Τροχοί & TIR

Προσφορές για τα e-διόδια δορυφορικής αναγνώρισης και παρακολούθησης

Τρεις κατασκευαστικές κοινοπραξίες κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για την κατασκευή των νέων ηλεκτρονικών διοδίων που θα εγκατασταθούν στους αυτοκινητόδρομους της χώρας με ενδεχόμενο τη λειτουργία
Παρασκευή 01/03/2019 - 11:55
Κοινοποίηση στα Social Media
Στην πράξη, το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα παρέχει και υπηρεσίες τηλεματικής στους ιδιοκτήτες φορτηγών και λεωφορείων. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο, αν θα μειωθεί το κόστος ανά χιλιόμετρο, το οποίο στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα της Ευρώπης.
Στην πράξη, το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα παρέχει και υπηρεσίες τηλεματικής στους ιδιοκτήτες φορτηγών και λεωφορείων. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο, αν θα μειωθεί το κόστος ανά χιλιόμετρο, το οποίο στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα της Ευρώπης.

Τρεις κατασκευαστικές κοινοπραξίες κατέθεσαν δεσμευτικές προσφορές για την κατασκευή των νέων ηλεκτρονικών διοδίων που θα εγκατασταθούν στους αυτοκινητόδρομους της χώρας με ενδεχόμενο τη λειτουργία τους από τα συνοριακά σημεία (Προμαχώνας) εισόδου, σύμφωνα με πρόσφατες δηλώσεις του υπ. Υποδομών Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη.

Στις τρεις κοινοπραξίες συμμετέχουν μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, όπως: Άκτωρ – Intrakat – Intrasoft Inl – Autostrade (Ιταλία), Μυτιληναίος – Nusz (Ουγγαρία) και ΤΕΡΝΑ – Vinci – Kapsch Traffic Com (Γερμανία).

Το νέο σύστημα καταργεί τα μετωπικά διόδια και το όχημα θα αναγνωρίζεται κατά την είσοδό του στον αυτοκινητόδρομο. Η χρέωση των διοδίων θα είναι αναλογική της χιλιομετρικής απόστασης που διανύει το κάθε όχημα μετρούμενη από την είσοδό του στον αυτοκινητόδρομο μέχρι την έξοδό του από αυτόν. Επιπλέον, θα γίνεται και οπτική αναγνώριση των πινακίδων, όπως συμβαίνει και τώρα με το e-pass. Ειδικά τα επαγγελματικής χρήσεως οχήματα θα έχουν εγκατεστημένη μια «Εποχούμενη Συσκευή» (On Board Unit-OBU) που θα επιτρέπει την παρακολούθηση και καταγραφή της θέσης και της πορείας τους με τη βοήθεια δορυφόρων (τεχνολογία GNSS). Στην πράξη, δηλαδή, το νέο ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων θα παρέχει και υπηρεσίες τηλεματικής στους ιδιοκτήτες φορτηγών και λεωφορείων. Ωστόσο, παραμένει άγνωστο, αν θα μειωθεί το κόστος ανά χιλιόμετρο, το οποίο στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα της Ευρώπης.

PreviousNext