Με υπέρβαση των ωραρίων οδήγησης και λιγότερους χρόνους ανάπαυσης βρέθηκε το 43% των οδηγών στο Βέλγιο και σε ποσοστό 31% στην Αυστρία, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε η Ευρωπαϊκή Αστυνομία Αυτοκινητόδρομων Roadpol και δείχνουν -κατά κύριο λόγο- την πίεση που ασκείται στους εργαζόμενους οδηγούς από τις διευθύνσεις των μεταφορικών εταιρειών.
Αναλυτικότερα, σύμφωνα με τη Roadpol ελέγχθηκαν 228.389 φορτηγά και 136.335 λεωφορεία. Κατά τη διάρκεια αυτής της εβδομάδας ελέγχου διαπιστώθηκαν 78.926 παραβάσεις (φορτηγά: 69.749, λεωφορεία: 9.177). Σε 2.363 περιπτώσεις (2.167 φορτηγά, 196 λεωφορεία) το επόμενο δρομολόγιο έπρεπε να απαγορευτεί έως ότου ο οδηγός συμπληρώσει την προβλεπόμενη από τον νόμο περίοδο ανάπαυσης ή αποκατασταθεί η σωστή κατάσταση των οχημάτων ή του φορτίου. Το ποσοστό των παραβάσεων ήταν 23,43% για τα φορτηγά και 6,43% για τα λεωφορεία. Για τις εμπορευματικές μεταφορές, αυτό σημαίνει ότι διαπιστώθηκε παράβαση σχεδόν σε 1 στα 4 φορτηγά που ελέγχθηκαν.
Όσον αφορά τα φορτηγά, οι περισσότερες παραβάσεις διαπιστώθηκαν στον τομέα της υπέρβασης του χρόνου οδήγησης, των ρυθμίσεων του ταχογράφου, της ταχύτητας και των τεχνικών παραβάσεων (συμπεριλαμβανομένου του υπερβολικού βάρους και των μη ασφαλών φορτίων).
Για τα λεωφορεία, οι περισσότερες παραβάσεις εντοπίστηκαν στις ζώνες ασφαλείας και σε άλλα συστήματα ασφαλείας, της ταχύτητας, της υπέρβασης του χρόνου οδήγησης, των ρυθμίσεων ταχογράφου και των εγγράφων του οχήματος.
Παραβάσεις
8.391 οδηγοί (φορτηγά 7.638, λεωφορεία 753) παραβίασαν τους ισχύοντες κοινοτικούς κανονισμούς σε όλη την Ευρώπη, πράγμα που σημαίνει ότι οδήγησαν το όχημά τους για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα από το επιτρεπόμενο από το νόμο χωρίς να συμμορφωθούν με τα υποχρεωτικά διαλείμματα. Τα δεδομένα δείχνουν ότι το μέσο ποσοστό παραβίασης του χρόνου οδήγησης και ανάπαυσης ήταν στο 3,4% των ελέγχων που έγιναν. Οι αριθμοί, ωστόσο, ποικίλλουν κατά πολύ μεταξύ των κρατών μελών με το ποσοστό των οδηγών που πραγματοποίησαν κάποια παράβαση να είναι πολύ υψηλό στο Βέλγιο (43%), την Αυστρία (31%) και τη Γερμανία (18%) και σχεδόν αμελητέο στη Βουλγαρία (0,51%), Σλοβακία (0,45%) και Λιθουανία (0,13%). Επιπλέον, σε 4.787 περιπτώσεις (4.236 φορτηγά, 551 λεωφορεία) δεν έγινε σωστή χρήση των ταχογράφων. Παραβάσεις ψηφιακών ταχογράφων εντοπίστηκαν σε 836 περιπτώσεις (803 φορτηγά, 33 λεωφορεία).
Τέλος, βρέθηκαν 175 οδηγοί υπό την επήρεια αλκοόλ (150 φορτηγά, 25 λεωφορεία), καθώς και 35 οδηγοί (35 φορτηγά, 0 λεωφορεία) υπό την επήρεια ναρκωτικών.