Τροχοί & TIR

Τι περιλαμβάνει ο αυτοκινητόδρομος της Κρήτης

Είκοσι (20) νέους ανισόπεδους κόμβους, γέφυρες συνολικού μήκους 18,8 χλμ. και σήραγγες συνολικού μήκους 32 χλμ., θα περιλαμβάνει ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) από Κίσσαμο έως Νεάπολη, μ
Τετάρτη 27/03/2019 - 11:06
Κοινοποίηση στα Social Media
Δείτε τι δήλωσε σε Συνέντευξη Τύπου από το Ηράκλειο της Κρήτης, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.
Δείτε τι δήλωσε σε Συνέντευξη Τύπου από το Ηράκλειο της Κρήτης, ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.

Είκοσι (20) νέους ανισόπεδους κόμβους, γέφυρες συνολικού μήκους 18,8 χλμ. και σήραγγες συνολικού μήκους 32 χλμ., θα περιλαμβάνει ο νέος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) από Κίσσαμο έως Νεάπολη, με βάση τη χάραξη που επέλεξε το υπουργείο Υποδομών.

Τα παραπάνω ανακοίνωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, τονίζοντας ότι η επιλογή του δρόμου των 192 χλμ. (νέα τμήματα: 141 χλμ.) είναι η βέλτιστη που θα μπορούσε να γίνει. «Ή θα πηγαίναμε σε μία λογική μικρού δρόμου χωρίς διαχωριστικά κ.λ.π., ή θα πηγαίναμε σε μια τέτοια λύση που πιστεύουμε ότι είναι η βέλτιστη που θα μπορούσαμε», δήλωσε ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, συμπληρώνοντας ότι ο προϋπολογισμός του έργου θα ανέλθει στα 1,7 δισ. ευρώ.

Παράλληλα, ο κ. Σπίρτζης υπενθύμισε τους αυστηρούς κανόνες που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη χρηματοδότηση αυτοκινητοδρόμων, λέγοντας: «Για να έχουμε διατομή αυτοκινητόδρομου και να έχουμε χρηματοδότηση πρέπει να έχουμε κυκλοφοριακούς φόρτους πάνω από 20 χιλ. αυτοκίνητα την ημέρα, αυτό ορίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το μόνο σημείο που ξεπερνάει τις 20 χιλ. αυτοκίνητα είναι ο κόμβος Γαζίου - Ανωγείων με 22 χιλ. και ο κόμβος Αεροδρομίου με 34 χιλ. Όλα τα υπόλοιπα σημεία όχι δεν φτάνουν τις 20 χιλ., αλλά είναι πολύ χαμηλά, με εξαίρεση το τμήμα Κίσαμος- Χανιά που ήταν έξω από τον αρχικό διαγωνισμό και ξεπερνάει τις 15,5 χιλ.».

Στο μεταξύ, τις επόμενες ημέρες θα παραδοθούν προς χρήση το τμήμα του δρόμου Γούβες -Χερσόνησος, ο δρόμος της Μεσαράς, η γέφυρα στο Χαμέζι, αλλά και όλο το έργο του Αποσελέμη, όπως ανακοίνωσε ο Χρήστος Σπίρτζης. Την ικανοποίησή του εξέφρασε ο περιφερειάρχης Κρήτης, Σταύρος Αρναουτάκης, για την υπογραφή της απόφασης οριστικής χάραξης του ΒΟΑΚ, καθώς και για την απόφαση να προστεθεί το τμήμα Χανιά - Κίσσαμος Χανίων στο κομμάτι του έργου Χανιά – Χερσόνησος, ζητώντας παράλληλα από τον κ. Σπίρτζη, να μην ξεχαστούν τα θέματα ωρίμανσης των έργων του ΒΟΑΚ στο Λασίθι. «Θα περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ για το τμήμα από το Καλό Χωριό μέχρι γέφυρα Φρουζή, γιατί πιστεύουμε πως αν πάει ο δρόμος μέχρι Παχιά Άμμο ή μέχρι και το Καβούσι, τότε θα λύσει πολλά μεγάλα προβλήματα. Θέλω να σας παρακαλέσω να το δείτε αυτό για να μην είναι υπάρχει καμιά αδικία απέναντι στο Λασίθι», τόνισε ο κ. Αρναουτάκης απευθυνόμενος στον κ. Σπίρτζη.

Σημειώνεται ακόμα, πως ο περιφερειάρχης Κρήτης ζήτησε από τον υπουργό Μεταφορών στο μεσοδιάστημα και μέχρι να ξεκινήσει να υλοποιείται το έργο του ΒΟΑΚ, να προωθηθεί το έργο της οδικής ασφάλειας ύψους 25 εκ. ευρώ, διότι υπάρχουν έργα στον οδικό άξονα, όπως της Αγίας Πελαγίας και το Φόδελε – Λινοπεράματα, που πρέπει να ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας.

«Ολοκληρώνονται τις επόμενες ημέρες τέσσερα έργα που περιμένουν οι πολίτες του Ηρακλείου και του Λασιθίου για δεκαετίες. Τα έργα αυτά είναι, το οδικό δίκτυο Γούβες – Χερσόνησος, η γέφυρα στο Χαμέζι, το σύνολο του έργου στον Αποσελέμη, δηλαδή εκτός από το φράγμα, το διυλιστήριο και η σήραγγα, και ο δρόμος για τη Μεσαρά», δήλωσε από την Κρήτη ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης.
PreviousNext