Από το 2035 και μετά θα απαγορευτεί η πώληση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ώστε να επιτευχθεί μέχρι τότε η αντικατάστασή τους με ηλεκτρικά ή άλλα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων με μηδενικούς ρύπους (π.χ. υδρογόνου).

Αυτό αποφάσισαν οι υπουργοί Περιβάλλοντος των 27 κρατών-μελών της Ε.Ε. εγκρίνοντας την πρόταση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να μειωθούν στο μηδέν οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) των νέων οχημάτων που θα πωλούνται στην Ευρώπη από το 2035.

Αυτό σημαίνει ότι οριοθετήθηκε το τέλος των φορτηγών, των λεωφορείων, των βαν και των επιβατικών αυτοκινήτων σε 13 χρόνια από τώρα. Στην πράξη όμως, οι αυτοκινητοβιομηχανίες, αρκετά χρόνια πριν, θα σταματήσουν την παραγωγή πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων, αφού δεν θα υπάρχει γι’ αυτά ζήτηση, λόγω μηδενισμού της μεταπωλητικής τους αξίας το 2035.

Με τη σημερινή απόφαση των υπ. Περιβάλλοντος θα ξεκινήσει ένα πακέτο οδηγιών και κανονισμών που θα πρέπει να εφαρμοστούν στην Ε.Ε., προκειμένου να επιτευχθεί ο διακηρυγμένος στόχος της να φτάσει στην κλιματική ουδετερότητα περί το 2050.

1

Από την πλευρά τους, οι αυτοκινητοβιομήχανοι δεν αντέδρασαν στη συμφωνία των υπ. Περιβάλλοντος, εξέφρασαν όμως τον προβληματισμό τους, ότι αν τα κράτη-μέλη δεν επισπεύσουν τις υποδομές φόρτισης των ηλεκτροκίνητων και των υδρογονοκίνητων οχημάτων θα προκληθεί χάσμα στην αγορά με σοβαρές οικονομικές, αλλά και κοινωνικές επιπτώσεις.

Στην πραγματικότητα, βέβαια, όλοι οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές φορτηγών και λεωφορείων είναι καθόλα έτοιμοι να παράξουν μαζικά οχήματα και για το μόνο που προβληματίζονται είναι το κόστος τω πρώτων υλών και των μπαταριών που απαιτούνται. Γνωρίζουν, επίσης, ότι το θέμα των φορτιστών δεν πρόκειται να προκαλέσει πρόβλημα, αφού είναι σε εξέλιξη και υλοποιείται το σχέδιο της Κομισιόν για τοποθέτηση φορτιστών αργής – μεσαίας – γρήγορης φόρτισης κατά μήκος των ευρωπαϊκών αυτοκινητόδρομων και σε απόσταση περί τα 60 χιλιόμετρα μεταξύ των σημείων φόρτισης.

Ειδικά για τα φορτηγά, ολοκληρώθηκε πρόσφατα μελέτη που δείχνει τον αριθμό των Truck Stop που υπάρχει σε κάθε χώρα, τον αριθμό των φορτηγών που δέχεται σε 24ωρη βάση ο κάθε σταθμός (π.χ. ΣΕΑ) και υποδεικνύει τον αριθμό των φορτιστών που πρέπει να υπάρχει σε κάθε σταθμό, ώστε να φορτίζουν τα ηλεκτρικά φορτηγά, χωρίς να προκαλούνται ουρές προτεραιότητας.