Η συντριπτική πλειονότητα των εταιρειών ηλεκτρονικού εμπορίου και παραγωγής προϊόντων θα ήθελαν τα προϊόντα τους να μεταφέρονται με οχήματα χαμηλών εκπομπών ρύπων και δηλώνουν πρόθυμες να πληρώσουν περισσότερα μεταφορικά έξοδα για τον σκοπό αυτό.
Τα παραπάνω αποτελούν το συμπέρασμα έρευνας που πραγματοποιήθηκε από την Ipsos και τη Volvo Trucks και δείχνει ότι οι εμπορικές γενικότερα εταιρείες είναι πρόθυμες να πληρώσουν περισσότερα χρήματα για μεταφορές με οχήματα χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2).
Η εταιρεία ερευνών Ipsos, για λογαριασμό της Volvo Trucks, πήρε συνέντευξη από 100 μεγάλες εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου και παραγωγικές μονάδες σε οκτώ ευρωπαϊκές χώρες σχετικά με τη ζήτησή τους για μεταφορές χωρίς ορυκτά καύσιμα σε μελλοντικές προμήθειες.
Η συντριπτική πλειονότητα αυτών των εταιρειών έχει θέσει στόχους για τη μείωση του κλιματικού τους αποτυπώματος. Το 78% των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για μεταφορικές υπηρεσίες με μικρές ή καθόλου εκπομπές CO2 και το 85% είναι διατεθειμένοι να αλλάξουν συνεργάτη μεταφορών, εάν δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις τους.
Η έρευνα δείχνει επίσης μια σαφή σύνδεση μεταξύ των μελλοντικών επιχειρηματικών τους ευκαιριών και των επιλογών μεταφοράς χωρίς ορυκτά καύσιμα. Το 60% των εταιρειών πιστεύει ότι κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες μέσα στα επόμενα τρία χρόνια, εάν δεν μπορούν να ανταποκριθούν στην απαίτηση των καταναλωτών τους για παραδόσεις με μικρές ή μηδενικές εκπομπές CO2.
«Είναι πολύ θετικό να βλέπουμε αυτή τη μεγάλη ώθηση για μεταφορές φορτηγών χωρίς ορυκτά. Σημαίνει ότι θα δούμε μια μαζική αλλαγή στον κλάδο τα επόμενα χρόνια. Πιστεύουμε ότι η ηλεκτροκίνηση θα είναι ο βασικός μοχλός προς την κατεύθυνση των οδικών μεταφορών με μηδενικές εκπομπές και είμαστε υπερήφανοι που ήδη προσφέρουμε εναλλακτικές λύσεις για πλήρως ηλεκτρικά φορτηγά για τις περισσότερες αποστολές. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση σημαίνει περισσότερες επιχειρηματικές ευκαιρίες», λέει ο Roger Alm, Πρόεδρος της Volvo Trucks.
Σημειώνεται πως η Volvo Trucks έχει θέσει έναν παγκόσμιο στόχο, σύμφωνα με τον οποίο το 2030, το 50% όλων των νέων φορτηγών της μάρκας που θα πωλούνται θα είναι ηλεκτρικά με μπαταρία ή με κυψέλες καυσίμου. Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση γίνεται με πρωτοπόρους την Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική, όπου οι στόχοι είναι ακόμη υψηλότεροι. Για παράδειγμα, στην Ευρώπη η φιλοδοξία αυτή τη στιγμή είναι περίπου 70% για όλα τα νέα φορτηγά που θα πωληθούν το 2030.
Σχετικά με την έρευνα
Η έρευνα διεξήχθη τον Ιούνιο του 2022 και περιελάμβανε συνεντεύξεις από 100 επιχειρηματίες ανώτερου επιπέδου, και υπεύθυνους για τις προμήθειες, τα logistics, τη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας ή/και τη βιωσιμότητα. Κοινή παραδοχή όλων ότι οι οδικές μεταφορές είναι ο τομέας με τις περισσότερες προτεραιότητες για τη μείωση των εκπομπών CO2.
Οι χώρες που συμμετείχαν στην έρευνα ήταν: Γερμανία, Γαλλία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ισπανία, Ολλανδία, Σουηδία και Νορβηγία.
Αξίζει, επίσης, να προσθέσουμε ότι η Volvo ήταν ο μοναδικός κατασκευαστής που στην πρόσφατη έκθεση ΙΑΑ Transportation παρουσίασε μόνο ηλεκτρικά φορτηγά (φωτό).