Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό Volvo FL Electric

Μετά από πολύμηνες δοκιμές εξέλιξης, η Volvo Trucks βγάζει σε κανονική κυκλοφορία στο Γκέτεμποργκ, τα πρώτα ηλεκτροκίνητα Volvo FL Electric, τα οποία προορίζονται -μεταξύ άλλων- για αστικές διανομές και αποκομιδή απορριμμάτων.

Μετά από πολύμηνες δοκιμές εξέλιξης, η Volvo Trucks βγάζει σε κανονική κυκλοφορία στο Γκέτεμποργκ, τα πρώτα ηλεκτροκίνητα Volvo FL Electric, τα οποία προορίζονται -μεταξύ άλλων- για αστικές μεταφορές – διανομές, αλλά και αποκομιδή απορριμμάτων. Οι πωλήσεις και η μαζική παραγωγή του νέου μοντέλου θα ξεκινήσουν του χρόνου στην Ευρώπη.

Λόγος γίνεται για ένα πλήρως ηλεκτροκίνητο φορτηγό μικτού βάρους 16 τόνων. Η μέγιστη ισχύς του μοτέρ ανέρχεται σε 185 kW (248 ΗΡ), ενώ η συνεχής αποδιδόμενη ισχύς είναι της τάξης των 130 kW (174 ΗΡ). Το σύστημα μετάδοσης είναι δύο ταχυτήτων και η μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα ορίζεται στα 425 Nm. Η μέγιστη ροπή του οπίσθιου άξονα, πάλι, είναι στα 16 kNm.

Η αποθήκευση της ενέργειας γίνεται σε 2 έως 6 μπαταρίες ιόντων λιθίου των 100–300 kWh, οι οποίες προσφέρουν στο φορτηγό αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 300 χλμ. Η φόρτιση AC πραγματοποιείται μέσω του δικτύου ηλεκτροδότησης (22 kW) και η ταχεία φόρτιση DC μέσω συστήματος CCS/Combo2 για μέχρι 150 kW. Η ταχεία φόρτιση διαρκεί 1-2 ώρες και η νυχτερινή φόρτιση χρειάζεται μέχρι και 10 ώρες, με μέγιστη χωρητικότητα μπαταρίας 300 kWh.

Τα πρώτα δύο ηλεκτροκίνητα φορτηγά Volvo FL θα χρησιμοποιούνται από την επιχείρηση αποκομιδής απορριμμάτων και ανακύκλωσης Renova, καθώς και τη μεταφορική εταιρεία TGM. Επιπλέον, μέσω του προγράμματος «Off Peak City Distribution» (αστικές διανομές εκτός των ωρών αιχμής), μελετήθηκαν οι επιπτώσεις από την πραγματοποίηση των μεταφορών εμπορευμάτων τη νύχτα στο κέντρο της Στοκχόλμης. Με την αποφυγή της κίνησης στις ώρες αιχμής, τα φορτηγά κατάφεραν να επιτελέσουν το έργο τους στο ένα τρίτο του χρόνου που θα χρειαζόταν στη διάρκεια της ημέρας.

Τέλος, υπενθυμίζουμε πως η «αδελφή» εταιρεία της Volvo Trucks, η Volvo Buses, έχει διαθέσει στην αγορά από το 2010, περισσότερα από 4.000 ηλεκτροκίνητα λεωφορεία. Η χρήση ηλεκτρικής τεχνολογίας στο Volvo FL Electric έχει δοκιμαστεί διεξοδικά και υποστηρίζεται από το δίκτυο πωλήσεων, service και προμήθειας ανταλλακτικών της μάρκας.

Οι πωλήσεις και η μαζική παραγωγή του Volvo FL Electric θα ξεκινήσουν του χρόνου στην Ευρώπη.
Η μέγιστη ισχύς του μοτέρ ανέρχεται σε 185 kW (248 ΗΡ), ενώ η συνεχής αποδιδόμενη ισχύς είναι της τάξης των 130 kW (174 ΗΡ). Η μέγιστη ροπή του ηλεκτροκινητήρα ορίζεται στα 425 Nm. Η μέγιστη ροπή του οπίσθιου άξονα, πάλι, είναι στα 16 kNm.
Η αποθήκευση της ενέργειας γίνεται σε 2 έως 6 μπαταρίες ιόντων λιθίου των 100–300 kWh, οι οποίες προσφέρουν στο φορτηγό αυτονομία που φτάνει μέχρι και τα 300 χλμ. Η ταχεία φόρτιση διαρκεί 1-2 ώρες και η νυχτερινή φόρτιση χρειάζεται μέχρι και 10 ώρες.