Η Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation, θυγατρική της Daimler Truck, πραγματοποίησε την παγκόσμια πρεμιέρα του ηλεκτρικού eCanter στην έδρα της στην Ιαπωνία. Το νέο μοντέλο θεωρείται από τα πλέον σημαντικά οχήματα στην προσπάθεια της Daimler Truck να μειώσει δραστικά τις εκπομπές άνθρακα τα επόμενα χρόνια.
Η πιο ενδιαφέρουσα καινοτομία που φέρει το νέο μοντέλο έχει να κάνει με την αρθρωτή (modular) αρχιτεκτονική της νέας ηλεκτρικής γραμμής μετάδοσης κίνησης. Οι πελάτες θα μπορούν να επιλέξουν οχήματα με ένα, δύο ή τρία battery packs, χωρητικότητας 41 kWh έκαστο: στην πρώτη περίπτωση, η αυτονομία είναι 80 χιλιόμετρα με μία φόρτιση, με δύο συστοιχίες μπαταριών 140 χιλιόμετρα ενώ στη διαμόρφωση με τρεις συστοιχίες 200 χιλιόμετρα. Οι άλλες σημαντικές καινοτομίες έχουν να κάνουν με τη χρήση νέου eΑxle, ένα νέο ηλεκτρικό δυναμολήπτη (ΡΤΟ), νέα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης και ενεργητικής ασφάλειας, καθώς και με το εξωτερικό ντιζάιν και τον διάκοσμο στο εσωτερικό της καμπίνας.
Το πρώτο ηλεκτρικό φορτηγό διανομών μαζικής παραγωγής
Η πρώτη γενιά eCanter παρουσιάστηκε το 2017 και ήταν το πρώτο όχημα της κατηγορίας με ηλεκτρική γραμμή μετάδοσης κίνησης που ήταν διαθέσιμο στην αγορά. Έκτοτε, τα ηλεκτρικά Fuso έχουν καλύψει συνολικά πάνω από έξι εκατομμύρια χιλιόμετρα, ενώ ο κατασκευαστής απέκτησε σημαντικό όγκο δεδομένων ώστε το όχημα στη σημερινή του μορφή να επιτύχει ένα επίπεδο τεχνολογικής ωριμότητας που το καθιστά μοναδικό σύμφωνα με τον CEO της εταιρείας Karl Deppen: «Από τη στιγμή που τα πρώτα eCanter έφτασαν στα χέρια πελατών μας, οι παρατηρήσεις και προτάσεις τους αποδείχθηκαν ανεκτίμητες για εμάς. Κοινό αίτημα ήταν η ανάγκη για διάθεση περισσότερων εκδόσεων και διαμορφώσεων –νέα μήκη μεταξονίου, διαφορετικά τονάζ κ.λπ.– για πληθώρα μεταφορικών εφαρμογών. Ως αποτέλεσμα, προσφέρουμε το μοντέλο δεύτερης γενιάς σε 28 διαφορετικές διαμορφώσεις για την ιαπωνική αγορά, και περίπου 80 για την Ευρώπη και Β. Αμερική». Οι πωλήσεις του νέου μοντέλου εκκινούν στην Ιαπωνία την προσεχή άνοιξη, ενώ αν και θεωρείται βέβαιο ότι το όχημα θα κατασκευάζεται και στο εργοστάσιο της εταιρείας στην Πορτογαλία, δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη κάποιο χρονοδιάγραμμα.
Ηλεκτρικό μοτέρ και eAxle γίνονται ένα
Όπως πρόκειται να γίνει και με όλα τα βαρέα ηλεκτρικά φορτηγά της Daimler Truck, έτσι και το eCanter διαθέτει έναν καινούργιο κινητήριο άξονα (eAxle) στον οποίο έχει τοποθετηθεί (εγκιβωτιστεί για την ακρίβεια) και το ηλεκτρικό μοτέρ, ώστε οι διαστάσεις της γραμμής μετάδοσης κίνησης να είναι πιο συμπαγείς. Επιπλέον, σε σχέση με την έκδοση μικτού των 7,5 τόνων της τρέχουσας γενιάς, προστίθενται εκδόσεις στους 5 και 8 τόνους για την ιαπωνική αγορά, ενώ στις υπόλοιπες αγορές η γκάμα θα ξεκινά από τους 4 τόνους. Στις καμπίνες προστίθεται τώρα και μία φαρδύτερη (2.130 χιλιοστά) στην γνωστή των 1.700 χιλ. Πιο εκτεταμένη είναι και η γκάμα ως προς τις επιλογές σε μήκη μεταξονίου, από 2.500 έως 4.750 χιλιοστά. Τα νέα ηλεκτρικά ΡΤΟ επιτρέπουν την εφαρμογή ανατροπής, γερανοφόρου, ψυκτικού θαλάμου και πλήθους άλλων υπερκατασκευών.
Ο κατασκευαστής ανακοινώνει ότι, σημαντικά βελτιωμένη είναι και η οδηγησιμότητα και αποδοτικότητα του Fuso χάρη κυρίως στη νέα λειτουργία ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση, η οποία δύναται να ρυθμιστεί από τον οδηγό σε τέσσερα στάδια.
Σε ό,τι έχει να κάνει με τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας, πολλά από τα ηλεκτρονικά που ήταν μέχρι πρόσφατα αποκλειστικό προνόμιο των μεγάλων φορτηγών της Daimler Truck είναι πλέον διαθέσιμα και για το eCanter: Active Sideguard Assist, Active Brake Assist 5 Active Attention Assist, Intelligent Headlight, Traffic Sign Recognition και φυσικά όλα εκείνα που απαιτούνται από τη νομοθεσία. Το νέο Fuso ξεχωρίζει εξωτερικά, από το δυναμικό νέο ντιζάιν, τα φουλ LED φωτιστικά σώματα, ενώ στην καμπίνα δεσπόζει ο μεγάλος ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10 ιντσών.