Τροχοί & TIR

Νέο Actros L: Διαστημικό αστέρι

Παραγγελίες εκκινούν τον Απρίλιο του 2024.
Τρίτη 02/04/2024 - 10:14
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: Mercedes-Benz Trucks
φωτό: Mercedes-Benz Trucks

Η Mercedes-Benz Trucks μόλις ανακοίνωσε το νέο Actros L, τη νέα ναυαρχίδα της γκάμας βαρέων οχημάτων που κατασκευάζει. 

Ακόμη και για μία εταιρεία που παραδοσιακά συνηθίζει να παίρνει μεγάλα σχεδιαστικά και τεχνολογικά ρίσκα όπως η Mercedes-Benz, το καινούργιο μοντέλο είναι πιθανότατα το πιο «προχωρημένο» σχέδιο όλων των εποχών του κατασκευαστή. Για την ακρίβεια, συνιστά μία οπτική γροθιά στην κατηγορία των τρακτόρων μεγάλων αποστάσεων. 

Η οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι νέα, και πολύ πιο πολυτελής από αυτή που προσφέρεται τώρα –διαθέσιμη από το 2025
Η οθόνη στην κεντρική κονσόλα είναι νέα, και πολύ πιο πολυτελής από αυτή που προσφέρεται τώρα –διαθέσιμη από το 2025

Το νέο Actros L που είδαμε στην έδρα του κατασκευαστή και για το οποίο θα έχουμε αναλυτική παρουσίαση στο επόμενο τεύχος του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR, είναι κυριολεκτικά αγνώριστο εξωτερικά: φέρει την ίδια, αεροδυναμικά βελτιστοποιημένη, «φορεσιά» με το eActros 600, η οποία κάνει το Actros τρέχουσας γενιάς, με το σχεδόν πολεμικό και μπρούταλ ντιζάιν να δείχνει πολύ άγριο, τη στιγμή που το καινούργιο δείχνει ως ένα είδος ευγενικού γίγαντα με τις γωνίες του… στόματός του τραβηγμένες αναπάντεχα προς τα κάτω. Αν ρίξετε μια πιο προσεκτική ματιά, θα ανακαλύψετε περαιτέρω αλλαγές στο εξωτερικό, εκτός από την αψίδα (τα φτερά) τροχών που είναι στερεωμένη στο πλαίσιο και κάθε είδους άλλες αεροδυναμικές βελτιστοποιήσεις, όπως φουλ καλύμματα τροχών, τεχνολογία φωτισμού LED για τους κύριους προβολείς, προαιρετικά και με λειτουργία matrix και για τους προβολείς ομίχλης. 

Mercedes-Benz

Δομικά δεν έχει αλλάξει τίποτα, πλην της προσθήκης 80 χιλιοστών εμπρός και χαμηλά για καλύτερη αεροδυναμική και μείωση της κατανάλωσης κατά 3%, πάντα σύμφωνα με τον κατασκευαστή –ο ωφέλιμος όγκος της καμπίνας παραμένει απαράλλαχτος. 

Όπως και με το eActros 600, αυτή η νέα καμπίνα για το Actros L ονομάζεται «ProCabin», και διατίθεται αποκλειστικά για τις εκδόσεις με πλάτος 2,50 μέτρα και επίπεδο δάπεδο, δηλαδή τις Stream, Big και Giga. Ο προηγούμενος εξωτερικός σχεδιασμός παραμένει αμετάβλητος για όλες τις άλλες «στενές» παραλλαγές καμπίνας του Actros. Στο εσωτερικό, η Daimler έχει πλέον δώσει στο όχημα ένα νέο κρεβάτι στον χώρο ανάπαυσης, το οποίο αποτελείται από ένα παχύ στρώμα που ονομάζεται premium με ένα πλαίσιο με σχάρες από κάτω, όπως ακριβώς και στα αντίστοιχα οικιακά. Οι πίνακες ελέγχου (πλαφονιέρες) στον χώρο ανάπαυσης διαθέτουν τώρα μεγαλύτερο εύρος λειτουργιών, ενώ στα πλαϊνά τοιχώματα έχουν προστεθεί νέες πρίζες USB-C - και νέα φώτα LED στην οροφή φωτίζουν το εσωτερικό και δημιουργούν ατμόσφαιρα. Μια νέα, δίχρωμη κουρτίνα, την οποία η Daimler περιγράφει ως «υψηλής ποιότητας», επίσης προορίζεται να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσης του οδηγού. Στο μπροστινό τμήμα στο εσωτερικό της ProCabin, το μάτι ανακαλύπτει νέα καλύμματα καθισμάτων, (προαιρετικά) διπλό ψυγείο, πρίζα 230 volt και πρίζα USB στο πάνω μέρος των μπροστινών ντουλαπιών.

Τα φτερά είναι πλέον σταθερά πάνω στο σασί
Τα φτερά είναι πλέον σταθερά πάνω στο σασί

Ως προς τη γραμμή μετάδοσης κίνησης δεν έχει αλλάξει τίποτα, κάτι μάλλον αναμενόμενο αφού ο κατασκευαστής παρουσίασε νέους κινητήρες, κιβώτια ταχυτήτων και άξονες ένα χρόνο πριν. Όσον αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας, το νέο Actros L (όπως και το eActros 600) διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που έχει να προσφέρει η Daimler. Σε αυτά περιλαμβάνονται, για παράδειγμα, το αυτόματο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης ABA 6, το Frontguard Assist, η δεύτερη γενιά του Active Sideguard Assist και η τρίτη γενιά του αυτόματου συστήματος διεύθυνσης Active Drive Assist. Όλα επωφελούνται από τη νέα ηλεκτρονική πλατφόρμα της εταιρείας (με δυνατότητα για 20 φορές μεγαλύτερη επεξεργασία δεδομένων από ό,τι προηγουμένως), η οποία χαρακτηρίζεται από τη λεγόμενη συγχώνευση αισθητήρων που συγχωνεύει δεδομένα ραντάρ και κάμερας για μια ιδιαίτερα ευρεία θέαση μπροστά και στο πλάι του οχήματος. Το επιστέγασμα θα είναι η δεύτερη γενιά του Multimedia Cockpit Interactive 2 από τον Απρίλιο του 2025, η οποία θα χαρακτηρίζεται από νέο μενού πλοήγησης, φωνητικό έλεγχο, βελτιωμένη συνδεσιμότητα και ορισμένες νέες λειτουργίες, όπως Connected Traffic Warnings. Παραγγελίες εκκινούν τον Απρίλιο του 2024.

Η Mercedes υποστηρίζει ότι το νέο μοντέλο είναι κατά 9% πιο αεροδυναμικό από το προηγούμενο
Η Mercedes υποστηρίζει ότι το νέο μοντέλο είναι κατά 9% πιο αεροδυναμικό από το προηγούμενο
PreviousNext