Η DAF γίνεται ο πρώτος κατασκευαστής που λανσάρει νέα μοντέλα φορτηγών που εκμεταλλεύονται την καινούργια κοινοτική νομοθεσία για βάρη και διαστάσεις, και το αποτέλεσμα είναι καθηλωτικό –το νέο DAF XG+ δημιουργεί μονομιάς μία νέα, δική του κατηγορία.
Ήταν κοινό μυστικό πως πλησίαζε η ώρα για το λανσάρισμα των DAF νέας γενιάς, και σήμερα οι Ολλανδοί παρουσίασαν τα νέα μοντέλα. Τα οποία εμφανίστηκαν, και μοιάζουν προορισμένα να φέρουν τα πάνω κάτω, ειδικά στη διεθνομεταφορά. Η XF, μία καμπίνα η οποία συνεχίζει να σπάει ταμεία σε όλη την Ευρώπη, αλλά δομικά και σχεδιαστικά έχει τις ρίζες της σχεδόν τρεις δεκαετίες πριν, αντικαθίσταται από τις νέες XF, και τις δύο νέες ναυαρχίδες XG και XG+, οι οποίες όχι μόνο βρίσκονται στην τεχνολογική αιχμή, αλλά σε επίπεδο χωρητικότητας και εκμετάλλευσης, δείχνουν να μην έχουν αντίπαλο.
Σφρίγος και τόλμη
Σχεδιαστικά, τα νέα DAF σφύζουν από δυναμισμό και απρόσμενη τόλμη, ο οποίος εν πολλοίς οφείλεται στο σφηνοειδές σχήμα του προφίλ, που δίνει την εντύπωση δρομέα έτοιμου να εκτοξευτεί από τη γραμμή εκκίνησης, μία τάση την οποία έχουν υιοθετήσει πλέον όλοι οι κατασκευαστές.
Καμπίνα – μια έπαυλη για τη διεθνομεταφορά
Τι έκαναν οι Ολλανδοί για να εκμεταλλευτούν τη νέα νομοθεσία; Πρόσθεσαν 160 χιλιοστά εμπρός και 330 χιλιοστά στο πίσω τμήμα. Δεν υπάρχει ούτε βίδα κοινή με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ δομικά η καμπίνα είναι φτιαγμένη από χάλυβα υψηλής αντοχής. Με απόλυτα επίπεδο δάπεδο, οι δύο XG είναι οι μοναδικές στην αγορά που διαθέτουν μόνο 3(!) σκαλοπάτια εισόδου –κανείς άλλος κατασκευαστής δεν τα έχει καταφέρει μέχρι τώρα, και είναι περιττό να τονίσουμε την ευκολία που προσφέρει η ελάχιστη μυϊκή καταπόνηση του οδηγού στη διαδικασία εισόδου. Το νέο XG+ διαθέτει ωφέλιμο όγκο 12,5 κυβικά μέτρα, ή συν 14% σε σχέση με την ήδη πληθωρική Super Space Cab!
Γραμμή μετάδοσης κίνησης
Η DAF ισχυρίζεται ότι η νέα γενιά καταναλώνει έως και 10% λιγότερο καύσιμο σε σχέση με τα μοντέλα που θα αντικατασταθούν, κι αυτό οφείλεται κυρίως στον ευφυή σχεδιασμό των πλευρικών πάνελ, την απαλοιφή όλων των διάκενων, την τοποθέτηση καμερών αντί για καθρέπτες και το καμπυλωτό παρμπρίζ, και την ιδανική ροή του αέρα κάτω από το όχημα αλλά και μέσα από τις γρίλιες της μάσκας προς τον κινητήρα. Κινητήρες οι γνωστοί MX-11 και MX-13, ενώ η παραγωγή ξεκινά τον Οκτώβριο.
Αναλυτικά, τα πάντα για τα νέα DAF στο τεύχος Ιουλίου του T&T.