Τροχοί & TIR

Συζητήθηκε η υπόθεση απαγόρευσης των φορτηγών στους παράδρομους

Σε αναμονή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας παραμένουν χιλιάδες αυτοκινητιστές προκειμένου – μετά από δυόμισι χρόνια και επτά αναβολές - να μάθουν αν θα μπορούν ή όχι να χρησιμοποιούν το
Τετάρτη 12/12/2018 - 10:15
Κοινοποίηση στα Social Media

Σε αναμονή της απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας παραμένουν χιλιάδες αυτοκινητιστές προκειμένου – μετά από δυόμισι χρόνια και επτά αναβολές - να μάθουν αν θα μπορούν ή όχι να χρησιμοποιούν το παράπλευρο οδικό δίκτυο της χώρας ή όχι. Στην αρνητική περίπτωση θα υποχρεωθούν να κινούνται μόνο στους αυτοκινητόδρομους καταβάλλοντας τα υψηλότερα σε κόστος διόδια της Ευρώπης με την υπογραφή και τη βούλα των κυβερνώντων, των σημερινών και των πάντα «κακών» προηγούμενων, αλλά από την άλλη πλευρά θα προστατεύουν το περιβάλλον και θα συμβάλλουν στην ασφάλεια όσων κινούνται στους παράδρομους, όπως υποστηρίζει η νομική υπηρεσία του υπ. Μεταφορών.

Από την πλευρά του, το ΠΣΧΕΜ που έχει καταθέσει την αίτηση ακύρωσης του νόμου, επέμεινε στην αντισυνταγματικότητα του μέτρου, ενώ στο φάκελο που παρέδωσε στους δικαστές, περιλαμβάνονται πλήθος στοιχείων με τα οποία το Συνδικάτο των Μεταφορέων καταδεικνύει μεταξύ άλλων και τα οφέλη που προκύπτουν για τους παραχωρησιούχους από την αναγκαστική κυκλοφορία εντός των αυτοκινητόδρομων όλων των οχημάτων πάνω από 3,5 τόνους και υποστηρίζει ότι η ασφάλεια και η προστασία του περιβάλλοντος θα πρέπει να απασχολήσουν τους Δήμους που τυχόν θίγονται από τις διελεύσεις των φορτηγών.

Θυμίζουμε, ότι αρκετοί Δήμοι διέθεσαν κονδύλια ίδια ή από ΕΣΠΑ και κατασκεύασαν, περιφερειακούς δρόμους, ενώ άλλοι Δήμοι, αν και αντιμετώπιζαν το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, προτίμησαν την κατασκευή άλλων έργων και είναι αυτοί που σήμερα ζητούν την αποπομπή των φορτηγών από τα όριά τους.

Για τους αυτοκινητιστές, πέρα από το κόστος των διοδίων, θα πρέπει να αντιμετωπίσουν και μια πρωτόγνωρη γι’ αυτούς διαδικασία υποβολής αιτήσεων για κατ΄εξαίρεση διέλευση τμήματος του παράπλευρου δικτύου προκειμένου να προσεγγίσουν το σημείο φόρτωσης ή εκφόρτωσης των εμπορευμάτων. Το θέμα, στην πράξη, απέχει πολύ από τα οριζόμενα (θεωρητικά) στο νόμο και για το λόγο αυτό, οι επιμελητηριακοί και παραγωγικοί φορείς του τόπου έχουν ταχθεί εναντίον του νόμου Σπίρτζη.

Το ΣτΕ πάντως, αφού έκανε τις απαραίτητες διευκρινιστικές ερωτήσεις και άκουσε τα επιχειρήματα των δύο πλευρών, θα μελετήσει τους ογκώδεις φακέλους που κατέθεσαν οι διάδικοι προκειμένου να εκδώσει την απόφασή του, κάτι που αναμένεται στις προσεχείς ημέρες. Οπότε και εμείς θα επανέλθουμε με σχετική ανάρτηση στο www.troxoikaitir.gr και φυσικά με πλήρες ρεπορτάζ στο επόμενο τεύχος του περιοδικού μας.

PreviousNext