Η Volvo Trucks είναι η μοναδική εταιρεία από τον κλάδο των βαρέων φορτηγών που παρευρέθηκε στην ΙΑΑ 2022 μόνο με ηλεκτρικά φορτηγά. Να τονίσουμε ότι η ηλεκτρική γκάμα της εταιρείας ήδη παράγεται και διατίθεται στην αγορά. Η τρέχουσα σειρά μοντέλων ηλεκτρικών φορτηγών της Volvo Trucks καλύπτει ένα ευρύ φάσμα εφαρμογών, όπως αστική διανομή και αποκομιδή απορριμμάτων, διάφορες περιφερειακές μεταφορές καθώς και βαριές εργασίες.
Τα στελέχη της εταιρείας τονίζουν ότι τα ηλεκτρικά Volvo μπορούν να καλύψουν περίπου το ήμισυ των εμπορευματικών μεταφορών, καθώς σύμφωνα με μελέτη το 45% των φορτηγών που μεταφέρουν εμπορεύματα οδικώς εντός των χωρών της Ευρώπης διανύουν απόσταση λιγότερο από 300 χιλιόμετρα, αυτονομία που καλύπτεται επαρκώς από τα οχήματα της σουηδικής εταιρείας.
Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της Volvo Trucks Roger Alm, η εταιρεία έχει πουλήσει περισσότερα από 2.600 ηλεκτρικά φορτηγά και αναμένουν ότι οι πωλήσεις θα αυξηθούν σημαντικά τα επόμενα χρόνια. Μέχρι το 2030 τόνισε, τουλάχιστον το 50% των φορτηγών που θα πουλάει η εταιρεία θα πρέπει να είναι ηλεκτρικά. Μελλοντικά ακόμη και οι βαριές μεταφορές μεγάλων αποστάσεων θα μπορούν να γίνονται με ηλεκτρικά οχήματα. Για να ανταποκριθεί σε αυτές τις απαιτήσεις, τόσο για υψηλή ικανότητα μεταφοράς φορτίων όσο και για πολύ μεγαλύτερη εμβέλεια, η Volvo Trucks σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για την παραγωγή ενέργειας. Στόχος της εταιρείας είναι να ξεκινήσουν την πώληση ηλεκτρικών φορτηγών κυψελών καυσίμου στο δεύτερο μέρος αυτής της δεκαετίας. Για ελαφρές μεταφορές η Volvo Trucks παρουσίασε δύο FE, ένα κανονικής εισόδου και ένα με χαμηλή καμπίνα (Low Entry Cab). Εξοπλίζονται με τέσσερις μπαταρίες συνολικής χωρητικότητας 265 kW και η μέγιστη αυτονομία τους φτάνει τα 200 χιλιόμετρα. Ο ηλεκτροκινητήρας τους έχει απόδοση 225 kW (306 ίπποι) και μέγιστη ροπή 850 Nm. Μάλιστα, η πρόσβαση στην καμπίνα τους είναι αρκετά εύκολη, με ένα σκαλοπάτι για το Low Entry Cab και δύο για τη συμβατική καμπίνα.
Στα βαρέα φορτηγά η Volvo Trucks ξεκίνησε την παραγωγή των ηλεκτρικών εκδόσεων του Volvo FΜ, FH και FMX. Αυτά τα τρία μοντέλα αντιπροσωπεύουν περίπου τα δύο τρίτα των πωλήσεων της εταιρείας. Για τον κατασκευαστικό κλάδο η Volvo Trucks προτείνει το ηλεκτρικό FMX ο ηλεκτροκινητήρας του οποίου αποδίδει 490 kW (666 ίπποι) και η ροπή του φτάνει τα 2.400 Nm. Εφοδιάζεται με έξι μπαταρίες χωρητικότητας 540 kWh.
Για μεσαίες μεταφορές η Volvo Trucks λανσάρει το ηλεκτρικό FM ο κινητήρας του οποίου επίσης αποδίδει 490 kW (666 ίπποι) και η ροπή του φτάνει τα 2.400 Nm. Οι έξι μπαταρίες του έχουν χωρητικότητα 540 kWh. Η καμπίνα του είναι η Globetrotter χαμηλού ύψους με ένα κρεβάτι και ντουλάπια στην επάνω πλευρά. Για πιο βαριές μεταφορές η σωστή επιλογή είναι το FH το οποίο επίσης διαθέτει τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα και τις μπαταρίες με το FM και το FMX. Η καμπίνα του, η Globetrotter XL προσφέρει όλες τις ανέσεις στον οδηγό του για την πιο ευχάριστη διαμονή σε αυτήν.
Να σημειώσουμε ότι όλες οι μπαταρίες των ηλεκτρικών φορτηγών κατασκευάζονται στο νέο εργοστάσιο συναρμολόγησης του ομίλου στη Γάνδη του Βελγίου. Τέλος, η Volvo παρουσίασε έναν εντελώς νέο πίσω άξονα, ο οποίος επιτρέπει την τοποθέτηση ακόμη περισσότερων μπαταριών στο φορτηγών. Περισσότερες μπαταρίες σημαίνει μεγαλύτερη εμβέλεια, το οποίο εξυπηρετεί κυρίως ηλεκτρικά φορτηγά μεγάλων αποστάσεων. Η παραγωγή του νέου άξονα πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα.