Σε συνεργασία με τη Σουηδική Επιτροπή Ενέργειας, η Volvo Trucks εξέλιξε ένα πρωτότυπο FH 420 ονόματι Volvo Concept Truck, το οποίο με σειρά επεμβάσεων κυρίως στην αεροδυναμική, κατορθώνει αύξηση της αποδοτικότητας πάνω από 30% συγκρινόμενο με ένα αντίστοιχο Euro 6 FH.

Το συγκεκριμένο όχημα είναι το αποτέλεσμα δοκιμών και εξέλιξης που κράτησαν πέντε χρόνια, και συγχρηματοδοτήθηκε και από την Επιτροπή Ενέργειας των ΗΠΑ. Το «μυστικό» πίσω από τη θεαματική μείωση της κατανάλωσης είναι η εντυπωσιακή μείωση των αεροδυναμικών αντιστάσεων κατά 40%.

Τις «περιποιήσεις» των σχεδιαστών έχουν δεχθεί τόσο ο τράκτορας, όσο και το τρέιλερ. Οι συμβατικοί εξωτερικοί καθρέπτες π.χ., έχουν καταργηθεί και στη θέση τους έχουν τοποθετηθεί κάμερες, οι οποίες μάλιστα καλύπτουν πιο ευρύ οπτικό πεδίο. Τα side-skirts (οι πλαϊνές «ποδιές») καλύπτουν όχι μόνο τους τροχούς του πίσω άξονα, αλλά και αυτούς του τρέιλερ. Στην «ουρά» του τρέιλερ υπάρχουν ειδικά «πτερύγια» που διαχειρίζονται τους στροβιλισμούς του αέρα, και στη μάσκα είναι τώρα πιο εύκολη η τροφοδοσία του συστήματος ψύξης με τον αέρα του περιβάλλοντος.

Μικρότερες επεμβάσεις υπάρχουν σε όλη την έκταση του εμπρός τμήματος, τα σκαλοπάτια καθώς και τους θόλους των τροχών. Το τρέιλερ τέλος, ζυγίζει δύο τόνους λιγότερο από το σύνηθες. Σε ό,τι αφορά την προοπτική παραγωγής, πολλές από τις βελτιώσεις του πρωτοτύπου λανσάρονται σταδιακά και στα πιο «καθημερινά» Volvo.