Η τούρκικη Karsan, μετά την έκθεση Transport Show 2018 της Αθήνας, συνεχίζει την παρουσίαση των δύο νέων ηλεκτροκίνητων αστικών λεωφορείων, του Jest Electric και Atak Electric, τα οποία εξέλιξε σε συνεργασία με τη βαυαρική αυτοκινητοβιομηχανία BMW, της οποίας το παρακλάδι BMW i, προμήθευσε τους ηλεκτρικούς κινητήρες και τις μπαταρίες των εν λόγω λεωφορείων.

Αναφορικά με το mini-bus, Jest Electric, που εντυπωσίασε τους επισκέπτες της έκθεσης Transport Show, έχει μήκος 5.845 χλστ. και τη δυνατότητα μεταφοράς 26 επιβατών, από τους οποίους οι 9 είναι καθήμενοι. Εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος έχει απόδοση 125 kW (170 hp) ισχύος και 290 Nm ροπής και συνεργάζεται με κιβώτιο μίας σχέσης, προσδίδοντας στο λεωφορείο τελική ταχύτητα 70 χλμ./ώρα.

Για τις μπαταρίες ιόντων λιθίου, υπάρχει η επιλογή για χωρητικότητα 33 ή 66 kWh, οι οποίες δίνουν στο όχημα αυτονομία 80 ή 165 χλμ. αντίστοιχα. Επιπλέον, οι μπαταρίες φορτίζουν σε 8 ώρες σε μία τυπική πρίζα AC, ενώ με τη διαδικασία της ταχείας φόρτισης (DC) η διάρκεια είναι μόλις 1,2 ώρες. Η Karsan έχει ξεκινήσει ήδη να δέχεται παραγγελίες για το Jest Electric, πριν καν αρχίσει τη μαζική παραγωγή του.

Σε ό,τι έχει να κάνει με το μεγαλύτερο (midi-bus) Atak Electric των 8.154 χλστ., αυτό μεταφέρει 57 επιβάτες (21 καθιστοί) και προτάσσει ως συγκριτικό πλεονέκτημά του την αυτονομία των έως και 300 χλμ., που του προσδίδουν οι ισχυρές μπαταρίες ιόντων λιθίου των 220 kWh (πέντε συστοιχίες των 44 kWh). Οι μπαταρίες φορτίζουν σε 8 ώρες (στα 44 kW AC), με την ταχεία φόρτιση (βύσμα Combo 2) να απαιτεί 2,5 ώρες. Υπεύθυνος για την κίνηση του οχήματος είναι ο ηλεκτροκινητήρας των 230 kW (308 hp) ισχύος, ο οποίος αποδίδει ροπή 2.400 Nm. Οι ιθύνοντες της τούρκικης εταιρείας, τέλος, προγραμματίζουν να λανσάρουν εμπορικά το Atak Electric, μέσα στο καλοκαίρι.

Υπενθυμίζεται, τέλος ότι την τούρκικη Karsan, αντιπροσωπεύει στη χώρα μας η εταιρεία MIETSEL Α.Ε.