Η άτυπη συμφωνία κατά την οποία η Αστυνομία δεν «έκοβε» κλήσεις στα φορτηγά που χρησιμοποιούσαν το παράπλευρο δίκτυο τελειώνει και πολύ σύντομα μάλιστα.

Ο κ. Σπίρτζης, υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με την Ελληνική Αστυνομία η οποία απέκτησε άμεση ηλεκτρονική πρόσβαση στο μητρώο των Μεταφορικών Εταιρειών που τηρεί το υπουργείο Μεταφορών με σκοπό να ελέγχονται επί τόπου τα φορτηγά που θα κάνουν χρήση του παράπλευρου δικτύου και αν αυτά έχουν ή όχι άδεια εξαίρεσης. Φυσικά, η Αστυνομία, έχοντας αυτή την πρόσβαση θα μπορεί να τη χρησιμοποιεί και για άλλους σκοπούς στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της.

Σημειώνεται, ότι από τα 32.000 κυκλοφορούντα σήμερα ΦΔΧ περί τα 800 με 1.000 από αυτά θα μπορούν να εξαιρεθούν και να κυκλοφορούν στο παράπλευρο δίκτυο. Οι κυριότερες προϋποθέσεις για άδεια εξαίρεσης είναι η μόνιμη κατοικία του ιδιοκτήτη του οχήματος, η έδρα της επιχείρησης που ανήκει το όχημα κ.α. Υπενθυμίζεται ότι τα πρόστιμα για τους παραβάτες είναι υψηλά και έχουν νομοθετηθεί στα 2.000 ευρώ που επιμερίζονται στα 1.000 ευρώ για τον οδηγό και στα 1.000 για τον ιδιοκτήτη.

Το θέμα των εκπτώσεων

Ανοικτό  προς συζήτηση παραμένει και το θέμα της παροχής εκπτώσεων στα τέλη διοδίων που καταβάλλουν τα φορτηγά. Σχετική συζήτηση έχει ήδη ξεκινήσει μεταξύ αυτοκινητιστών (ΠΣΧΕΜ) και Παραχωρησιούχων. Προτείνεται από πλευράς ΠΣΧΕΜ το ποσοστό της έκπτωσης να είναι ανάλογο της αύξησης της κυκλοφορίας των φορτηγών εντός των αυτοκινητόδρομων και εκτιμάται ότι θα κυμανθεί από 10%  μέχρι 30%.

Οι εταιρείες εκμετάλλευσης των δρόμων, σύμφωνα με πληροφορίες του ΤΡΟΧΟΙ & TIR δεν είναι αντίθετες κατ΄ αρχήν, όμως προτείνουν ότι θα πρέπει να υπάρχει μια μικρή έκπτωση γενική, καθώς έχει διαρρεύσει στον τύπο, ότι αν εφαρμοστεί το μέτρο της αναλογικότητας της έκπτωσης τότε θα επιχειρηθεί μαζική είσοδος όλων των φορτηγών στους αυτοκινητόδρομους προκειμένου να επιτευχθεί μεγάλη αύξηση.