Τροχοί & TIR

Roadpol: Παραβάσεις σε 1 στα 3 φορτηγά

Σχεδόν διπλάσιες οι παραβάσεις των λεωφορείων από πέρυσι
Παρασκευή 22/03/2024 - 16:31
Κοινοποίηση στα Social Media
φωτό: ROADPOL
φωτό: ROADPOL

Κατά την πρώτη επιχείρηση της ROADPOL για το 2024 διαπιστώθηκε μια απότομη αύξηση του ποσοστού παραβάσεων των φορτηγών και των λεωφορείων με εκείνες των λεωφορείων σχεδόν να διπλασιάζονται μέσα σε έναν χρόνο.

Η πανευρωπαϊκή εκστρατεία ελέγχου των εμπορευματικών μεταφορών διήρκεσε από τις 19 έως τις 25 Φεβρουαρίου 2024, η πρώτη από τις τρεις συνολικά για το έτος και συμμετείχαν συνολικά 29 χώρες. 

Ελέγχθηκαν 248.498 (121.933 το 2023) φορτηγά και 130.519 (91.590 το 2023) λεωφορεία. Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας ελέγχου διαπιστώθηκαν 95.833 (51.468 το 2023) παραβάσεις (φορτηγά 86.830 και λεωφορεία 9003). Αυτή τη φορά σε 2.467 περιπτώσεις έπρεπε να απαγορευθεί το επόμενο δρομολόγιο μέχρι να αποκατασταθεί η σωστή κατάσταση του φορτηγού ή του φορτίου. Το διοικητικό αυτό μέτρο επιβλήθηκε και σε 106 λεωφορεία.

Έτσι, το ποσοστό παραβάσεων των φορτηγών ήταν 34%, το οποίο είναι μια αύξηση 41% από πέρυσι. Όσον αφορά τα λεωφορεία, αν και αριθμητικά οι παραβάσεις ήταν λιγότερες, το ποσοστό ήταν 6,9%, σχεδόν διπλάσιο από το περσινό 3,5%. Για την εμπορευματική κίνηση, αυτό σημαίνει ότι διαπιστώθηκε παράβαση σε 1 στα 3 φορτηγά που ελέγχθηκαν. 

Στα φορτηγά, οι περισσότερες παραβάσεις διαπιστώθηκαν στην υπέρβαση του χρόνου οδήγησης, των ρυθμίσεων του ταχογράφου, της ταχύτητας και των τεχνικών παραβάσεων (συμπεριλαμβανομένου του υπερβολικού βάρους και των μη ασφαλών φορτίων). Για τα λεωφορεία οι περισσότερες από τις παραβάσεις εντοπίστηκαν στις ζώνες ασφαλείας και άλλων συστημάτων ασφαλείας, στην ταχύτητα, στην υπέρβαση του χρόνου οδήγησης, στις ρυθμίσεις του ταχογράφου και στα έγγραφα του οχήματος.

Ωράριο ανάπαυσης

Δυστυχώς, πολλοί οδηγοί εξακολουθούν να παραβαίνουν τους ισχύοντες κοινοτικούς κανονισμούς σε όλη την Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι οδήγησαν το όχημά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το νόμιμο επιτρεπόμενο χωρίς να συμμορφωθούν με τα υποχρεωτικά διαλείμματα. Πολλές φορές δεν έγινε σωστή διαχείριση των ταχογράφων και σε μεμονωμένες περιπτώσεις εντοπίστηκαν σκόπιμες αλλοιώσεις των ψηφιακών ταχογράφων. 

«Οι ανταγωνιστικές πιέσεις σε αυτόν τον κλάδο μπορεί να οδηγήσουν σε τέτοιες ενέργειες, προσφέροντας στους μεταφορείς σημαντικά οικονομικά κέρδη σε βάρος των αυξημένων κινδύνων για την οδική ασφάλεια», σχολίασε η Peleskova. Η κόπωση του οδηγού μπορεί να οδηγήσει σε συγκρούσεις με σοβαρές επιπτώσεις, επηρεάζοντας όχι μόνο τον οδηγό του φορτηγού ή του λεωφορείου αλλά και άλλους χρήστες του δρόμου.

Οι επόμενοι έλεγχοι από τη ROADPOL Truck & Bus θα πραγματοποιηθούν από τις 13 έως τις 19 Μαΐου 2023.

PreviousNext