντας στον τηλεοπτικό σταθμό Ant1, ανέφερε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ήταν έτοιμο από το Νοέμβριο να προσθέσει στο στόλο της Αθήνας 300 λεωφορεία με τη διαδικασία του leasing, ωστόσο υπήρξε μία παρανόηση αναφορικά με τα ανοιγοκλεινόμενα παράθυρα. Ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να μην ανοίγουν τα παράθυρα σε κανένα από τα νέα λεωφορεία, ενώ υπενθύμισε ότι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει ξεκινήσει στη διαδικασία, ώστε η Ελλάδα να είναι η πρώτη χώρα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, που θα προμηθευτεί μηχανήματα καθαρισμού για τους συρμούς του Μετρό και τα λεωφορεία και τρόλεϊ, όταν τα μηχανήματα αυτά θα λάβουν πιστοποίηση από τους ευρωπαϊκούς μηχανισμούς και εφόσον είναι: Πρώτον, ασφαλή. Και δεύτερον, αποτελεσματικά.

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε ότι ήδη 200 λεωφορεία από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ έχουν ενισχύσει το στόλο της Αθήνας, σημειώνοντας ότι πάντα παραμένει ο δημόσιος έλεγχος στις αστικές συγκοινωνίες.