Το Neoplan Cityliner Platin είναι ο νικητής του τίτλου «Πούλμαν της Χρονιάς 2022» (Coach of the Year) της ανώτερης διάκρισης στην Ευρώπη. 

Δημοσιογράφοι από 22 χώρες, με την Ελλάδα να εκπροσωπείται από το T&T και τον Βασίλη Δαραμούσκα, μετά από εκτεταμένη συγκριτική δοκιμή στη Σλοβενία ανέδειξαν ένα μοντέλο της MAN Truck & Bus νικητή του κορυφαίου θεσμού της βιομηχανίας λεωφορείου για δεύτερη συνεχή χρονιά. Το πρώτης γενιάς Neoplan Cityliner N 116 παρουσιάστηκε ακριβώς 50 χρόνια πριν, και ουσιαστικά δημιούργησε την κατηγορία των υπερυψωμένων πούλμαν όπως τη γνωρίζουμε σήμερα. Η έκδοση «Platin» δημιουργήθηκε ακριβώς για τον εορτασμό της συγκεκριμένης επετείου.

1

Το βραβείο απονεμήθηκε από τον πρόεδρο της επιτροπής κρίσης Tom Terjesen στον CEO της MAN Truck & Bus, Andreas Tostmann, και τον Rudi Kuchta, πρόεδρο του Business Bus Unit του γκρουπ, στο Μόναχο. Το κύριο χαρακτηριστικό που κέρδισε τις προτιμήσεις των δημοσιογράφων του ειδικού Τύπου, ήταν το συνολικό κόνσεπτ του Cityliner, που κατορθώνει να συνδυάζει εξαιρετικά στοιχεία εκμετάλλευσης: κορυφαία αποδοτικότητα μαζί με υψηλά επίπεδα πολυτέλειας και άνεσης στο ταξίδι για οδηγό και επιβάτες. Το λεωφορείο φέρει, επίσης, μία υπερπλήρη σουίτα συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας και υποβοήθησης οδήγησης. Συνολικά, η ΜΑΝ Truck & Bus έχει θριαμβευτική παρουσία την τελευταία τριετία, αφού έχει κάνει το «τρία στα τρία»: «Coach of the Year 2020» για το MAN Lion's Coach, «Truck of the Year 2021» για τα νέα φορτηγά MAN Truck Generation, και φέτος για το Neoplan Cityliner.  

Ακολουθεί ένα απόσπασμα από την πρόσφατη δοκιμή του βραβευμένου Cityliner που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR στο τρέχον τεύχος Οκτωβρίου:

«Το όχημα της δοκιμής είχε τα νέα καθίσματα σειράς Exclussivo με (έξτρα) προσαρμοζόμενα προσκέφαλα, USB παντού ή δυνατότητα επαγωγικής φόρτισης κινητού, μία εντυπωσιακή κουζίνα και καφετιέρα, ενώ το τμήμα εξατομίκευσης Individual μπορεί να ικανοποιήσει κάθε απαίτηση. Με 42+1+1 καθίσματα σε 13 μέτρα μήκος, αντιλαμβάνεται εύκολα κανείς τις ανέσεις που απολαμβάνουν οι επιβάτες.
Από τη θέση οδήγησης, η ορατότητα είναι εξαιρετική, και όσο κι αν ξενίζουν αρχικά τα μόνιτορ που έχουν αντικαταστήσει τους εξωτερικούς καθρέπτες, η προσαρμογή είναι γρήγορη. Καλύπτουν ευρύ οπτικό πεδίο, προσφέρουν έξτρα ασφάλεια σε συνθήκες μειωμένου εξωτερικού φωτισμού καθώς βλέπεις εμπόδια που ξεφεύγουν από τους συμβατικούς καθρέφτες, αλλά μέχρι εκεί. Σε κάθε άλλη περίσταση, οι απλοί καθρέπτες υπερτερούν –όχι μόνο στο Neoplan, σε όλα τα οχήματα της δοκιμής. Και αυτό γιατί, ο σένσορας που φοράνε οι κάμερες δεν φτάνει ποτέ την ανάλυση ενός απλού καθρέπτη, μέχρι στιγμής τουλάχιστον. Σαφώς και μπορείς να οδηγήσεις μια χαρά με το συγκεκριμένο σύστημα, αλλά ίσως να μην το επιλέγαμε ειδικά με έξτρα χρέωση.

1
Ο κινητήρας ξεχωρίζει ανάμεσα στα οχήματα του συγκριτικού, αποδίδοντας απαράμιλλη ισχύ και περίσσεια ροπής σε μεγάλο εύρος στροφών. Θα θέλαμε, πάντως, ο επιλογέας για το ριτάρντερ να είναι με «σκάλες» και όχι με παρατεταμένο κράτημα. Αυτό που δεσπόζει, πάντως, στο συγκεκριμένο τριάξονο Cityliner C είναι το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής EcoLife CoachLine της ZF. Όσο κι αν ακούγεται ως κάπως απροσδόκητη επιλογή, υπάρχουν αρκετοί λόγοι που τα τελευταία χρόνια όλοι οι κατασκευαστές προσφέρουν ως εναλλακτική στα 12άρια αυτοματοποιημένα κιβώτια τα πλήρως αυτόματα, με 6 σχέσεις στην περίπτωσή μας.
Καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο σε διαδρομές με απαιτητική τοπογραφία, έχουν πολύ δυνατή πέδηση ακόμη και σε χαμηλές στροφές, δεν έχουν φθορές στο σταμάτα-ξεκίνα, πανεύκολο μανουβράρισμα χωρίς να καταπονείται ο συμπλέκτης, μεγάλη άνεση για τους επιβάτες, και πάει λέγοντας.
Το δια ταύτα για το Cityliner είναι εύκολο. Στον ρόλο ενός υπερυψωμένου τριάξονου υπερπολυτελούς πούλμαν διαπρέπει, ορίζει την κορυφή σε κάποιους τομείς, ενώ με την εξατομίκευση που προσφέρει το τμήμα Individual της εταιρείας, μπορεί να πάει σε άλλο επίπεδο.