Η Schmitz Cargobull δίνει μεγάλη έμφαση στον παράγοντα ασφάλεια στην κατηγορία των ημιρυμουλκούμενων τρέιλερ με ανατροπή. Πρόκειται για μία κατηγορία οχημάτων όπου τα ατυχήματα και οι κίνδυνοι για τη σωματική ακεραιότητα των επαγγελματιών αλλά και τις ζημιές είναι αρκετοί και δύσκολο να αντιμετωπιστούν. Στη διάρκεια της εξέλιξης της νέας ανατροπής S.KI Light εφαρμόστηκαν πολλές καινοτομίες που έχουν να κάνουν με την ασφάλεια του οδηγού, του τρέιλερ και των άλλων χρηστών του δρόμου.
Παράλληλα, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές κατάφεραν να κρατήσουν χαμηλά το απόβαρο της κατασκευής και τα κόστη συντήρησης και να αυξήσουν τη δομική αντοχή της ανατροπής.
Το σασί είναι καινούργιας σχεδίασης και δημιουργήθηκε με τη μέθοδο των πεπερασμένων στοιχείων (FEM) που χρησιμοποιεί το R&D της εταιρείας. Είναι χαρακτηριστικό πως η Schmitz Cargobull διαθέτει «πάγκο» δοκιμών όπου εξομοιώνεται κάθε πιθανό σενάριο και πραγματοποιούνται χιλιάδες ανατροπές σε διάφορες γωνίες ώστε, να πιστοποιηθεί η ασφαλής συμπεριφορά του τρέιλερ. Ακόμη πιο εντυπωσιακή είναι η εξέλιξη μίας εφαρμογής (app) για κινητά τηλέφωνα και tablets που εξέλιξε η εταιρεία. Σκοπός είναι να ειδοποιείται έγκαιρα ο οδηγός για πιθανή επικίνδυνη κλίση όπου μπορεί να τουμπάρει το όχημα.
Το τρέιλερ «βλέπει» τον κίνδυνο για τουμπάρισμα
Στις ημιρυμουλκούμενες ανατροπές, ο κύριος λόγος σοβαρών ατυχημάτων είναι το παρκάρισμα του τράκτορα υπό γωνία, σε σχέση με το τρέιλερ. Αν αυτό συνοδεύεται κι από επικλινή ή ανισοϋψή εδάφη, το τουμπάρισμα είναι πολύ πιθανό. Η ανατροπή της Schmitz Cargobull είναι εφοδιασμένη με το ηλεκτρονικό σύστημα ελέγχου S.KI Control που τσεκάρει συνεχώς κατά πόσο τράκτορας και τρέιλερ είναι στην ίδια ευθεία. Επίσης, σκανάρεται ασταμάτητα η πλευρική γωνία/κλίση. Αν τα ηλεκτρονικά διαγνώσουν πως προσεγγίζονται επικίνδυνα οι λεγόμενες γωνίες ανατροπής, το τρέιλερ σταματά αυτόματα τη λειτουργία του και ο οδηγός βλέπει στην οθόνη του κινητού του σχετική προειδοποίηση.
Η εφαρμογή διατίθεται χωρίς χρέωση. Πέρα από την ασφάλεια, το τρέιλερ της εταιρείας αυξάνει σημαντικά και την άνεση του οδηγού καθώς και τη συνολική ευχρηστία. Ειδικά για τράκτορες 4x2, η Schmitz εφοδιάζει το S.KI με ένα πλήρως αυτόματο σύστημα ελέγχου πρόσφυσης. Όταν αυτό διαγνώσει πως ο κινητήριος άξονας του τράκτορα σπινάρει, ενεργοποιεί αυτόματα (κατεβάζει) τον ανυψωμένο άξονα της ανατροπής και αδειάζει από αέρα τις φούσκες του πρώτου άξονα ώστε να ξεκολλήσει το όχημα.
Υπάρχουν τέλος, δεκάδες έξτρα στοιχεία εξοπλισμού, όπως αυτόματο κλείσιμο του καλύμματος της καρότσας, κάμερες για τον έλεγχο της φορτοεκφόρτωσης, κάμερες οπισθοπορείας και πολλά ακόμη συστήματα που απλοποιούν την εργασία του οδηγού.