Τροχοί & TIR

Νέο MAN Lion’s City 10 E

Η ΜΑΝ Truck & Bus ολοκληρώνει τη γκάμα των ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων Lion’s City E με το μοναδικό μήκος αμαξώματος που έλειπε από την εντυπωσιακού εύρους και διαμορφώσεων σειρά του κατασκευα
Πέμπτη 08/12/2022 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η ΜΑΝ Truck & Bus ολοκληρώνει τη γκάμα των ηλεκτρικών αστικών λεωφορείων Lion’s City E με το μοναδικό μήκος αμαξώματος που έλειπε από την εντυπωσιακού εύρους και διαμορφώσεων σειρά του κατασκευαστή.

Το νέο, Lion’s City 10 E, μήκους 10,5 μέτρων φέρει μπαταρίες μεγάλης χωρητικότητας, πολύ μικρό κύκλο στροφής, και σύμφωνα με τα στελέχη του κατασκευαστή, την υψηλότερη μεταφορική ικανότητα ως προς τον αριθμό επιβατών στη συγκεκριμένη κατηγορία. Η γκάμα των Lion’s City E απαρτίζεται πλέον από πολλές διαμορφώσεις στα 10,5 μέτρα, 12 και 18 (αρθρωτό) μέτρα.

Χωρητικότητα επιβατών αντίστοιχη 12μετρου, μεγάλη ευελιξία

Το λεωφορείο βασίζεται στο modular πλαίσιο του Lion’s City 12 E, και ακολουθεί το δυναμικό και αιχμηρό σχεδιαστικό ύφος της εταιρείας με την ονομασία «smart edge». Πλάτος, ύψος και πρόβολοι δεν αλλάζουν σε σχέση με το 12μετρο μοντέλο, αυτό που μικραίνει είναι το μεταξόνιο, κατά περίπου 1,6 μέτρα. Ο κύκλος στροφής είναι εντυπωσιακά μικρός, στα μόλις 17,2 μέτρα. Ενδεικτικά, μεταξύ των δύο αξόνων, έχει αφαιρεθεί ένα παράθυρο συγκριτικά με το Lion’s City 12 E. Το «κοντό» ΜΑΝ έχει απόβαρο κατά περίπου 350 κιλά μικρότερο σε σχέση με το μεγαλύτερο μοντέλο, παρόλα αυτά έχει μείνει χώρος στο κέντρο για αμαξίδιο ΑΜΕΑ. Υπάρχει δυνατότητα παραγγελίας με τρεις πόρτες –σε αυτή την περίπτωση ο μέγιστος αριθμός καθισμάτων είναι 29. Όπως σε όλη την σειρά των Lion’s City E, από τη στιγμή που δεν υπάρχει «δώμα» για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στο πίσω τμήμα, προκύπτει χώρος για επιπλέον επιβάτες. Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της ΜΑΝ Truck & Bus αναφέρουν ότι, σε σχέση με τον (ολιγομελή) ανταγωνισμό, το Lion’s City 10 E έχει τέσσερα επιπλέον καθίσματα –συνολική χωρητικότητα 33 καθήμενοι και 80 όρθιοι επιβάτες.

Τέσσερις ή πέντε συστοιχίες μπαταριών για μέγιστη εμβέλεια

Όπως όλα τα MAN eBus, έτσι και το Lion's City 10 E χρησιμοποιεί δοκιμασμένες (δεύτερης γενιάς) μπαταρίες ιόντων λιθίου (NMC) του ομίλου, οι οποίες διαθέτουν ιδιαίτερα υψηλή ενεργειακή πυκνότητα και διάρκεια ζωής. Τέσσερις ή ακόμη και πέντε συστοιχίες είναι εγκατεστημένες στην οροφή. Με την πλήρη γκάμα εξοπλισμού, η μονάδα μπαταριών έχει απόδοση 400 κιλοβατώρες («ωφέλιμες» είναι οι 320 kWh, που αντιστοιχούν σε βάθος εκφόρτισης 80% με βάση μια στρατηγική μέγιστης εμβέλειας) και εμβέλεια έως 300 km ή 320 κιλοβατώρες (ωφέλιμες 250 kWh, που αντιστοιχούν σε βάθος εκφόρτισης 78%) και εμβέλεια 235 χιλιόμετρα, επιδόσεις οι οποίες, τοποθετούν το midi της ΜΑΝ στην κορυφή της κατηγορίας.

Η MAN έθεσε σε δοκιμασία την καθημερινή του χρηστικότητα κατά τη διάρκεια της περιοδείας «Electrifying Europe Tour». Το eBus των 10 μέτρων, όπως και οι εκδόσεις των 12 και 18 μέτρων, φορτίζεται στο αμαξοστάσιο μέσω ενός συνδέσμου CCS έως 150 kW. Επομένως, μια πλήρης φόρτιση με τέσσερις συστοιχίες μπαταριών διαρκεί λιγότερο από δυόμισι ώρες- λεωφορεία με πέντε συστοιχίες χρειάζονται περίπου τρεις ώρες, καθιστώντας το έτσι ιδανικό ως όχημα γρήγορης αντικατάστασης ή για σύντομες διαδρομές στο κέντρο της πόλης.

Τα χαμηλοδάπεδα αστικά λεωφορεία των 10 μέτρων έχουν γενικά μικρό μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη, αλλά σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία των ταξινομήσεων, η τάση για τη συγκεκριμένη κατηγορία είναι σταθερά ανοδική. Οι λόγοι έχουν να κάνουν κυρίως με το γεγονός ότι, πρόκειται για οχήματα πολύ πιο ευέλικτα σε σχέση με τα 12μετρα, ειδικά σε δύσκολα σημεία του αστικού ιστού, τα οποία, την ίδια στιγμή μπορούν να μεταφέρουν αριθμό επιβατών που ελάχιστα υστερεί σε σχέση με τα μεγαλύτερα λεωφορεία.

PreviousNext