Η Volkswagen παρουσιάζει στην έκθεση της Νέας Υόρκης ένα μεγάλο πρωτότυπο pick-up, το Atlas Tanoak, θέλοντας να βολιδοσκοπήσει τις αντιδράσεις του αμερικάνικου κοινού, αλλά και να επιδείξει το βαθμό ευελιξίας της πλατφόρμας MQB στην οποία στηρίζεται το εκθεσιακό όχημα. Βλέπετε, σε αυτή επάνω «πατάει» το μικρό VW Polo των 4 μέτρων, αλλά και το επταθέσιο SUV των Η.Π.Α. ονόματι «Atlas», που έχει μήκος λίγο πάνω από τα 5 μέτρα.
Στο τελευταίο μοντέλο στηρίζεται και το εκθεσιακό πρωτότυπο, ένα εντυπωσιακής σχεδίασης διπλοκάμπινο pick-up, που έχει μήκος 5.438 χλστ., πλάτος 2.029 χλστ. και ύψος 1.844 χλστ. Το μεταξόνιο του Atlas Tanoak αγγίζει τα 3.259 χλστ. και η απόστασή του από το έδαφος φτάνει στα 249 χλστ. Το μήκος της καρότσας είναι στα 1.628 χλστ., το πλάτος στα 1.450 χλστ. (1.280 χλστ. ανάμεσα στους θόλους) και το ύψος στα 531 χλστ. Αν ανοιχτεί η πίσω πόρτα, το μήκος του χώρου φόρτωσης ανέρχεται στα 2.291 χλστ.
Το πρωτότυπο Volkswagen Atlas Tanoak φέρει κάτω από το καπό του τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης V6 FSI, ένα μοτέρ χωρητικότητας 3,6 λίτρων που έχει ισχύ 276 ίππων και ροπή 360 Nm. Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION που διαθέτει λειτουργία Active Control, μέσω της οποίας επιλέγονται διάφορα προγράμματα οδήγησης για βέλτιστη πρόσφυση. Η μόνη επίδοση που ανακοινώνει η VW για το Atlas Tanoak, αφορά στην επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα, μια διαδικασία που ολοκληρώνεται σε λιγότερο από 8,8 δλ.
Σε ό,τι αφορά στην εμφάνιση, ξεχωρίζουμε στοιχεία όπως τα εντυπωσιακά φώτα LED, την εκτεταμένη προστασία του αμαξώματος, τον εμπρός «εργάτη» και τους τροχούς των 20 ιντσών. Στο πενταθέσιο εσωτερικό ξεχωρίζουν οι δύο οθόνες, μία στην κεντρική κονσόλα για το σύστημα infotainment και μία αντί του παραδοσιακού πίνακα οργάνων, που ονομάζεται Volkswagen Digital Cockpit. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα χειριστήρια αφής του κλιματισμού, έχουμε μια εξόχως ψηφιακή καμπίνα, της οποίας ο κρυφός φωτισμός ρυθμίζεται.
Κλείνοντας, επαναλαμβάνουμε, πως το Atlas Tanoak είναι ένα εκθεσιακό όχημα και πως η Volkswagen δεν έχει εκδηλώσει ακόμα πρόθεση να το παράξει στο μέλλον. Εκτός βέβαια αν οι αντιδράσεις του κοινού στην έκθεση της Νέας Υόρκης και η εν γένει δημοφιλία των μεγάλων pick-up στην αμερικάνικη ήπειρο, πείσουν τους Γερμανούς να ανέβουν πάνω από το Amarok.