Μετά το Δήμο Ασπροπύργου και το Επιμελητήριο Φθιώτιδας εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του προς τους μεταφορείς για το θέμα της απαγόρευσης της κυκλοφορίας όλων των οχημάτων πάνω από 3,5 τόνους στο παράπλευρο οδικό δίκτυο και την υποχρεωτική κίνησή τους στους αυτοκινητόδρομους.

Ειδικότερα, στην ανακοίνωσή του, το Επιμελητήριο Φθιώτιδας αναφέρει μεταξύ άλλων:

Η απαγόρευση αυτή «δημιουργεί ανυπέρβλητα προβλήματα στην εκτέλεση του μεταφορικού έργου των επιχειρήσεων-μελών μας, αφού σε όλο το οδικό δίκτυο και συνακόλουθα του Νομού μας, απαγορεύεται η διέλευση για τα φορτηγά αυτά, με συνέπεια ο αποκλεισμός αυτός σε όλο το παράπλευρο αλλά και επαρχιακό/ παραλλαγμένο δίκτυο του Νομού μας, να επιβαρύνει με επιπλέον κόστη όχι μόνο τους δημοσίους μεταφορείς του νομού μας, αλλά το σύνολο των επιχειρήσεων που διαθέτουν φορτηγά ιδιωτικής χρήσης άνω των 3,5 τόνων τα οποία αδυνατούν να καλύψουν.

Οι μόνοι ωφελημένοι της ως άνω απόφασης είναι οι παραχωρησιούχοι, με την αναγκαστική διέλευση όλων των οχημάτων μέσω των διοδίων, παρά το γεγονός ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται από τις συμβάσεις παραχώρησης, ούτε από το δίκαιο της Ε.Ε.

Τέτοιου είδους ενέργειες επιδρούν αρνητικά στην ανταγωνιστικότατα & βιωσιμότητα των επιχειρήσεων η οποία εξαρτάται άμεσα από τη διακίνηση των προϊόντων τους, αυξάνουν δυσανάλογα το κόστος μετακίνησης, πλήττουν την εφοδιαστική αλυσίδα και ουσιαστικά οδηγούν σε κλείσιμο όλες τις επιχειρήσεις που συνδέονται με τη μεταφορά.

Επειδή, δεν έχει εκτιμηθεί σωστά το μέγεθος των επιβαρύνσεων που έχει δεχθεί η οικονομική δραστηριότητα της εθνικής αλλά και τοπικής αγοράς, ζητούμε για άλλη μια φορά:

  1. τη μη εφαρμογή του Νόμου, έως την έκδοση απόφασης από το ΣτΕ επί της προσφυγής του ΠΣΧΕΜ, που θα κρίνει πέραν των άλλων την αντισυνταγματικότητά του.
  2. την εξαίρεση εφαρμογής του Νόμου στο χαρακτηρισμένο ως πρωτεύον Εθνικό Οδικό Δίκτυο (σύμφωνα με την Απόφαση ΔΜΕΟ/ε/ο/1308/15-2-95) τμήμα Αγίας Μαρίνας - Στυλίδας έως Καραβόμυλο Αχινό και
  3. την ακριβή σήμανση των τοποθεσιών του Νομού μας, με κατάλληλες πινακίδες (χαρακτηριστικό παράδειγμα περιοχή Καραβόμυλος), έτσι ώστε να δίνεται η δυνατότητα πληροφόρησης στον οδηγό αυτοκινήτου που κινείται εκτός του αυτοκινητόδρομου, του εκάστοτε επόμενου προορισμού, (πχ Λάρισα ή Αθήνα), για διαδρομές που δεν επιβαρύνονται με τέλη διοδίων.
  4. τον εξορθολογισμό του κόστους των διοδίων μέσω της μείωσης του αντιτίμου για τα οχήματα των επιχειρήσεων και τους επαγγελματίες των χερσαίων εμπορευματικών μεταφορών».

Να υπενθυμίσουμε, ότι ανάλογες ανακοινώσεις συμπαράστασης προς τους Μεταφορείς έχουν εκδώσει και άλλα Επιμελητήρια και Παραγωγικοί Φορείς της χώρας.