Η ανάγκη για πιο αποδοτικές ηλεκτρικές μεταφορές, ώθησε τη Scania να ασχοληθεί με πολλούς τομείς έρευνας και ανάπτυξης. Για το θέμα μίλησε ο Nils-Gunnar Vågstedt, ο επικεφαλής της εταιρείας για την ηλεκτροκίνηση, τονίζοντας την ευρεία προσέγγιση της μάρκας και εξηγώντας γιατί δεν υπάρχει μία «λύση» για όλα τα «προβλήματα».
Το μεγαλοστέλεχος της Scania ανέλυσε το σχέδιο δράσης της εταιρείας αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση, που περιλαμβάνει έρευνα τόσο σε διάφορους τύπους υβριδικής τεχνολογίας όσο και στα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα. Ο κος Vågstedt εξήγησε πως ο κόσμος συχνά νομίζει εσφαλμένα πως ηλεκτρικά κινούνται μόνο τα οχήματα που παίρνουν ηλεκτρική ενέργεια από μπαταρίες. Υπάρχουν όμως και αυτοκίνητα που διαθέτουν κυψέλες καυσίμου που «καίνε» υδρογόνο, αλλά και εκείνα που ηλεκτροδοτούνται από το δρόμο, με τα οποία η σουηδική εταιρεία ασχολείται έντονα τα τελευταία χρόνια.
Χάρη στον ηλεκτροδοτούμενο δρόμο της, η Scania δοκιμάζει φορτηγά και λεωφορεία βελτιώνοντάς τα. Λόγος γίνεται για τη μήκους 2 χλμ. δεξιά λωρίδα του αυτοκινητόδρομου Ε16 κοντά στο Gävle της Σουηδίας. Το εγχείρημα ξεκίνησε τον Ιούνιο του 2016 και πάροχος της υποδομής είναι η Siemens. Εκεί, λοιπόν, τα οχήματα της Scania παίρνουν ενέργεια μέσω παντογράφου, που βρίσκεται πίσω από την καμπίνα και ο οποίος συνδέεται με τις ηλεκτρικές γραμμές που υπάρχουν πάνω από το δρόμο. Τα αυτοκίνητα μπορούν να αποσυνδεθούν εν κινήσει και να φορτίζουν τις μπαταρίες τους μέσω ηλεκτρικής υβριδικής τεχνολογίας.
Το γεγονός έχει κεντρίσει το διεθνές ενδιαφέρον και ήδη έχουν προγραμματιστεί εφαρμογές μεγαλύτερης κλίμακας στη Γερμανία. Η συμφωνία κλείστηκε πέρσι μεταξύ της Γερμανίδας Καγκελαρίου Angela Merkel και του Σουηδού Πρωθυπουργού Stefan Löfven. Όπως τόνισε ο κος Vågstedt, οι συνεργασίες είναι ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες, στην προσπάθεια για την επίτευξη πραγματικά βιώσιμων μεταφορών. Η Scania επί της παρούσης δουλεύει με δήμους, ακαδημίες, ιδιωτικές εταιρείες, προμηθευτές υποδομών και παρόχους ενέργειας.