Τριάντα εταίροι από 13 ευρωπαϊκές χώρες συμμετέχουν στο πρόγραμμα «LONGRUN», το οποίο έχει ως στόχο να συμβάλλει στην προώθηση και στην επιτάχυνση της εξέλιξης των «πράσινων» βαρέων οχημάτων. Το εν λόγω πρότζεκτ χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα «Horizon 2020» της ΕΕ, ξεκίνησε φέτος και θα έχει διάρκεια 3,5 χρόνια.

Σημειώνεται, πως στο εγχείρημα συμμετέχουν και έξι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Αναλυτικότερα, το «παρών» δίνει ο όμιλος CNH Industrial (IVECO και FPT Industrial) ο οποίος έχει αναλάβει την εξέλιξη ενός κινητήρα βιομεθανίου για φορτηγά, ο οποίος θα συνεπικουρείται από ένα σύστημα ήπιας υβριδικής τεχνολογίας. Η Volvo θα συνεισφέρει με ένα αποδοτικό υβριδικό σύστημα και με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα λειτουργεί με διπλό καύσιμο. Ακόμα, η DAF θα παρουσιάσει έναν κινητήρα φορτηγών που θα καίει καύσιμο HVO (κατεργασμένα φυτικά έλαια) και έναν ακόμα που θα λειτουργεί με αλκοόλ. Η Ford Trucks με τη σειρά της, θα κατασκευάσει ένα προηγμένο υβριδικό φορτηγό, του οποίου ο συμβατικός κινητήρας θα λειτουργεί με HVO.

Τον κλάδο των πούλμαν, εκπροσωπούν οι VDL και Irizar, με την πρώτη να προετοιμάζει ένα υβριδικό τουριστικό λεωφορείο μεγάλων αποστάσεων, το οποίο θα διαθέτει αμιγώς ηλεκτρική λειτουργεία εντός πόλεων. Η Irizar, εξελίσσει το δικό της υβριδικό πούλμαν, το οποίο θα λειτουργεί και αυτό με HVO και θα προσφέρει υψηλή συνδεσιμότητα.

Όπως φαίνεται από τα παραπάνω, στόχος του προγράμματος είναι η εξέλιξη των κινητήρων εσωτερικής καύσης ώστε να λειτουργούν με πιο «φιλικά» ορυκτά καύσιμα, με την παράλληλη βελτίωση των ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Φιλοδοξία είναι τα οχήματα που θα προκύψουν στο πλαίσιο του LONGRUN, να εμφανίζουν 10% εξοικονόμηση ενέργειας και αντίστοιχη μείωση εκπομπών CO2, όπως και 30% χαμηλότερες εκπομπές καυσαερίων (NOx, CO και άλλα), αλλά και 50% μέγιστη θερμική απόδοση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.