Τροχοί & TIR

Οι νέες ρυθμίσεις για ΚΤΕΛ, πούλμαν και φορτηγά

Τις βασικές διατάξεις που ρυθμίζουν θέματα οδικών, επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτησ
Παρασκευή 07/02/2020 - 16:17
Κοινοποίηση στα Social Media
Με τις νέες διατάξεις ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων τακτικών υπεραστικών και αστικών μεταφορών επιβατών με τα ΚΤΕΛ, και τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία.
Με τις νέες διατάξεις ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων τακτικών υπεραστικών και αστικών μεταφορών επιβατών με τα ΚΤΕΛ, και τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία.

Τις βασικές διατάξεις που ρυθμίζουν θέματα οδικών, επιβατικών και εμπορευματικών μεταφορών ανέφερε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, στην Ολομέλεια της Βουλής, κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου: «Ίδρυση, λειτουργία και εκμετάλλευση αεροδρομίων επί υδάτινων επιφανειών, ρυθμίσεις μεταφορών και άλλες διατάξεις».

Πρόκειται για διατάξεις, με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία των δημόσιων τακτικών υπεραστικών και αστικών μεταφορών επιβατών με τα ΚΤΕΛ, και τα ειδικά τουριστικά λεωφορεία.

Για τα τελευταία, για παράδειγμα, επιτρέπεται η θέση σε κυκλοφορία τουριστικών λεωφορείων, εφόσον η ηλικία τους δεν υπερβαίνει τα 5 έτη, αντί των 11 που ισχύει σήμερα, ενώ το αντίστοιχο όριο για ειδικά τουριστικά ανοικτού τύπου είναι 8 έτη, με στόχο τη μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος στον τομέα των μεταφορών.

Σ’ ό,τι αφορά στα ΚΤΕΛ, προβλέπεται σειρά ρυθμίσεων που αποσκοπούν στην ενίσχυση των επενδύσεων  για σταθμούς και γενικά εγκαταστάσεις στα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ, καθώς και για την αντικατάσταση λεωφορείων των φορέων αυτών, από το υφιστάμενο αδιάθετο υπόλοιπο του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, ύψους 2,3 εκατομμυρίων ευρώ.

Επίσης, με την τροπολογία με γενικό αριθμό 152 και ειδικό 10, προβαίνουμε σε 2 παρεμβάσεις:

  • Πρώτον, επιτρέπεται η ίδρυση και λειτουργία Πρατηρίου Παροχής υγρών και αέριων Καυσίμων δημόσιας χρήσης από νόμιμους υφιστάμενους σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων, εφόσον βέβαια τηρούνται όλες οι νόμιμες προϋποθέσεις, που ισχύουν για όλα τα πρατήρια.

  • Δεύτερον, και σ’ ό,τι αφορά στα πρατήρια υγρών καυσίμων ιδιωτικής χρήσης, κι επειδή οι διαδικασίες μετατροπής είναι περίπλοκες, χρονοβόρες και δαπανηρές, παρατείνουμε την καταληκτική ημερομηνία μέχρι την 31η Δεκεμβρίου 2022.

Για ΦΔΧ και μισθώσεις

Από την πλευρά του, ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Γιάννης Κεφαλογιάννης, αναφέρθηκε στην προσπάθεια του υπουργείου για να αφαιρεθούν οι αγκυλώσεις του παρελθόντος «και να οδηγήσουμε στη διευκόλυνση της ανάπτυξης της επιχειρηματικής δραστηριότητας στον κλάδο των ΦΔΧ και των επιχειρήσεων που συνδέονται με αυτά» και πρόσθεσε:

«Ταυτόχρονα, δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα σε θέματα οδικών ελέγχων της εφαρμογής της νομοθεσίας των μεταφορών, ενώ επιλύουμε και θέματα μεταβιβάσεων, αποχαρακτηρισμού και αντικατάστασης ΦΔΧ καθώς και Λεωφορείων ΔΧ. Θα σταθώ ιδιαίτερα στο άρθρο 34 με το οποίο ανοίγουμε την   αγορά της χρονομίσθωσης για τους επαγγελματίες ιδιοκτήτες οχημάτων Δημοσίας Χρήσης που περιλαμβάνει τα φορτηγά, τα λεωφορεία αλλά και τα Ταξί με στόχο την άμεση ανανέωση του γηρασμένου στόλου οχημάτων.

Με αυτόν τον τρόπο, ουσιαστικά, επιτρέπουμε σε ολόκληρο τον κλάδο των μεταφορών να αντικαταστήσει τα παλαιά και ρυπογόνα οχήματα με καινούρια χωρίς να χρειάζεται να καταβάλλει πολλές δεκάδες ή εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, αλλά καταβάλλοντας μόνο μια μηνιαία δόση που θα αφορά στις υπηρεσίες χρονομίσθωσης».

Ολόκληρο το νομοσχέδιο δημοσιεύεται στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR που θα κυκλοφορήσει την 1η Μαρτίου.

PreviousNext