Τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, οι Daimler, BMW και Volkswagen, φέρονται να εμπλέκονται σε μία έρευνα του 2014, η οποία χρησιμοποίησε ως πειραματόζωα όχι μόνο μαϊμούδες, αλλά και ανθρώπους.

Σύμφωνα με τα όσα μεταδίδουν τα γερμανικά Μέσα, η έρευνα που παρήγγειλαν ή στήριξαν οι εν λόγω εταιρείες, απαίτησε από τους εμπλεκόμενους την εισπνοή διοξειδίου του αζώτου. Τα πορίσματα της έρευνας του ινστιτούτου EUGT δε δημοσιεύτηκαν ποτέ, ενώ πλέον το εν λόγω ερευνητικό κέντρο δεν υπάρχει καν. Οι άνθρωποι της Daimler και της BMW ανέφεραν πως δεν είχαν γνώση του τι συνέβαινε στην έρευνα, στην οποία φαίνεται πως ήταν επικεφαλής η Volkswagen. Η τελευταία ρίχνει το φταίξιμο σε λάθη και την εσφαλμένη κρίση μεμονωμένων ατόμων.

Η κυβέρνηση της Γερμανίας καταδίκασε τις δοκιμές χαρακτηρίζοντάς τις ως ανήθικες. Σε ένα από τα πειράματα, μαϊμούδες εξαναγκάστηκαν να εισπνεύσουν για κάμποσες ώρες τις εκπομπές της εξάτμισης ενός Volkswagen Beetle και ενός παλαιότερου pick-up, ώστε να αποδειχθεί η πρόοδος του Beetle στις καθαρές εκπομπές. Αρχική πρόθεση ήταν να συνεχιστεί η έρευνα και πάνω σε ανθρώπους, κάτι που τελικά δεν έγινε.

Παρόλα αυτά, φαίνεται πως άνθρωποι χρησιμοποιήθηκαν τελικά ως πειραματόζωα σε μία άλλη ξεχωριστή έρευνα, η οποία είχε τη στήριξη των τριών αυτοκινητοβιομηχανιών. Σύμφωνα με τις γερμανικές εφημερίδες «Süddeutsche Zeitung» και «Stuttgarter Zeitung», στους ανθρώπους ζητήθηκε να εισπνεύσουν διοξείδιο του αζώτου (NO2), ένα αέριο που σύμφωνα με την επιτροπή Environmental Protection Agency, μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπλοκές στην υγεία ενός ατόμου.

Τα πειράματα σε ανθρώπους φαίνεται να έλαβαν χώρα ανάμεσα στο 2012 και το 2015, ενώ δεν έχουν υπάρξει αναφορές για παρενέργειες που να σχετίζονται με αυτά. Εκτός από τις Daimler, BMW και Volkswagen, συμμετοχή φέρεται να είχε και η Bosch. Υπενθυμίζουμε, τέλος, πως το διοξείδιο του αζώτου βρέθηκε στο επίκεντρο του γνωστού σκανδάλου της Volkswagen, η οποία παραδέχθηκε πως παραποιούσε τις εκπομπές στους diesel κινητήρες της, κάτι που αφορούσε σε περισσότερα από 11 εκ. οχήματα παγκοσμίως.