Το αποκλειστικό δικαίωμα παροχής υπηρεσιών δημόσιων υπεραστικών και αστικών οδικών μεταφορών επιβατών από τα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ εξακολουθεί να ισχύει μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάθεσης και ανάληψης ανά γεωγραφική περιοχή του έργου αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού 1370/2007 Ε.Κ. και των σχετικών νόμων.

Στη διευκρίνιση αυτή προέβη ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος, απαντώντας σε σχετικό ερώτημα, καθώς από τον νόμο 2963/2001, ορίζεται ότι «η εκτέλεση και εκμετάλλευση του συγκοινωνιακού έργου των τακτικών αστικών και υπεραστικών επιβατικών γραμμών, υφιστάμενων και νέων, ανατίθεται αποκλειστικά στους φορείς συγκοινωνιακού έργου που προβλέπει ο νόμος αυτός, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις αυτού, μέχρι 31η Δεκεμβρίου 2019».

Ωστόσο, όπως ορίζεται:

α) στο άρθρο 47 του ν. 4199/2013 «Δημόσιες υπεραστικές οδικές μεταφορές επιβατών - Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών και άλλες διατάξεις» (Α’ 216), «οι διατάξεις που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία των δημόσιων υπεραστικών οδικών μεταφορών επιβατών εξακολουθούν να ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάθεσης του μεταφορικού έργου, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού και του παρόντος νόμου», και

β) στο άρθρο 49 του ν. 4568/2018 «Θέματα υδατοδρομίων, αστικών οδικών μεταφορών και λοιπές διατάξεις» (Α’ 178), «Μέχρι την ανάληψη, ανά περιοχή, του μεταφορικού έργου κατά τις διατάξεις του παρόντος, εξακολουθούν να ισχύουν οι διατάξεις που αφορούν την οργάνωση και τη λειτουργία των δημόσιων αστικών οδικών μεταφορών επιβατών».

Από τα παραπάνω, προκύπτει σαφώς ότι οι διατάξεις του ν.2963/2001 που αφορούν στο αποκλειστικό δικαίωμα παροχής υπηρεσιών δημόσιων υπεραστικών και αστικών οδικών μεταφορών επιβατών από τα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΚΤΕΛ εξακολουθεί να ισχύει μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών ανάθεσης και ανάληψης ανά γεωγραφική περιοχή του έργου αυτού, σύμφωνα με τις διατάξεις του Κανονισμού 1370/2007 Ε.Κ. και των σχετικών νόμων.

Εμείς να υπενθυμίσουμε ότι η ΠΟΑΥΣ έχει ήδη ζητήσει την επίσπευση των διαγωνιστικών διαδικασιών, όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας, Σοφοκλής Φάτσιος, μιλώντας στο περιοδικό ΤΡΟΧΟΙ & ΤΙR.

«Θέλουμε το δυνατόν συντομότερα να ξεκινήσουν οι διαγωνιστικές διαδικασίες, προκειμένου να σταματήσει η φιλολογία της απελευθέρωσης των υπεραστικών συγκοινωνιών που με μεγάλη προχειρότητα και τρόπο ανεπίτρεπτο ανακοινώνεται κάθε τόσο από διάφορους φορείς, ανταγωνιστικούς με τα υπεραστικά ΚΤΕΛ, χωρίς να αναφέρονται στην ουσία, που είναι η ανάθεση του έργου μέσα από διαγωνιστικές διαδικασίες», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Φάτσιος.