Τροχοί & TIR

ΜΑΝ: Δυνατή στο ρεύμα και στο Diesel

Η ΜΑΝ πάντα θεωρεί ότι είναι ο κατασκευαστής που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η οδική μεταφορά, και κατά συνέπεια οι πελάτες της. Στην τωρινή συγκυρία, και στη διάρκεια της ΙΑΑ,
Τετάρτη 26/10/2022 - 08:00
Κοινοποίηση στα Social Media

Η ΜΑΝ πάντα θεωρεί ότι είναι ο κατασκευαστής που ανταποκρίνεται στις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η οδική μεταφορά, και κατά συνέπεια οι πελάτες της. Στην τωρινή συγκυρία, και στη διάρκεια της ΙΑΑ, αυτές είναι η (νομοθετική, κυρίως) ανάγκη για ανθρακική ουδετερότητα στη μεταφορά, η ανάγκη για εκμετάλλευση των ψηφιακών λύσεων στα logistics και η συνεχώς επιδεινούμενη κατάσταση με την έλλειψη οδηγών σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Για να αντιμετωπιστούν όλα αυτά σύμφωνα με τη βαυαρική εταιρεία, απαιτούνται ακόμη πιο υψηλή αποδοτικότητα από τα συμβατικά φορτηγά με πετρελαιοκινητήρες, καλύτερες, πιο πολυτελείς και άνετες καμπίνες ώστε να έρθουν νέοι οδηγοί στο επάγγελμα, και πιο καινοτόμες ψηφιακές λύσεις σε κάθε κομμάτι της εφοδιαστικής αλυσίδας. Για το άμεσο μέλλον, αναφορικά με οχήματα υψηλής συνδεσιμότητας και μηδενικών εκπομπών CO2, η ΜΑΝ έδειξε σε παγκόσμια πρεμιέρα ένα πρωτότυπο ηλεκτρικού φορτηγού, στην τελική του μορφή παραγωγής (το 2024), με αυτονομία 800 χιλιόμετρα και ικανότητα megawatt φόρτισης. Το eTruck των Γερμανών είναι ένας τράκτορας της μεγάλης κατηγορίας, όπου σκοπός είναι η ικανότητα να καλύπτεται πλειάδα μεταφορικών εφαρμογών στις οποίες χρησιμοποιούνται τώρα αποκλειστικά φορτηγά με κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η παραγωγή του θα γίνεται δίπλα με τα συμβατικά φορτηγά ΜΑΝ, κάτι που θα κάνει τη μετάβαση σε οχήματα με εναλλακτική γραμμή μετάδοσης κίνησης πιο ομαλή.

ΜΑΝ eTruck: Ηλεκτρικός Λέων

Το eTruck της ΜΑΝ θα βρίσκεται στα χέρια επιλεγμένων πελατών το 2024. Στο Αννόβερο ο ηλεκτρικός τράκτορας για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων, ήταν το κύριο έκθεμα της εταιρείας, και η κύρια είδηση αφορά στη δυνατότητα που θα έχει για φόρτιση megawatt. Πρόκειται για το μόλις δεύτερο όχημα με την συγκεκριμένη δυνατότητα, και στόχος είναι με μία φόρτιση μικρής χρονικής διάρκειας να είναι ικανό να καλύψει αποστάσεις από 600 έως 800 χιλιόμετρα –σε μεταγενέστερο στάδιο και πάνω από 1.000 χιλιόμετρα. Η ΜΑΝ έχει ήδη κατασκευάσει 20 eTruck όχι μόνο για τις απαραίτητες δοκιμές εξέλιξης, αλλά και για να τεστάρει τις δυνατότητες της γραμμής παραγωγής. Ταυτόχρονα, στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Νυρεμβέργη ο κατασκευαστής σκοπεύει να παράγει 100.000 συστοιχίες μπαταριών σε ετήσια βάση από το 2025.

Νέος κινητήρας D26 και αεροδυναμικές βελτιώσεις

Το πιο σημαντικό νέο της MAN για τους επαγγελματίες της μεταφοράς για τα συμβατικά φορτηγά ήταν η παγκόσμια πρεμιέρα του νέου κινητήρα D26. Όλες οι εκδόσεις ισχύος «κερδίζουν» τώρα +10 hp: οι πελάτες έχουν να διαλέξουν πλέον ανάμεσα σε εκδόσεις στα 440, 480 και 520 hp. Αυξημένη είναι και η μέγιστη ροπή στα 2.250, 2.450 και 2.650 Nm αντίστοιχα. Ενώ διάμετρος και διαδρομή δεν έχουν αλλάξει (126 x 166 χιλιοστά), η κυλινδροκεφαλή είναι διαφορετική και το ίδιο συμβαίνει και με τη γεωμετρία των πιστονιών, με αποτέλεσμα την πιο αποδοτική καύση, και τη μείωση του θερμικού φορτίου. Χρησιμοποιούνται επίσης τουρμπίνες νέας γενιάς, και νέες αντλίες για το σύστημα ψύξης. Οι συγκεκριμένες αλλαγές συνεισφέρουν στη μείωση της κατανάλωσης κατά περίπου 3% σε σχέση με την τελευταία έκδοση του D26 επιπέδου εκπομπής ρύπων Euro 6e.

Πέρα από τον καινούργιο κινητήρα, η ΜΑΝ έδειξε στην IAA Transportation 2022 και σειρά αεροδυναμικών βελτιώσεων για τις καμπίνες GM και GX για μεταφορά μεγάλων αποστάσεων. Σε αυτές περιλαμβάνονται μεγαλύτερες ελαστικές προσθήκες στο σπόιλερ οροφής και τις πλευρικές «ποδιές» ώστε να γίνεται πιο αποτελεσματική διαχείριση του αέρα μεταξύ τράκτορα και τρέιλερ. Επίσης, έχουν κλείσει κάποια διάκενα ανάμεσα στις πόρτες και τα πάνελ του αμαξώματος, και προστέθηκαν μικρές αεροτομές πάνω στις εμπρός κολώνες (A-pillars).

Όλα τα προαναφερθέντα οδηγούν σύμφωνα με τη ΜΑΝ σε μείωση της κατανάλωσης καυσίμου γύρω στο 1% και μαζί με τον νέο D26 έως και 4%. Γενικά, αυτή είναι η τρίτη φορά που η ΜΑΝ προχωρά σε παρόμοιες βελτιώσεις σε σύντομο χρονικό διάστημα. Όταν παρουσιάστηκε η νέα γενιά TG το 2020 η μείωση της κατανάλωσης άγγιζε το 8%, ένα επιπλέον 3% σε αποδοτικότητα επιτεύχθηκε με τη μετάβαση από το πρότυπο Euro 6d στο Euro 6e το 2021, και 4% σήμερα. Την προσοχή των επαγγελματιών στο Αννόβερο μονοπώλησε το πακέτο εξοπλισμού και εξατομίκευσης Individual Lion S το οποίο τώρα παύει να είναι αποκλειστικό προνόμιο σπέσιαλ εκδόσεων των μεγάλων (καμπίνες με υψηλή οροφή GM και GX) TGX, και θα διατίθεται άμεσα και για τη σειρά TGS, ακόμη και για χωματουργικά, αποκλειστικά όμως σε συνδυασμό με την ισχυρότερη έκδοση του νέου D26 κινητήρα των 520 hp για τις καμπίνες NN, TN και TM.

PreviousNext