Tην αναστολή του μέτρου της απαγόρευσης της κυκλοφορίας των οχημάτων πάνω από 3,5 τόνους στο παράπλευρο οδικό δίκτυο απαιτούν οι αυτοκινητιστές ΦΔΧ από την υπουργό Προστασίας του Πολίτη κα Γεροβασίλη καταθέτοντας σχετικό ψήφισμα που υπέγραψαν μετά τη λήξη ενημερωτικής συγκέντρωσης που πραγματοποίησαν στον Ασπρόπυργο το βράδυ της Τρίτης 12/2/19.
Νωρίτερα, είχε προηγηθεί η τοποθέτηση δεκάδων απαγορευτικών πινακίδων εισόδου των οχημάτων σε εφαρμογή του νόμου Σπίρτζη (ν. 4388/16) ενέργεια που κορύφωσε την αγανάκτηση των Μεταφορέων αφού, όπως είναι γνωστό σε όλους, ο Ασπρόπυργος και η ευρύτερη περιοχή του Θριάσιου αποτελεί κέντρο καθημερινής δραστηριότητας χιλιάδων φορτηγών που φορτώνουν ή εκφορτώνουν εμπορεύματα στις εκατοντάδες βιομηχανίες, μεταποιητικές επιχειρήσεις και στις αποθηκευτικές εγκαταστάσεις, όπου χτυπά η καρδιά της ελληνικής εφοδιαστικής αλυσίδας.
Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι σύσσωμο το δημοτικό συμβούλιο του Δήμου Ασπροπύργου, έχει ταχθεί υπέρ των Μεταφορέων ζητώντας επίσης την αναστολή του μέτρου μέχρι την ολοκλήρωση βασικών οδικών έργων μεταξύ των οποίων και η σύνδεση του Θριάσιου με την περιφερειακή οδό του Αιγάλεω.
Την έμπρακτη υποστήριξή του προς τους αυτοκινητιστές επέδειξε προσωπικά ο δήμαρχος Ασπροπύργου Νίκος Μελετίου ο οποίος παραβρέθηκε στη συνάντηση των αυτοκινητιστών δηλώνοντας ότι ο Δήμος στέκεται στο πλευρό των μεταφορέων ΦΔΧ αποκάλυψε μάλιστα ότι οι επικεφαλής των υπουργείων Μεταφορών και Οικονομικών τους οποίους επισκέφθηκε για το συγκεκριμένο θέμα, αρνήθηκαν την όποια συζήτηση λέγοντας απλά ότι οι οδηγοί θα μπορούν να εισέρχονται στον Ασπρόπυργο κάνοντας χρήση των εξαιρέσεων που προβλέπει ο νόμος.
Πρακτικά, όπως έχουμε επανειλημμένα εξηγήσει και εμείς στις σελίδες του περιοδικού ΤΡΟΧΟΙ & TIR, είναι εξαιρετικά δύσκολο για έναν οδηγό φορτηγού να αιτείται άδεια εξαίρεσης εκ των προτέρων, αφού οι φορτώσεις είναι πολλαπλές (γκρουπάζ) για το ίδιο όχημα και προκύπτουν όσο το φορτηγό βρίσκεται εντός του Ασπροπύργου και στη βάση άλλων παραγόντων, όπως διαθεσιμότητα όγκου φόρτωσης, τελικός προορισμός του φορτηγού, ενδιάμεσες εκφορτώσεις κ.λ.π.
Κατά το νόμο Σπίρτζη, ο οδηγός θα πρέπει να έχει μαζί του δελτίο αποστολής εμπορευμάτων για τον τόπο εκφόρτωσης ή εντολή φόρτωσης που να περιγράφεται σε ένα e-mail ή φαξ ή άλλο έγγραφο που να αποδεικνύεται ότι το φορτηγό εισέρχεται για να … φορτώσει (προφανώς υπάρχουν και οδηγοί που επισκέπτονται τον Ασπρόπυργο για λόγους αναψυχής).
Ο πρόεδρος του ΠΣΧΕΜ, Πέτρος Σκουλικίδης, εξήγησε ότι το μέτρο αυτό με προαπαιτούμενο την άδεια εισόδου δεν μπορεί να εφαρμοστεί στην πράξη, ενημέρωσε για τη νομική πορεία της υπόθεσης που συζητήθηκε πρόσφατα στο ΣτΕ, αλλά η έκδοση της υπόθεσης ενδέχεται να καθυστερήσει για άγνωστο χρονικό διάστημα, μέχρι και χρόνο ή και περισσότερο, όπως ανέφερε, υπενθύμισε επίσης ότι οι προσπάθειες του να δοθεί μια αναστολή απέβησαν άκαρπες, λόγω αδιαλλαξίας των αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων και κάλεσε όλους τους παρευρισκόμενους να υπογράψουν το ψήφισμα στην τελευταία παράγραφο του οποίου διατυπώνεται η προειδοποίηση ότι «αν δεν δοθεί αναστολή, τότε η αντίδραση (των αυτοκινητιστών) θα είναι δυναμική».
Ενδιαφέρουσα ήταν και η παρέμβαση του πρώην προέδρου του ΠΣΧΕΜ Γιώργου Τζωρτζάτου, ο οποίος τόνισε με έμφαση ότι πρώτοι σε αυτή τη διαμαρτυρία θα έπρεπε να είναι οι παραγωγικοί φορείς του Θριάσιου, αφού η βιωσιμότητα των επιχειρήσεων τους εξαρτάται άμεσα από τη διακίνηση των προϊόντων τους.
Γεγονός πάντως είναι ότι στη συγκέντρωση που πραγματοποιήθηκε στο πολιτιστικό κέντρο του Ασπροπύργου, παρόντες ήταν και εκπρόσωποι επιμελητηρίων και εμπόρων του Ασπροπύργου, οι οποίοι στο σύνολό τους εξέφρασαν την αμέριστη συμπαράστασή τους προς τους Μεταφορείς.