Τροχοί & TIR

Roadpol: Αυξήθηκαν κατά 18% οι παραβάσεις φορτηγών

Αύξηση 18% στο ποσοστό παραβάσεων φορτηγών κατέγραψε η αστυνομία αυτοκινητόδρομων (ROADPOL) κατά τη διάρκεια πρόσφατης πανευρωπαϊκής δράσης ελέγχων. Η εκστρατεία ROADPOL Truck&Bus πραγματοποιήθη
Σάββατο 16/12/2023 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: POLICIJA.SI
φωτό: POLICIJA.SI

Αύξηση 18% στο ποσοστό παραβάσεων φορτηγών κατέγραψε η αστυνομία αυτοκινητόδρομων (ROADPOL) κατά τη διάρκεια πρόσφατης πανευρωπαϊκής δράσης ελέγχων.

Η εκστρατεία ROADPOL Truck&Bus πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο και ήταν η τρίτη του 2023, με επίκεντρο τον έλεγχο εμπορευματικών και επιβατικών μεταφορών.

Στην κοινή επιχείρηση συμμετείχαν 17 χώρες. Σύμφωνα με τα σχόλιά τους, ελέγχθηκαν 245.500 φορτηγά και 11.261 λεωφορεία. Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας ελέγχου διαπιστώθηκαν 38.589 παραβάσεις (φορτηγά: 79.152, λεωφορεία: 8.796). Σε 2556 περιπτώσεις χρειάστηκε να απαγορευθεί το επόμενο ταξίδι/ δρομολόγιο έως ότου ο οδηγός συμπληρώσει την προβλεπόμενη από τον νόμο περίοδο ανάπαυσης ή μέχρι να αποκατασταθεί η σωστή κατάσταση των οχημάτων ή του φορτίου. 

Το ποσοστό ήταν 26,23% για τις εμπορευματικές μεταφορές που ισοδυναμεί με αύξηση 18% συγκριτικά με έναν χρόνο πριν που το ποσοστό ήταν 22,81%.

Το ποσοστό παραβάσεων μεταξύ των λεωφορείων ήταν στο 6,96%, το οποίο ναι μεν είναι χαμηλότερο από αυτό των φορτηγών, αλλά εξακολουθεί να είναι 17% υψηλότερο από αυτό που καταγράφηκε πριν από ένα χρόνο (5,91%).

«Αυτό σημαίνει ότι εντοπίστηκε μία ή περισσότερες παραβάσεις σε 1 από τα 4 φορτηγά που ελέγχθηκαν. Αυτό δείχνει ότι η εμπορευματική μεταφορά αποτελεί σημαντικό κίνδυνο για την οδική ασφάλεια και ότι οι έλεγχοι εξακολουθούν να είναι απαραίτητοι. Οι Ευρωπαίοι αστυνομικοί έχουν πολύ υψηλό επίπεδο εκπαίδευσης στους ελέγχους βαρέων οχημάτων, το οποίο αντικατοπτρίζεται στο υψηλό ποσοστό παραβάσεων», δήλωσε η πρόεδρος της Επιχειρησιακής Ομάδας της ROADPOL, επικεφαλής Επίτροπος, Jana Peleskova, από την Αστυνομία της Τσεχικής Δημοκρατίας.

Όσον αφορά τα φορτηγά, οι περισσότερες παραβάσεις διαπιστώθηκαν στην υπέρβαση του χρόνου οδήγησης, των ρυθμίσεων του ταχογράφου, της ταχύτητας και των τεχνικών παραβάσεων (συμπεριλαμβανομένου του υπερβολικού βάρους και των μη ασφαλών φορτίων). 10.368 οδηγοί (φορτηγά 9.846, λεωφορεία 522) παραβίασαν τους ισχύοντες κοινοτικούς κανονισμούς σε όλη την Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι οδήγησαν το όχημά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το νόμιμο επιτρεπόμενο χωρίς να συμμορφωθούν με τα υποχρεωτικά διαλείμματα. Βρέθηκαν επίσης 307 οδηγοί υπό την επήρεια αλκοόλ, καθώς και 106 οδηγοί υπό την επήρεια ναρκωτικών. Σε 5.033 περιπτώσεις (4.911 φορτηγά, 122 λεωφορεία) διαπιστώθηκαν σοβαρές τεχνικές βλάβες. Με υπέρβαρα βρέθηκαν 1.695 φορτηγά (< 12 τόνοι), 1.211 φορτηγά (> 12 τόνοι) και 113 λεωφορεία. Η ασφάλιση φορτίου ήταν ανεπαρκής σε 1.631 φορτηγά. 4.834 φορές δεν έγινε σωστή λειτουργία ταχογράφων. Αλλοιώσεις σε ψηφιακούς ταχογράφους εντοπίστηκαν σε 344 περιπτώσεις.

«Το να επεμβαίνεις στις ρυθμίσεις του ταχογράφου παίρνει μεγαλύτερες μορφές κάθε χρόνο. Ο λόγος είναι η ανταγωνιστική πίεση στον κλάδο των μεταφορών που εξακολουθεί να μεγαλώνει. Τα οικονομικά οφέλη για τους μεταφορείς μπορεί να είναι μεγάλα, αλλά οι κίνδυνοι για την οδική ασφάλεια είναι μεγαλύτεροι. Ειδικά λόγω της κόπωσης του οδηγού, συγκρούσεις μπορεί να συμβούν με σοβαρές συνέπειες, όχι μόνο για τον οδηγό του φορτηγού ή του λεωφορείου, αλλά και για άλλους χρήστες του δρόμου. Πολλές από τις άλλες παραβιάσεις (όπως η ταχύτητα, η ανεπαρκής ασφάλιση του φορτίου και τα τεχνικά προβλήματα των οχημάτων) είναι συχνά οι κύριες αιτίες σοβαρών συγκρούσεων και πρέπει να αντιμετωπιστούν με ελέγχους», πρόσθεσε η κα. Peleskova. 

PreviousNext