Πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ισραηλινής εταιρείας Elbit Systems είναι ο Bezhalel Machlis, τον οποίο συνάντησε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την επίσκεψή του στο Ισραήλ στο πλαίσιο των επαφών του με επενδυτές.

Το ενδιαφέρον της συγκεκριμένης συνάντησης έγκειται στο γεγονός ότι η Elbit Systems, εταιρεία κατασκευής αμυντικών συστημάτων και στρατιωτικών οχημάτων είναι ένας από τους 10 μνηστήρες αγοράς της ΕΛΒΟ που συμμετέχει στον διαγωνισμό πώλησης των περιουσιακών στοιχείων της Ελληνικής Βιομηχανίας Οχημάτων.

«Οι δύο πλευρές συζήτησαν τη δυνατότητα συνεργασίας στην αμυντική βιομηχανία», αναφέρεται, μεταξύ άλλων, στην κοινή ανακοίνωση μετά το πέρας τον επαφών του πρωθυπουργού και της συνάντησής του με τον πρωθυπουργό του Ισραήλ, Μπέντζαμιν Νετανιάχου.

Η Elbit Systems είναι από τις μεγαλύτερες ισραηλινές εταιρείες, εισηγμένη στο NASDAQ με γραφεία – αντιπροσωπείες σε πολλές χώρες και προσωπικό 16.000 εργαζομένων Παράγει προηγμένα ηλεκτρονικά συστήματα αεροσκαφών, drones, πολεμικών πλοίων και στρατιωτικά οχήματα διαφόρων τύπων, όπως θωρακισμένα μεταφοράς προσωπικού, φορτηγά κ.α. Στη φωτό επάνω, ειδικό κράνος πιλότου παρέχει σε πραγματικό χρόνο δεδομένα πτήσης, πληροφορίες θέσης κ.α.

Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR , η Elbit Systems έχει στο παρελθόν συνεργαστεί με την ιταλική Cantiere Navale Vittoria, η οποία παρέδωσε τρία περιπολικά σκάφη στο Λιμενικό μας με συστήματα και εξοπλισμούς της Elbit Systems.

Στο σημείο αυτό να υπενθυμίσουμε ότι οι υποψήφιοι επενδυτές για την αγορά της ΕΛΒΟ ποντάρουν στις ανάγκες της Ελλάδας σε στρατιωτικά οχήματα, ειδικά οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία και ελπίζουν ότι ο νέος ιδιοκτήτης της ΕΛΒΟ θα πάρει και μια τέτοια σπουδαία «προίκα», δηλαδή την ανάθεση στη βιομηχανία ενός ή περισσότερων σημαντικών κατασκευαστικών προγραμμάτων.

Αυτός είναι και ο λόγος της θεαματικής αύξησης των υποψηφίων, οι οποίοι αρχικά ήταν δύο (Paramount και KMW) και τώρα έγιναν δέκα, μεταξύ των οποίων γνωστοί κατασκευαστές λεωφορείων ή αντιπρόσωποί τους στην Ελλάδα. ‘Έτσι, σήμερα, οι μνηστήρες της ΕΛΒΟ είναι:

-Η προαναφερθείσα νοτιοαφρικανική Paramount, κατασκευαστής στρατιωτικών οχημάτων, θωρακισμένων, ερπυστριοφόρων και ελαστιχοφόρων, μεταφοράς προσωπικού, ηλεκτρονικών συστημάτων, εξαρτημάτων ελικοπτέρων, πολεμικών σκαφών κ.α.

- Ο όμιλος Κουϊμτζής με έδρα τη Θεσσαλονίκη έχει μακρά παράδοση στην κατασκευή γεωργικών μηχανημάτων και εξαρτημάτων διάφορων βιομηχανικών εφαρμογών, ενώ ως υπεργολάβος έχει στο παρελθόν αναλάβει ειδικές κατασκευές για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας.

- Η ισραηλινή Elbit Systems για την οποία αναφερθήκαμε παραπάνω.

- Η ισραηλινή Plasan είναι από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές στρατιωτικών οχημάτων, ελαφρών, μεσαίων και βαρέων. Το πιο διαδεδομένο λόγω εξαγωγών όχημά της είναι το μοντέλο SandCat, παρόμοιο με το γνωστό αμερικάνικο Hammer.

- Η γερμανική KMW (Krauss-Maffei Wegmann) με αρκετές συνεργασίες στο παρελθόν με την Ελλάδα, όπου διατηρεί αντιπροσωπεία. Τεθωρακισμένα οχήματα και άρματα μάχης αφορούν το μεγαλύτερο μέρος της παραγωγής της KMW.

- Η ιταλική FSI που είναι η μητρική εταιρεία της ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

- Η Intracom Defence παράγει ηλεκτρονικά συστήματα για τους τομείς της Άμυνας, της Ασφάλειας και των Επικοινωνιών. Διαθέτει δική της τεχνογνωσία και πρόσφατα υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας (MoU) με την Krauss-Maffei Wegmann για την από κοινού ανάπτυξη υβριδικών συστημάτων παροχής ισχύος για τα άρματα Leopard 2 MBT.

36_byd1_2.jpg

- Ο γνωστός μας όμιλος Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ, αντιπρόσωπος πολλών κατασκευαστών, μεταξύ των οποίων η Scania, η BYD, η Isuzu, η Kubota, η Alisson (σασμάν) κ.α.

- Tata Group. Πρόκειται για έναν παγκόσμιο γίγαντα στον χώρο της κατασκευής οχημάτων – φορτηγών, βαν, λεωφορείων, πούλμαν, με έδρα την Ινδία και με δεκάδες εργοστάσια σε όλο τον κόσμο μεταξύ των οποίων και μονάδες παραγωγής πρώτων υλών για τα παραπάνω προϊόντα, όπως χάλυβες, αλουμίνια κ.α.

- Η Solaris, ιδιαίτερα γνωστή μας από τα εκατοντάδες λεωφορεία της που κυκλοφορούν στην Αθήνα. Ο Πολωνός κατασκευαστής που πρόσφατα εξαγοράστηκε από την ισπανική CAF διαθέτει τεχνογνωσία και κατασκευαστική εμπειρία σε κάθε τύπο λεωφορείου, με κινητήρες πετρελαίου, ηλεκτροκίνητα ή άλλων εναλλακτικών καυσίμων.

Με τη ευκαιρία να τονίσουμε ότι ο διαγωνισμός εκποίησης των περιουσιακών στοιχείων της ΕΛΒΟ θα γίνει τελικά στις 13 Ιουλίου και όχι τον Σεπτέμβριο, καθώς δόθηκε η ερμηνεία ότι ο συγκεκριμένος διαγωνισμός δεν εμπίπτει σε λόγους αναβολής λόγω κορονοϊού και άρα μπορεί να διενεργηθεί.